Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 oktober 2015, 22:20   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard N-VA: Brussels ministerie van geschrapte mobiliteitsprojecten

“Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet (sp.a) is op weg om de minister van de geschrapte projecten te worden”, aldus Brussels N-VA-parlementslid Cieltje Van Achter. “Ik roep de minister op om eerder gemaakte beslissingen niet zonder meer terug te draaien. Uitstel lijkt in Brussel te vaak uit te draaien op een afstel. Dit getuigt van een weinig daadkrachtig investeringsbeleid op vlak van mobiliteit.”

Vrijdag tijdens de plenaire vergadering van het Brussels parlement verweet Van Achter minister Smet al, dat hij op vlak van mobiliteit de minister van geschrapte projecten dreigde te worden. Met de nieuwsberichten van de voorbije dagen werd deze vrees bewaarheid.

“De minister steekt geld in studies om reeds besliste projecten te herbekijken en schrapt ze vervolgens”, zegt Van Achter. “Zo is de autotunnel onder Meiser intussen geschrapt, net zoals de hoogperformante verbinding naar Thurn & Taxis en tramlijn 71. Zelfs de droom van een automatische metro, waardoor de frequentie van de metro fel kan opgevoerd worden, heeft de minister opgeborgen. Deze goedgekeurde projecten schroeft hij stuk voor stuk terug. In plaats van een efficiënt beleid te voeren, houdt hij het bij studies van studies om te beslissen of projecten moeten worden afgevoerd. Dit getuigt van een weinig daadkrachtig beleid. Brussel investeert wel in openbaar vervoer maar we moeten ons ook afvragen waar dat enorme budget precies naartoe gaat. Een efficiënt investeringsbeleid zou de Brusselse mobiliteit meer ten goede moeten komen.”

“Ik ben bezorgd voor de toekomst. Er zijn enorme investeringen in het openbaar vervoer nodig om deze filehoofdstad aan te pakken. We kunnen ons geen verdere geschrapte projecten veroorloven. We staan reeds stil in Brussel, laten we nu ook niet verder achteruitgaan”, besluit Van Achter.


Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be