![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat hier nu eens weten hoeveel mensen uit uw familie, vrienden- en kennissenkring hebben zich al positief uitgelaten aangaande de alle hier nieuw aangespoelde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit is een te algemene vraag Garry. Het is zo dat de vluchtelingen uit Syrië algemeen mogen rekenen op veel sympathie. Daarentegen moeten de economische vluchtelingen op geen bijval rekenen. Daar is het standpunt dat zij best in hun land blijven en daar eventueel geholpen kunnen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bwa, zo van "'t is toch erg al die kindjes die meegesleurd worden of verzuipen" om vervolgens "geef ons nog eens iets" te zeggen. Wakker ligt er blijkbaar niemand van, ook ik niet uiteraard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
daarmee bedoel ik, de asielcrisis is een erg zware nu. ik denk dat we gewoon verplicht zijn om mensen van Syrië op te vangen. deze vluchtelingen zijn soortgelijk als onze Vlamingen in 14-18. en ook in Syrië blijft het maar duren maar deze crisis heeft ook iets positiefs. In het putje van de winter beslist men vlugger om te isoleren dan in de zomer ongetwijfeld zal deze crisis voor een veel betere asielopvang zorgen in Europa. een buffer zone buiten Europa bij conflict gebieden en zo een betere strijd tegen mensensmokkelaars. maar eerst even de koude doorbijten van deze crisis om dan met strengere maar rechtvaardiger regels eindelijk iedereen in europa op één lijn te krijgen. Geen menukaart meer voor mensensokkenlaars, maar een degelijk dagmenu waar mensensmokkelaars geen profijt meer kunnen uithalen
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arme kindjes.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik hoop, op mensen als Skobelev te pesten, dat velen toch uiteindelijk hun thuis hier vinden. Dan kan hij zelf trouwens zijn identiteit intenser beleven...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Werk aan de winkel voor de Verenigde Naties! Waarom gaat Ban(g) Ki-Moon niet van zijn tak maken in die landen die hun volk naar hier sturen? Enorm salaris, overal gratis vreten en zuipen, maar zijn werk doen, ho maar! Lullen over Zwarte Piet want dat is belangrijk natuurlijk.
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Verdeelde meningen. Vooral het hart spreekt na het zien van beelden.
Maar het verstand van de lange termijn is daarbij uitgeschakeld. 15 jaar zeggen : "Dat is altijd zo geweest, je kan daar niets aan veranderen." En nu zeggen : Fuck de Grieken, laat u en uw kinderen hun onderwijs hervormen, laat ze alles afpakken... Want wij geven het graag met open armen af. De vluchteling is prior en uw lange termijn visie de pot op . En dan zeg ik beter niets meer of de sfeer is kapot. Door die mentaliteit is het net altijd zo geweest. Mensen die al die jaren nauw betrokken waren en dieper keken dan de VRT toont weten echter hoe laat het is. Laatst gewijzigd door Peche : 3 september 2015 om 07:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees gerust, kaaiman of niet, ik heb mijn appeltjes voor de dorst klaar liggen zonder dat de fiscus er weet van heeft of er aan kan zitten.... ![]() Laatst gewijzigd door Skobelev : 3 september 2015 om 07:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
N-VA-voorzitter Bart De Wever waarschuwt Europa: indien de Europese Unie de vluchtelingenstroom aan de buitengrenzen niet aanpakt, moeten de lidstaten zelf maar weer grenscontroles invoeren. ‘Ik ben voor Schengen, maar als vrij verkeer van personen ook vrij verkeer van criminelen en terroristen betekent, dan moeten we daar grenzen aan stellen’, zei hij gisteren in ‘Terzake’. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Wat dat mij opvalt is dat er geen een vluchteling tussen zit met een ondernemers geest zo van we gaan iets uit de grond stampen ...in de plaats van te janken achter hulp ...gratis eeuwige hulp op een ander kan nooit de basis worden des levens ... dat is een teken van geen geestelijke ontwikkeling te bezitten,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() excuseer dat ik op de bres sta voor wat ik als eigen volk beschouw hé. Ga maar mee ten onder, het is u gegund.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn mensen die echt hulp nodig hebben en je kan die niet terug op hun dood af sturen. Er zijn mensen die perfect voldoen aan de voorwaarden om hier te kunnen komen werken en leven. Dat is allemaal geregeld. Maar er zit ook een asielbeleid bij dat werkt als de rattenvanger van Hamelen. En dat komt dikwijls voor veelal mensen bedrogen uit. Voor de andere een slag in het gezicht. Maar in plaats van het een slag in het gezicht te laten zijn, kunnen we ervoor zorgen dat alles ineens geregeld wordt. Dat iedereen nieuwe rechten verwerft die ons een toekomstperspectief garanderen. Iets als een basisinkomen ofzo? ![]() Heel anti Europees ik weet het, maar laten we niet vergeten waar we vandaan komen. Daarvoor is kei hard gewerkt en geknokt geweest. Dat dient bewaard te blijven en vooral in vrede beleefd te worden met zo min mogelijk spanningen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |