![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die laatste alinea toont weer maar eens aan hoe weinig al die politiekers weten van het onderwijs/jeugd. Als een leerling spijbelt zal dat toch wel in de laatste plaats zijn omdat men in de verkeerde studierichting zit zeker... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Daarom dat het blok zoveel steme haalt ginder, hiermee is bewezen dat ze niet weten voor wat ze stemmen, wil zeggen dat hun visueel centrum in de hersenen enkel goed ontwikkeld is en in feite heel primitief redeneren.
zo van, doare ne bruine manne, pak de knuppels en kloept ter moar goe op ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Bloxbuster : 19 oktober 2004 om 08:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() School treky nu eenmaal op geen bal. Dag in dag uit hetzelfde geouwehoer een grotendeels waardeloze lessen dat we nog vanbuiten moeten blokken ook. En dan verwachte ze nog dat de jeugd braafkes op de schoolbanken blijft zitten enzo...
Ik geef ze groot gelijk dat ze brossen, op school zitten en depressief worden is nergens goed voor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Khad gehoord da de meeste "hardcore" spijbelaars juist problemen thuis hadden.
Daarom da t weer zo typisch is da t repressief wordt opgelost.... Anyway, als ex-ongeveer-problematische spijbelaar kan ik enkel maar beamen dat dit meestal door huiselijke omstandigheden komt maar de kwaliteit van hedendaags onderwijs heeft hier zeker ook een groot aandeel in. Leerkrachten zijn minder gemotiveerd, en de lespaketten zelden ingesteld op de hedendaagse samenleving. Ik heb enorm veel respect voor de inzet van veel leerkrachten maar het is jammer om te zien dat zij noch de middelen, noch de kennis hebben om de huidige jeugd "bezig" te houden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Leerplicht zou moeten verdwijnen, wat heb je er later aan en deze wereld is toch hopeloos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Tja, daar gan we terug naar de 19de eeuw! Alleen de rijken kunnen studeren.
Bovenstaande reacties illustreren de idiotie van linkse en allochtone standpunten. Kennis is immers de weg naar ontvoogding, ontvoogding is de basis voor de democratie. Nog maar eens wordt duidelijk in welk kamp de anti-democraten, alias fascisten, zitten in dit land. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat leerlingen vooral om één van deze redenen spijbelen:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
primitiever moeten worden, zoals in de Bronx, straatoorlogen, weg met de politie, jachten, zodat het elke dag spannend wordt en dat je voelt dat je leeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() LooooooL
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Bloxbuster en CyberpunX hebben gelijk. School dient voor mij hoofdzakelijk om de boel kalm te houden, waarschijnlijk is er niks zo "gevaarlijk" dan een hoop tieners die hun eigen weg gaan. Een grote leugen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Wauw tof, dan open ik ook eens een topic en dan wordt het gelijk overspoeld met anarchisten, extreeeeem-linksen en newbies.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Beter dan die rechtse bommabeffers hier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Ik hou gewoon niet va die integratie-huppeldepup ideeën. Die kunnen alleen tot stand gebracht worden met betutteling...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En school is idd een grote leugen. Heel uw schoolleven wordt U geleerd een eigen en onderbouwde mening te hebben. Everybody's equal... Maar kweek een mening die iet of wat van de gangbare regels afwijkt, een mening vanuit een ander perspectief, of gewoon een andere mening en de leerling wordt vakkundig uit het schoolleven verwijdert... Ge moogt dus enkel maar de "voorbestemde" wegen ingaan, geen wonder dat het onderwijs erop achteruit gaat.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Leren zou gemotiveerd worden uit nieuwsgierigheid, hoe het nu in mekaar zit zorgt alleen voor verzuring, depressie en nodeloos competitief gedrag.
Als het onderwijs niet verbetert, dan mogen de leerlingen voor mijn part een hoop onhandelbaar "krapul" worden. Die zullen tenminste voelen dat ze leven, IPV dat geouwehoer dat we moeten doorstaan, bijna twintig jaar van ons leven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() "eerst leren luisteren naar uw ouders, dan naar uw leerkrachten, dan naar uw baas, tenslotte een paar jaarkes rusten en ze steken u in de grond"
D'er was een tijd dat ik zulke slogans nog wilde geloven. Yep, het leven is wreed simpel als ge altijd iemand anders de schuld kunt geven... Ivm spijbelaars: stupid people shouldn't breed.
![]() |
#19 |
|
![]() Hazo, as ge spijbelt zijde automatisch dom?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |