![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Beste forumleden,
Heeft er iemand al ervaring met het aanvechten van een snelheidsboete uit Frankrijk? Ik vind er eigenlijk redelijk weinig over terug en zou het graag eens proberen. Hoe wil ik te werk gaan? -De boete aanvechten door in essentie eigenlijk het ijkingsrapport van de flitser en de status van de verbaliserende agent op te vragen, dit met behulp van een uitgebreide brief. -Indien men mij dit niet binnen de juiste termijn doorstuurt, wordt mijn boete geseponeerd. -Indien men mij dit wel doorstuurt, samen met de foto van de overtreding, wordt het sowieso een rechtszaak (aangezien ik klacht heb aangetekend), maar verstuur ik op voorhand een brief naar de rechtszaak waarin ik, nu de bewijzen er zijn, de overtreding erken en aangeef de boete te willen betalen. Mijn vragen: 1) Heeft iemand hier ervaring mee. 2) Kan ik mijn bezwaar in het Nederlands opstellen? Ik vermoed van wel aangezien men dankzij een tekort aan tolken in oa. Brussel ook vaak rechtszaken laat seponeren. 3) Wat is de mogelijke meerkost? 4) Hoe groot is de kans op verjaring, met in gedachten dat ik mijn brief fysiek kan versturen of mijn klacht via het internet kan insturen. Ik vermoed dat als ik via de fysieke brief doe, ik meer kans op verjaring heb. 5) Heeft iemand een idee naar welke specifieke wetten ik kan verwijzen inzake ijkingsrapport van flitser en verjaringstermijnen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
2) Uit 1) komt voort dat ik in eer en geweten durf beweren dat ik indien ik daar wel gereden zou hebben op die plaats, er geen reden is om aan te nemen dat ik daar te snel gereden zou hebben. Ik rijd immers niet te snel en doe mijn best om de snelheidslimieten te respecteren. 3) Uit 1) en 2) komt voort dat een simpele foto van de overtreding dan ook niet zou volstaan. Ik vraag me terecht af of het flitstoestel op die dag wel geschikt om snelheidsovertredingen vast te stellen en of er geen foute meting is gebeurd. Verder vraag ik me ook terecht af of de agent wel geschikt was om het apparaat op die dag te bedienen. Indien men mij voldoende, wettelijk, bewijs kan geven dat ik werkelijk op die dag daar was en te snel reed, onderga ik met een gerust hart dat het politioneel apparaat correct werkt en er mij geen onrecht is aangedaan, mijn straf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk misschien eens rond op deze site. Mogelijk bevat die alle antwoorden die je zoekt :
https://www.antai.gouv.fr/publiques/accueiletranger
![]() |
#6 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Of ondergaat u alles en pleit u meteen schuldig? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begin maar alvast te sparen. De Franse rechtbanken lachen niet met verkeersboetes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 oktober 2016 om 21:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Leest en begrijpt u eigenlijk wel iets van wat ik hier neer type? Maar dus, dank u om op z'n minst één van mijn vragen te beantwoorden, nu zou ik graag nog weten waar u uw bewering vandaan haalt. Of is dat iets wat in uw droomwereldje gebeurt, dat alle "snelheidsduivels" massa's geld moeten betalen? Want het enige wat ik heb gevonden over boete's aanvechten in Frankrijk is dat 90% kwijtgescholden wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
An sich zou je zeggen van niet. Het gaat om de minimumboete, die in Frankrijk best wel laag ligt. Langs de andere kant lijkt het me net de moeite om te proberen nu of het werkt, aangezien er niet veel fout kan gaan mocht het niet werken. Men gaat immers niet zo maar de boete vertiendubbelen ofzo gewoon omdat ik bewijs vraag voor een boete die mij anderhalve maand na de inbreuk toegestuurd wordt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Probeer het maar te betwisten. Ik voorspel nu al dat u nog veel dieper in de buidel zal mogen tasten dan wanneer u nu uw boete zou betalen. Maar goed, u wil de confrontatie zoeken met de Franse staat. Doe maar. En... betaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.assuralia.be/index.php?id...t_news%5D=2225
![]() |
![]() |
#13 |
Burgemeester
|
![]() Maar mijn vraag was dus, hebt u ervaringen of getuigenissen waarop u uw bewering kunt staven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Baneen, hij stuurt aan op seponering, door ze te betwisten in het Nederlands in de hoop dat de Fransen het sop de kolen niet waard vinden en hem dan met rust laten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ge weet heel duidelijk niet wat beiden betekenen. neem de verantwoordelijkheid voor je daden op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, niemand die de link leest blijkbaar. Note to self : Doe geen moeite meer om vragen te beantwoorden op be.politics.
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je een minnelijke schikking krijgt: betaal het (tenzij je 100% weet dat het niet klopt), het sop is meestal de kool niet waard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Of neemt u graag verantwoordelijkheid op voor zaken waarvan u niet meer weet dat u ze gedaan hebt. Citaat:
![]() Ik vroeg hier vooral voor persoonlijke ervaringen met dit. En ik vroeg zeker niet voor vermanende reacties hoog met het vingertje wijzend naar moraliteit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar ik wou gewoon graag weten hoe het zat indien men eerst klacht aantekent en om meer bewijs vraagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |