![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Net als onder Di Rupo stopt deze regering alle betalingen voor dit jaar.
Alles wordt naar 2016 geduwd om de overheidscijfers op te fleuren. Dit heeft een naam nl VALSHEID IN GESCHRIFTE! Dit is niet de grote verandering!!! http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...diensten.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs bedrijven gebruiken deze methodes. Ik heb er weet van dat dit bij Ford Genk een jaarlijks weerkerend fenomeen was. Facturen worden, in tegenstelling van hetgeen u schrijft, wel betaald. Misschien een cursus begrijpend lezen volgen, tijd heeft u, als veel te jong gepensioneerde SWTer, in overschot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 3 maanden en langer wachten met betalen is zeer algemeen in het "bedrijfsleven", en ook,onderandere,met als doel bepaalde uitgaven op een ander moment te kunnen boeken en niet noodzakelijk omdat er even "geen geld" zou zijn.
Het blijft me wel verbazen dat nog zoveel bedrijven wensen te leveren aan "de overheid".Zou men onderhand niet genoeg krijgen van een dergelijke klant?... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 22 oktober 2015 om 17:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze me binnen de 14 dagen die , ongeveer afgerond 40.000 euro die ze mij nog moeten, niet betalen, gaat mijn advocaat via kort geding beslag laten leggen op hun goederen. Kort geding wegens hoogdringendheid om grotere schade te vermijden. Maar voor mij mag de schade gerust groter worden hoor. Ik heb geduld. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals altijd: regels voor de privé maar niet voor de ambtenaren. Het is tijd dat we de ambtenarij eens intellectueel correct herinneren aan het 'gelijkheidsbegindsel' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elk bedrijf dat georganiseerd is zoals onze overheid, gaat failliet binnen het jaar. Miljarden worden verspild, voor niets. Ik ken bedrijven die zeer graag voor de overheid werken , vooral omwille van de schadebegingen wegens laattijdige betaling. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bevestig wat al in deze draad stond:
men leest slecht. Bewust ? Of enkel dom ?? De ambtenaren mogen geen nieuwe dingen (of werken ...) meer bestellen. Maar alle bestaande facturen worden nog wel betaald. Dit laatste in tegenstelling tot de gewoontes van sossen-regeringen. Inderdaad, voor wie het vergeten mocht zijn: de vorige regeringen hebben ons tot aan de rand van het Griekse failliet gebracht. En eens daar, duurt het wat om daar weg te geraken ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
30 dagen te tellen vanaf het einde van de maand, is de regel, zonder beding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overheid krijgt per definitie 45 dagen. Maar veel bedrijven maken hun winst met de interesten dat is waar.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat niet over het betalen van facturen!!!!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Overheid is een zekere maar late betaler. Als ze vandaag een factuur krijgen wordt die in regel 90 dagen einde maand betaald, dus eind januari 2016. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze regering doet exact hetzelfde als alle vorige, en ik kan het weten.
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
boekhoudkundig verandert de betaling niets aan het moment van toerekening van de kosten. als de boekhouder en revisor hun werk doen, vallen de kosten in de periode waar ze betrekking op hebben, ongeacht de betaling ervan. als de overheid schuift met inkomende facturen zonder deze kosten reeds toe te rekenen in 2015, overtreed ze alle boekhoudregels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon lezen wat er in het artikel staat is reeds voldoende. |
|
![]() |
![]() |