Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2015, 09:23   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Geen enkele andere Zwitserse partij heeft zo'n goed resultaat behaald in de afgelopen

Geen enkele andere Zwitserse partij heeft zo'n goed resultaat behaald in de afgelopen honderd jaar.

Op de vRT: desnoods berichten over de linkse verkiezingsoverwinning van Sierra Leone ... maar ....

titel: Zwitserland maakt ruk naar rechts
link: http://nos.nl/artikel/2063884-zwitse...ar-rechts.html

Citaat:
In Zwitserland heeft de anti-immigratiepartij SVP volgens de exitpolls de parlementsverkiezingen gewonnen. Samen met de rechts-liberale FDP en enkele kleine fracties kunnen de rechtse partijen nu rekenen op de absolute meerderheid in het parlement.

Immigratie was het centrale thema bij de verkiezingen. SVP-leider Toni Brunner voerde campagne voor een verscherping van het recht op asiel in Zwitserland. Ook wil hij meer afstand bewaren tegenover de Europese Unie.

De SVP heeft volgens de exitpolls bijna 30 procent van de stemmen binnengehaald. De partij was al de grootste van het land, maar verbeterde het resultaat van 26,6 procent van 2011. De partij krijgt waarschijnlijk 65 van de 200 zetels in het Zwitserse Lagerhuis. Geen enkele andere Zwitserse partij heeft zo'n goed resultaat behaald in de afgelopen honderd jaar.

Vorig jaar spraken de Zwitsers zich in een referendum al uit voor strengere immigratieregels.
Verlies voor Groenen

De sociaal-democraten leden een klein verlies en blijven met waarschijnlijk 44 zetels de tweede partij van het land. De grote verliezers zijn de twee milieupartijen, die 11 van hun 27 zetels verliezen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 11:20   #2
Peche
Banneling

Standaard

Awel bij mij is dat andersom. Voor het eerst in mijn leven overweeg ik SPA te stemmen.
Niet voor hun politieke voorkeuren, maar omdat ze het tenminste eerlijk presenteren.
Zij zouden hetzelfde als Theo Frankcen en Homans doen, plaatsen integreren, ...
Alleen zouden zij de pot zodanig verdelen dat het eigen volk daar financieel weinig tot niets van ondervindt.
Bij Paars kende wij nooit zulke kruistochten.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 11:31   #3
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Awel bij mij is dat andersom. Voor het eerst in mijn leven overweeg ik SPA te stemmen.
Niet voor hun politieke voorkeuren, maar omdat ze het tenminste eerlijk presenteren.
Zij zouden hetzelfde als Theo Frankcen en Homans doen, plaatsen integreren, ...
Alleen zouden zij de pot zodanig verdelen dat het eigen volk daar financieel weinig tot niets van ondervindt.
Bij Paars kende wij nooit zulke kruistochten.
Iedere keer dat ik schreef dat de hangmatters tegen migratie zijn omdat ze dan de koek moeten delen, zat ik er dan ook boenk op
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 11:39   #4
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Samen met de rechts-liberale FDP en enkele kleine fracties kunnen de rechtse partijen nu rekenen op de absolute meerderheid in het parlement.
En hiermee bewijst de NOS dat ze niks snappen van de Zwitserse politiek...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 11:45   #5
Peche
Banneling

Standaard

Dat gaat mij niet over de koek delen.
Dat gaat er om dat ze het achterbaks doen.

Iedereen die met mij samenwerkte zal getuigen dat ik geen hangmatter ben.
Maar dat ik onze rechten heb zien ontmanteld worden, hoe ze de vinger op het volk schuiven, onregelmatigheden als normaal klasseren heeft er enorm toe bijgedragen dat ik gedemotiveerd ben geraakt.
ik vroeg eens: goed dit zijn mijn plichten, maar waar zijn mijn rechten?
Dat ik als interimer in alle geuren en kleuren ben uitgebuit geweest, overuren achterhouden, later op recuup terugbetalen na einde contract zodat ik dopdagen verlies etc, ...
BUREAUCRATIE!!!!!!!!

Als ik nu een jobaanbieding krijg sturen ze mij naar de andere kant van BE.
Dan bellen ze voor ambtenaren jobkes om de ziekteverzuimers op te vangen, ...
Het is een zottenkot geworden.
Wijs maar zoveel vingers ge wilt, ik wijs telkens dezelfde terug
Oud 19 oktober 2015, 13:02   #6
Peche
Banneling

Standaard

Bij de sossen was Peche tenminste niet verkloot en werkte ie dikwijls 70 uren per week.
Oud 19 oktober 2015, 13:10   #7
Peche
Banneling

Standaard

Dat is een nuance
Oud 19 oktober 2015, 15:52   #8
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be