Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2015, 16:10   #1
Peche
Banneling

Standaard Meisjes mogen 's nachts niet meer op straat van politie

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...anpassen.dhtml
De waanzin voorbij!

Menheer Dewever, U kan het wel garanderen aan bepaalde scholen en er is een constante patrouille;
Tijd deze te verbreden, en te zorgen dat onze kinderen nooit slachtoffer worden.
Want indien U niets doet, hebt U deze keer niet "alles" gedaan he.

Anders moet Europa eens zo talrijk investeren in lokale volkswachten zoals ze in het MO deed?

Laatst gewijzigd door Peche : 9 oktober 2015 om 16:11.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2015, 16:29   #2
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

En wat als een meisje of vrouw 's nachts de straat op moet voor haar werk?
Pepperspray is nog altijd een verboden wapen dus het is al ver gekomen in België als de politie al zegt dat je iets illegaals moet doen om je veilig te voelen.
Het is toch de taak van de politie en van de burgemeester van een stad om te zorgen dat de bewoners van die stad veilig zijn in die stad.
Dan moet de politie maar pepperspray verkopen.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  pepperspray.jpg‎
Bekeken: 140
Grootte:  94,4 KB
ID: 100461  

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 9 oktober 2015 om 16:30.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2015, 16:33   #3
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Mag dit dan ook?
En er is nog een lichtje bij.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  stungun.jpg‎
Bekeken: 138
Grootte:  70,5 KB
ID: 100462  

Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2015, 18:58   #4
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Tegen overvallen oudere dames aan de Kust werd ook al regelmatig gezegd dat ze geen juwelen meer mogen dragen of niet veel geld op zak mogen hebben. Men zoekt dus, net als in dit geval dat jonge meisje, vaak de schuld en verantwoordelijkheid bij de slachtoffers in plaats van iets aan het echte probleem, zijnde de straatcriminaliteit, te doen. De Politie is vaak de eerste om u verwijten te beginnen maken nadat je overvallen of lastig gevallen bent. Er zijn er zelfs die zeggen dat meisjes maar geen korte rokjes of uitdagende kledij moeten dragen, want dat ze het dan zelf uitlokken.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2015, 19:12   #5
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
En wat als een meisje of vrouw 's nachts de straat op moet voor haar werk?
Pepperspray is nog altijd een verboden wapen dus het is al ver gekomen in België als de politie al zegt dat je iets illegaals moet doen om je veilig te voelen.
Het is toch de taak van de politie en van de burgemeester van een stad om te zorgen dat de bewoners van die stad veilig zijn in die stad.
Dan moet de politie maar pepperspray verkopen.
Verboden in België als ik me niet vergis. Wat dient men dan te doen? Zich laten verkrachten en daarna de politie roepen? Dat is bijna cynisch te noemen zo'n advies.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2015, 19:42   #6
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Verboden in België als ik me niet vergis. Wat dient men dan te doen? Zich laten verkrachten en daarna de politie roepen? Dat is bijna cynisch te noemen zo'n advies.
Wat doen vrouwen in La Paz wanneer ze lastig gevallen worden?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2015, 19:52   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat men gemeentebesturen waar de nva van deel uitmaakt, nog niet teveel kan verwijten om die dingen aan te pakken.

Verder vind ik het dringend dat er gewerkt moet worden met nep-meisjes: verklede agentes met back up.
Begaat de dader een misdrijf tegenover de dame (een duw is al gebruik van geweld): vliegt naar het gerecht
Maakt hij haar alleen maar bang door schelden of tegenhouden: gasboete.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2015, 19:57   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat men gemeentebesturen waar de nva van deel uitmaakt, nog niet teveel kan verwijten om die dingen aan te pakken.

Verder vind ik het dringend dat er gewerkt moet worden met nep-meisjes: verklede agentes met back up.
Begaat de dader een misdrijf tegenover de dame (een duw is al gebruik van geweld): vliegt naar het gerecht

.
Ja, als ze 'oh, ik ben bang,' zegt, dan een gasboete.
Zeg, en als ze nu niet bang is, wat dan?
Oud 9 oktober 2015, 19:59   #9
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
lijkt veel op "uitlokking" en is hier (spijtig genoeg) niet toegelaten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2015, 23:11   #10
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
lijkt veel op "uitlokking" en is hier (spijtig genoeg) niet toegelaten.
Als ik een vrouw zou zijn, zou er toch ofwel een pepperspray, ofwel een taser in mijn sacoche zitten. Dat ze mij daar dan maar een GAS-boete voor geven. Liever wat geld kwijt, dan aangerand te worden, me dunkt.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2015, 23:40   #11
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Als ik een vrouw zou zijn, zou er toch ofwel een pepperspray, ofwel een taser in mijn sacoche zitten. Dat ze mij daar dan maar een GAS-boete voor geven. Liever wat geld kwijt, dan aangerand te worden, me dunkt.
Nochtans zou de overheid moeten toezien op de veiligheid van de burgers. Als ze dat negeren mogen we dan ook een gas-boete van de politiedienst claimen ?
Oud 10 oktober 2015, 00:30   #12
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Tegen overvallen oudere dames aan de Kust werd ook al regelmatig gezegd dat ze geen juwelen meer mogen dragen of niet veel geld op zak mogen hebben. Men zoekt dus, net als in dit geval dat jonge meisje, vaak de schuld en verantwoordelijkheid bij de slachtoffers in plaats van iets aan het echte probleem, zijnde de straatcriminaliteit, te doen. De Politie is vaak de eerste om u verwijten te beginnen maken nadat je overvallen of lastig gevallen bent. Er zijn er zelfs die zeggen dat meisjes maar geen korte rokjes of uitdagende kledij moeten dragen, want dat ze het dan zelf uitlokken.
Spijtig genoeg waar !!

Algemeen:
Waarom heeft men (in vele gevallen) schrik van krapuul ??
(Maakt me geen reet uit wie het/ze zijn !!)

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 05:02   #13
Peche
Banneling

Standaard

Diezelfde daders lopen vrij rond met het idee dat hier alles kan he, dat wij een zwak Europa zijn.

In mijn ouders hun tijd waren er hippies die over vrede spraken.
In mijn tijd waren het neophytes, hooligans en vandalen.
Vandaag? Emo's?

Ik denk dat het tijd is voor eendracht en met meer dan 20 neophytes, hooligans door de Antwerpse straten te trekken indien het BDW bestuur geen veiligheid kan garanderen.
Hij kan dat wel op bepaalde locaties in Antwerpen, waarom niet in de studentebuurten?
Waarom niet?
Oud 10 oktober 2015, 05:05   #14
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

.
Het is nu eenmaal zo'n wereld waar het meisje als schuldige werd aangeduid.
Niets nieuws onder de Belgische Vlaamse conservatieve zon.
Ze mag er 's avonds niet meer zo laat lopen, want de politie zegt niet eens extra te patrouilleren.
Nochtans kregen wij via onze gasboetes de illusie dat er meer ordehandhaving is. Ik betwijfel ten zeerste dat die styloagenten iets zouden ondernemen wanneer 20 man naar voren komt gestormd.
Ze zijn onderbemand.

Als wij morgen een illegale in frut van één stampen omdat hij een meisje lastig viel, rara wie vreet de bonen?
Oud 10 oktober 2015, 07:26   #15
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

De politie in Antwerpen heeft zich na jaren sossenbeleid al cultureel aangepast aan de 'verrijking'. De helft van de leerlingen op Antwerpse scholen zijn reeds opgevoed volgens die andere 'cultuur' dan de onze. Met alle gevolgen vandien voor vrouwen. Een artikel dat Fatima niet aanstoot. Als goede moslima diende zij er joden bij te sleuren.

"Dat vrouwen in sommige wijken in Antwerpen niet meer over straat durven lopen zonder beledigd te worden kwam vorige week expliciet in het nieuws toen Terzake de documentaire van een jonge cineaste over deze problematiek toonde. Het ging steeds over jonge Marokkanen, zo bleek."

http://joodsactueel.be/2012/08/02/fa...eren-en-joden/

De politie daar heeft zich daar al lang aan aangepast zeker na de 'aanbeveling' van het cgkr om 'nieuwe Belgen' met een fluwelen handschoen aan te pakken om niet te 'stigmatiseren' zoals dat heet. Elke 'racist' onder de politie is daar al lang buiten gekieperd. De politie dient begrip te hebben voor culturele gevoeligheden. En leerlingen op onze scholen worden even 'progressief' opgevoed. Als staaltje daarvan kan dit bericht tellen. Die 'progressieve' leerlinge wou de 'racisten' eens liggen hebben en schreef daarom "Waarom moet ik mij als jonge studente aanpassen aan mensen die zich nooit hebben aangepast aan onze maatschappij?" nadat ze door 1 blanke man van hier een stamp kreeg. Ook goed bedoelde opmerkingen van mede autochtonen die haar waarschuwden voor 'nieuwe Belgen' om zo laat niet meer op straat te komen in die door nieuwe Belgen 'verrijkte' stad, voor haar eigen veiligheid, neemt ze bewust verkeerd op. Later schreef ze in een tweat . NO worries ik heb het nooit over allochtonen gehad. De scholen in Antwerpen en de rest van het land en Europa leveren uitstekend werk om onze kinderen zo 'progressief' op te voeden, tot de politie en media toe, om de islam(isering) maar niks in de weg te leggen. Want we zou bepaalde moslims opgevoed volgens hun primitieve schaamtecultuur wel eens kunnen kwetsen. Moest het meisje een stamp gekregen hebben of erger van (een) allochto(o)n(en) had ze gezwegen want dat naar buiten brengen hoort niet. Alles voor de 'goede zaak'.

Activiste moest van organisatie zwijgen over verkrachting door groepje vluchtelingen
http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...telingen.dhtml

De islamculturele 'progressieve' scholen zijn trots op het geleverde werk, trots op die 'niet racistische' leerlinge. Net zo trots als de juffen uit hamme op hun leerlingen waren die 'uit eigen initiatief' een inzamelingsactie voor 'oorlogs'vluchtelingen organiseerden. Ze zijn trots op hun leerlingen dat ze die allemaal 'uit eigen initiatief' welkom heten. Laat ons nu op school weer een halaletentje organiseren om die andere 'cultuur' beter te leren kennen, om onze leerlingen beter te integreren in onze islamculturele maatschappij.

Studie van de islam
http://exmoslim.org/studie%20van%20de%20islam.html

Laatst gewijzigd door smiley : 10 oktober 2015 om 07:54.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 08:11   #16
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Foei meid. Hoe durf je dat filmpje naar buiten te brengen ?

Zo erg is het voor vrouwen in't stad: 8 getuigenissen over seksisme in Antwerpse straten
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-straten.dhtml
Oud 10 oktober 2015, 08:18   #17
Peche
Banneling

Standaard

Het is zo...
Alle meisjes in Antwerpen weten hoe lastig het geworden is en welke buurten ze beter mijden.

Tijd dat wij onze vrouwen beschermen en inzien dat de NVA niet de verandering zal brengen.
Zij hebben het net mede veroorzaakt en laten het escaleren om politiek uit te buiten.
Hun flikken schrijven het eigen volk op met gasboetes ,maar als wij klacht indienen horen wij nog meer de wet te breken om nog meer boetes te krijgen.
Ga maar eens aangeven dat uw velo gepikt is, of dat ze uw lief stalken...
Dat hun sytloflikken maar beseffen, ooit smeten we stenen (CONEROTTE!!!!!!)... als we om onze eigen vrouwen gaan vechten, zal een steen het minste zijn...
En dan moogde ons ook zo demoniseren in de media als toen, de hart en ziel zijt ge kwijt, maar de klauwen krijgt ge nog!

Vlaanderen wees wijs en stem nooit meer op de NVA.

Laatst gewijzigd door Peche : 10 oktober 2015 om 08:25.
Oud 10 oktober 2015, 08:18   #18
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Foei meid. Hoe durf je dat filmpje naar buiten te brengen ?

Zo erg is het voor vrouwen in't stad: 8 getuigenissen over seksisme in Antwerpse straten
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-straten.dhtml
En nu over Brussel en hoe het daar zo veel beter gaat want daar heeft de NVa niets te zeggen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 08:27   #19
Peche
Banneling

Standaard

De NVA heeft niets te zeggen.
Wij willen Brussel niet, dat ze hun Francofoon gedoe met verreikte cultuur houden marie.
We shall burn it down, for all Europe to see: WE ARE SPARTA
Oud 10 oktober 2015, 08:49   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, als ze 'oh, ik ben bang,' zegt, dan een gasboete.
Zeg, en als ze nu niet bang is, wat dan?
Dan mag je ze neuken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be