Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2015, 21:08   #1
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard het uur van de waarheid

Laat hier nu eens weten hoeveel mensen uit uw familie, vrienden- en kennissenkring hebben zich al positief uitgelaten aangaande de alle hier nieuw aangespoelde?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 04:55   #2
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Laat hier nu eens weten hoeveel mensen uit uw familie, vrienden- en kennissenkring hebben zich al positief uitgelaten aangaande de alle hier nieuw aangespoelde?
Dit is een te algemene vraag Garry. Het is zo dat de vluchtelingen uit Syrië algemeen mogen rekenen op veel sympathie. Daarentegen moeten de economische vluchtelingen op geen bijval rekenen. Daar is het standpunt dat zij best in hun land blijven en daar eventueel geholpen kunnen worden.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 05:59   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Bwa, zo van "'t is toch erg al die kindjes die meegesleurd worden of verzuipen" om vervolgens "geef ons nog eens iets" te zeggen. Wakker ligt er blijkbaar niemand van, ook ik niet uiteraard.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 19:56   #4
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
er is een gegeven dat mensen beslissen om te isoleren in het putje van de winter

daarmee bedoel ik, de asielcrisis is een erg zware nu.

ik denk dat we gewoon verplicht zijn om mensen van Syrië op te vangen.
deze vluchtelingen zijn soortgelijk als onze Vlamingen in 14-18.

en ook in Syrië blijft het maar duren

maar deze crisis heeft ook iets positiefs. In het putje van de winter beslist men vlugger om te isoleren dan in de zomer

ongetwijfeld zal deze crisis voor een veel betere asielopvang zorgen in Europa. een buffer zone buiten Europa bij conflict gebieden en zo een betere strijd tegen mensensmokkelaars.

maar eerst even de koude doorbijten van deze crisis om dan met strengere maar rechtvaardiger regels eindelijk iedereen in europa op één lijn te krijgen.
Geen menukaart meer voor mensensokkenlaars, maar een degelijk dagmenu waar mensensmokkelaars geen profijt meer kunnen uithalen
Oud 2 september 2015, 20:26   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Bwa, zo van "'t is toch erg al die kindjes die meegesleurd worden of verzuipen" om vervolgens "geef ons nog eens iets" te zeggen. Wakker ligt er blijkbaar niemand van, ook ik niet uiteraard.
Arme kindjes.
Oud 3 september 2015, 05:37   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Arme kindjes.
Niet echt, die kunnen niet meer opgroeien tot criminelen...
Oud 3 september 2015, 05:52   #7
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop, op mensen als Skobelev te pesten, dat velen toch uiteindelijk hun thuis hier vinden. Dan kan hij zelf trouwens zijn identiteit intenser beleven...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 05:58   #8
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Werk aan de winkel voor de Verenigde Naties! Waarom gaat Ban(g) Ki-Moon niet van zijn tak maken in die landen die hun volk naar hier sturen? Enorm salaris, overal gratis vreten en zuipen, maar zijn werk doen, ho maar! Lullen over Zwarte Piet want dat is belangrijk natuurlijk.
Oud 3 september 2015, 06:58   #9
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik hoop, op mensen als Skobelev te pesten, dat velen toch uiteindelijk hun thuis hier vinden. Dan kan hij zelf trouwens zijn identiteit intenser beleven...
OH ... ergens is er nog beetje plaats bij de boeren in de leegstaande varkensstallen ... die ook gesubci..zijn dat niemand daar aan gedacht heeft...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 06:59   #10
Peche
Banneling

Standaard

Verdeelde meningen. Vooral het hart spreekt na het zien van beelden.
Maar het verstand van de lange termijn is daarbij uitgeschakeld.

15 jaar zeggen : "Dat is altijd zo geweest, je kan daar niets aan veranderen."
En nu zeggen : Fuck de Grieken, laat u en uw kinderen hun onderwijs hervormen, laat ze alles afpakken... Want wij geven het graag met open armen af. De vluchteling is prior en uw lange termijn visie de pot op .
En dan zeg ik beter niets meer of de sfeer is kapot. Door die mentaliteit is het net altijd zo geweest.

Mensen die al die jaren nauw betrokken waren en dieper keken dan de VRT toont weten echter hoe laat het is.

Laatst gewijzigd door Peche : 3 september 2015 om 07:01.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 07:12   #11
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Verdeelde meningen. Vooral het hart spreekt na het zien van beelden.

En nu zeggen : Fuck de Grieken, laat u en uw kinderen hun onderwijs hervormen, laat ze alles afpakken... Want wij geven het graag met open armen af. De vluchteling is prior en uw lange termijn visie de pot op .
En dan zeg ik beter niets meer of de sfeer is kapot. Door die mentaliteit is het net altijd zo geweest.

Mensen die al die jaren nauw betrokken waren en dieper keken dan de VRT toont weten echter hoe laat het is.
Er is echter ook nog een andere opvallende vaststelling, en dat is dat rechtse personen of verenigingen, die al hun doelen NIET hebben kunnen verwezenlijken in deze rechtse regering , dit nu op de kap van de vluchtelingen willen bereiken onder het mom van "solidariteit" met die vluchtelingen. Walgelijk !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 07:13   #12
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Verdeelde meningen.
Citaat:
Vooral het hart spreekt na het zien van beelden.

