Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2015, 10:49   #1
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard Theo Francken over geflopte nachtopvang, tentenkampje is blijkbaar te knus.

Vluchtelingencrisis De nachtopvang die vannacht voorzien was in het Brusselse WTC-kantoorgebouw is op een flop uitgedraaid. "Het tentenkampje is blijkbaar te knus. De kritiek stopt hier", reageert staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) verbolgen op Twitter.

Staatssecretaris Theo Francken reageert verbolgen op Twitter. "Als er nu nog mensen buiten willen slapen, ok maar steek het niet op de overheid aub", aldus Francken. En ook: "Ik bied preopvang aan, maar maar 14 vluchtelingen gaan erop in. Ze willen gewoon niet. Tentenkampje is te knus blijkbaar. De kritiek stopt hier. Excuses welkom. Dank."

Oproepingsbrief
De vrees dat het aantal opvangplaatsen ontoereikend zou zijn, blijkt voorlopig onterecht. In elk geval zijn de bedden enkel voor asielzoekers die wachten op hun inschrijving bij Dienst Vreemdelingenzaken. Dat waren er de voorbije nacht bijna 400. De 300 asielzoekers die gisterenmorgen geweigerd werden kregen een oproepingsbrief om één van de volgende dagen terug te komen, waarop in het Frans en het Nederlands de mogelijkheid vermeld stond om te overnachten.

Met dank aan HLN.

Voor mijn part die bedden terug opbreken en het gebouw sluiten want ze hebben het blijkbaar toch niet nodig.
In Hongarije weigeren ze voedsel en water want ze smijten het weg en in België willen ze geen nachtopvang dus willen ze niet geholpen worden.
Ze weigeren ook in het eerste Europees land waar ze aankomen om hun vingerafdrukken te laten nemen wat een Europese wet is.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 10:51   #2
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Wacht tot het begint te vriezen.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 11:01   #3
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Als het begint te vriezen moeten ze voor mijn part ook niet meer afkomen.
Als ik het daar voor het zeggen had dan deed ik alle bedden weg en sloot het gebouw.
Het enigste wat ik hoor van die asielzoekers hier en in de andere landen is ik wil...ik wil...ik wil.
Nooit wat hun plichten zijn of hebben ze geen plichten.
Ik wil al héél lang geen belastingen meer betalen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be