![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de zeverende dag vond ik het ontluisterend.
Men geeft toe: het is niet gemakkelijk. Maar ondertussen toch maar zagen. En wel zo hard zagen dat het opvalt dat er politieke bijbedoelingen aan te pas komen. http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2459980 (zelfs gunstige zaken, zoals vb. het feit dat in Vlaanderen het percentage gezinnen dat een eigen huis heeft, van bij de hoogste is in heel de wereld, wordt dan een 'slecht' feit, want relatief gezien zijn er dan minder sociale woningen en/of een kleinere huurmarkt ...) Ook internationaal zakt de extreme armoede. Lezen we vandaag in de gazet. titel: Voor het eerst leeft minder dan 10 procent wereldbevolking in armoede link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151004_01902166 (tekst geknipt en geplakt onderaan). Mijn besluit: men moet niet trachten op dit vlak mekaar vliegen af te pakken. Er zijn anderzijds alleen maar slimme maatregelen nodig. Geen populaire (zoals het uitdelen van de figuurlijke lekstokken). Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat de regeringen er tegen doen?
Alles opslaan. Ze hebben zelf geen euro om aan hun gat te krabben.