![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron
Detail tekst: Citaat:
![]() De migranteninvasie is best eigenaardig te noemen daar er al bij zijn van landen waar totaal geen oorlogen aan de gang zijn of waar men totaal geen reden heeft om er te gaan lopen. Het is geen 5 over twaalf maar 13u om dit uiteindelijk eens een halt toe te roepen want ik denk dat dit wel eens serieus uit de hand zou kunnen gaan lopen wat dan weer niet belet dat het nu al meer dan de spuigaten uitloopt met dank aan Politici en zij die eraan verdienen en domme mensen die er nog steeds geen kwaad willen inzien. (ik hoop dat ze gelijk krijgen maar I doubt it!!) ![]() Listen to the hand! ![]() p.s. Die 710.000 is nog een 'brave' schatting denk ik maar zoals ik al eerder wist te schrijven is mijn denken niet je dat meer tegenwoordig.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 13 oktober 2015 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mutti Merkel heeft toch gezegd dat ze allen welkom waren in Duitsland en die gasten hebben dat gehoord.
Dus met zen allen op weg naar het beloofde land Duitsland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die 700.000 opgegeven door Frontex is het "officieele" getal van zij die geregistreerd werden. Duitsland alleen spreekt al van 800.000+, en er wordt grif toegegeven dat men het ware aantal niet kent, omdat velen het afbollen uit de vooropvang, taxi's en openbaar vervoer nemen en gaan rondtrekken. De grote meerderheid zijn middenklassemensen die nog wat geld hebben, die hou je niet tegen.
Momenteel denkt de regeringskoalitie na over gesloten transitcentra aan de Duitse grens. En wie ligt er dwars? de SPD... de Duitse sossen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus alle partijen die dat intentieakkoord tekenden moeten nu niet komen mekkeren dat het uit de hand loopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mutti Merkel heeft zich serieus vergaloppeerd. Ze heeft de vergissing begaan alles wat Europa binnenkwam onder één noemer terug te brengen: "oorlogsvluchteling". Daarin zit ze totaal fout. Ook de Duitse president Gauck heeft haar, in beleefde maar niet mis te verstane termen, op de vingers getikt. Een oorlogsvluchteling beantwoordt aan die definitie wanneer hij/zij uit een oorlogsgebied wegvlucht en in het eerste land waar hij/zij in terechtkomt asiel aanvraagt (tenzij er in dat eerste land evenzeer een oorlog aan de gang is). We hebben met zijn allen kunnen vaststellen dat dit helemaal niet gebeurt. Eenmaal weg uit het oorspronkelijk conflictgebied halen ze hun smartphones te voorschijn en consulteren hun netwerken. Dan pikken ze die landen er uit waarvan ze verwachten (soms zelfs eisen) dat die tegenover hen het meest genereus zijn (doorgaans de meer noordelijke Europese staten).
Anders gezegd: ze vertrekken uit hun land als "oorlogsvluchteling" maar onderweg vervellen ze tot economische migrant. Nu ben ik volledig akkoord dat we tegenover oorlogsvluchtelingen een morele plicht hebben tot hulpverlening o.v.v. de nodige eerste medische zorgen, het verschaffen van onderdak en voedsel. Maar vermits ze zich omgeturnd hebben tot economische migrant hebben wij het volste recht om onze eigen condities te stellen: a. alleen een tijdelijke verblijfsvergunning; b. geen onbeperkte toegang tot alle takken van onze sociale zekerheid gedurende een door onze overheid te bepalen periode; c. zodra er in hun land van herkomst opnieuw een aanvaardbaar peil van veiligheid heerst moeten ze naar dat land terugkeren. Ik moet er nog aan toevoegen dat een flink percentage zelfs niet eens uit een oorlogsgebied komt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad zo dat er nu al vluchtelingen bij zijn die totaal niet uit een oorlogsgebied komen. Morele plicht tot op bepaalde hoogte. Tijdelijke verblijfsvergunning dat had men al jaren eerder moeten doen. Waar is toch dat 1miljard € naartoe om ze op te vangen in de naburige landen vanwaar ze komen aangevaren? P.s. Morele plicht. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |