![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het Amerikaanse Texaanse stadje Cleburne is een zeventienjarige homoseksuele student door drie andere tieners in elkaar geslagen. Het gezicht van de jongen moest doormiddel van plastische chirurgie gereconstrueerd worden en zal naar alle waarschijnlijkheid permanent beschadigd zijn. De jongen vreest nog steeds voor zijn veiligheid. ![]() Uit het verslag van de politie werd de jongen op een feestje gevraagd of hij homo of biseksueel was. De jongen kreeg een klap in zijn gezicht toen hij positief antwoordde. De jongen viel en kreeg schoppen te verwerken tot hij bijna bewusteloos was. Enkele meisjes slaagden erin om de jongen te helpen en hem naar een ziekenhuis te brengen. Twee achttienjarige en één zeventienjarige werden door de politie gearresteerd. Twee van hen worden beschuldigd van het toebrengen van slagen en verwondingen. Hiervoor kunnen de jongens een gevangenisstraf krijgen van 20 jaar. Het is ook mogelijk dat de vechtpartij behandeld wordt als een haatmisdaad. Als ze hiervoor veroordeeld worden kan die gevangenisstraf oplopen tot 99 jaar. Bron: www.gaylive.be En nu maar hopen dat de zaak als haatmisdaad behandeld wordt en dat dit krapuul voor de rest van hun leven geen daglicht meer te zien krijgt. Dergelijke beesten horen niet in de maatschappij thuis.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() maximumstraf imo.
Kunnen ze lekker slet gaan spelen in de gevangenis.
![]() |
![]() |
#3 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
hoe, en nu wel oog om oog, tand om tand Rafke????
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Er zijn grotere problemen dan dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() LSP'ers hebben ooit eens bakstenen naar mij en m'n vriendin gesmeten. Hopelijk pakt men ze op en zien ze nooit geen daglicht meer, de beesten!
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 99 jaar?! Das wel extreem lang, niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Seba : 20 oktober 2004 om 15:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand toetakelen wegens geaardheid is wel vrij belachelijk ja.
Die jongens mogen van geluk spreken dat ik niet in die Jury kan zitten.
![]() |
#10 |
Schepen
|
![]() In Amerika, en zeker in het oerconservatieve Texas, loopt men nog serieus achter wat betreft verdraagzaamheid tov. andersgeaarden.
Ik vind het begrip "haatmisdaad" wel een beetje vaag. Wie oordeelt of het hier om een haatmisdaad gaat? Wordt het in elkaar slaan van een homo of een neger dan zwaarder bestraft?