Het hart is dood aan het gaan ... het versteend ... door al die jaren dezelfde zever te zien en te horen....
Oud 3 september 2015, 07:15   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik hoop dat dit onland overspoeld wordt, dat de sociale zekerheid op zijn gat zit en de autochtone bevolking wordt leeggemolken tot op de bodem van het vat.

Wees gerust, kaaiman of niet, ik heb mijn appeltjes voor de dorst klaar liggen zonder dat de fiscus er weet van heeft of er aan kan zitten....

Laatst gewijzigd door Skobelev : 3 september 2015 om 07:17.
Oud 3 september 2015, 07:17   #14
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Het hart is dood aan het gaan ... het versteend ... door al die jaren dezelfde zever te zien en te horen....
Dit vat het goed samen.....
Oud 3 september 2015, 07:18   #15
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat dit onland overspoeld wordt, dat de sociale zekerheid op zijn gat zit en de autochtone bevolking wordt leeggemolken tot op de bodem van het vat.

Wees gerust, kaaiman of niet, ik heb mijn appeltjes voor de dorst klaar liggen zonder dat de fiscus er weet van heeft of er aan kan zitten....
Moest dat zo zijn dat zat je hier niet te mekkeren, het tegendeel zal eerder waar zijn, dat je geen nagel hebt om uw gat te krabben en daarom afgeeft op mensen die nog minder hebben.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 07:30   #16
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:

Als volgens Dewever alle vluchtelingen, terroristen en criminelen zijn, mag ik dan stellen dat ALLE rechtse en extreem rechtse personen belasting ontduikers zijn, zoals jijzelf aangeeft ?

N-VA-voorzitter Bart De Wever waarschuwt Europa: indien de Europese Unie de vluchtelingenstroom aan de buitengrenzen niet aanpakt, moeten de lidstaten zelf maar weer grenscontroles invoeren. ‘Ik ben voor Schengen, maar als vrij verkeer van personen ook vrij verkeer van criminelen en terroristen betekent, dan moeten we daar grenzen aan stellen’, zei hij gisteren in ‘Terzake’.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 07:35   #17
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Moest dat zo zijn dat zat je hier niet te mekkeren, het tegendeel zal eerder waar zijn, dat je geen nagel hebt om uw gat te krabben en daarom
Citaat:
afgeeft op mensen die nog minder hebben
.
Wat dat mij opvalt is dat er geen een vluchteling tussen zit met een ondernemers geest zo van we gaan iets uit de grond stampen ...in de plaats van te janken achter hulp ...gratis eeuwige hulp op een ander kan nooit de basis worden des levens ... dat is een teken van geen geestelijke ontwikkeling te bezitten,
Oud 3 september 2015, 07:40   #18
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Moest dat zo zijn dat zat je hier niet te mekkeren, het tegendeel zal eerder waar zijn, dat je geen nagel hebt om uw gat te krabben en daarom afgeeft op mensen die nog minder hebben.
excuseer dat ik op de bres sta voor wat ik als eigen volk beschouw hé. Ga maar mee ten onder, het is u gegund.
Oud 3 september 2015, 07:43   #19
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Er is echter ook nog een andere opvallende vaststelling, en dat is dat rechtse personen of verenigingen, die al hun doelen NIET hebben kunnen verwezenlijken in deze rechtse regering , dit nu op de kap van de vluchtelingen willen bereiken onder het mom van "solidariteit" met die vluchtelingen. Walgelijk !
Niemand mag er de dupe van worden. De vluchteling niet en wij niet.
Er zijn mensen die echt hulp nodig hebben en je kan die niet terug op hun dood af sturen. Er zijn mensen die perfect voldoen aan de voorwaarden om hier te kunnen komen werken en leven. Dat is allemaal geregeld. Maar er zit ook een asielbeleid bij dat werkt als de rattenvanger van Hamelen.
En dat komt dikwijls voor veelal mensen bedrogen uit.

Voor de andere een slag in het gezicht. Maar in plaats van het een slag in het gezicht te laten zijn, kunnen we ervoor zorgen dat alles ineens geregeld wordt. Dat iedereen nieuwe rechten verwerft die ons een toekomstperspectief garanderen.
Iets als een basisinkomen ofzo? 1200 de man. Dat is voor een gezin 2400 per maand. En als dat niet genoeg is, kan de man gaan werken en heeft de vrouw nog 1200.
Heel anti Europees ik weet het, maar laten we niet vergeten waar we vandaan komen. Daarvoor is kei hard gewerkt en geknokt geweest.
Dat dient bewaard te blijven en vooral in vrede beleefd te worden met zo min mogelijk spanningen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 07:43   #20
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Als volgens Dewever alle vluchtelingen, terroristen en criminelen zijn, mag ik dan stellen dat ALLE rechtse en extreem rechtse personen belasting ontduikers zijn, zoals jijzelf aangeeft ?

N-VA-voorzitter Bart De Wever waarschuwt Europa: indien de Europese Unie de vluchtelingenstroom aan de buitengrenzen niet aanpakt, moeten de lidstaten zelf maar weer grenscontroles invoeren. ‘Ik ben voor Schengen, maar als vrij verkeer van personen ook vrij verkeer van criminelen en terroristen betekent, dan moeten we daar grenzen aan stellen’, zei hij gisteren in ‘Terzake’.
Belasting ontduiker? Op al mijn inkomsten zijn, conform zoals in de wet voorzien, belastingen betaald. Wat ik achteraf met het afgeroomde doe, daar heeft uw staat geen zaken meer mee.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be