![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zoals vele anderen heb ik mijn vertrouwen gelegd bij de NVA bij vorige verkiezingen. Ik begin er grondig spijt van te krijgen, nu zij komen met die speculatietaks. Wat voor vrijheden moeten we nog opofferen. Dit is ongelofelijk wat een flaters dat zij begaan.
Daarom vraag ik aan iedereen om massaal NVA te contacteren en uw ongenoegen te uiten. Dit kan je doen via hun formulier op http://www.n-va.be/stel-je-vraag Spuw je gal uit en maak het hen duidelijk. Tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat ik hierbij nooit nog zou stemmen voor deze partij. Ik voel me verraden, misbruikt en gepluimd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 oktober 2015 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() De Cd&v heeft haar symbolische prijs om het ACV te sussen De NVA heeft weer 30 miljoen om op papier uit de rode cijfers te geraken De OpenVLD heeft op de beurs weer minder last van de kleine garnalen Profit! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is niet partij, maar Staat, meer bepaald het privilege om mensen te dwingen om te betalen voor eender wat aan een opgelegd tarief. De strategie is gewoon de morrende burger nep alternatieven voor te schotelen, zelfde sujetten, zelfde smeerlapperij, ander T-shirtje, door voor de camera's onderlinge twist te pretenderen en achter de camera's gezellig samen te lachen en de continuiteit van hun diefstal te plannen. Ik zag dat aankomen met de NVA. Wat blijft er nog over van alles wat ze sinds haar oprichting beweerde dat ze zou doen: net zoveel als al haar voorgangers. De T-shirtjes zijn anders, de daden zijn dezelfde. En daarom ben ik een enemy of State geworden.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de speculatietaks het grote voordeel heeft de frictie op de beurs veel groter te maken voor kleine spelers (die die de taks moeten betalen ; als je een institutionele speler bent, zijn er 100 manieren om die taks te vermijden natuurlijk).
Door die grotere frictie gaat men de efficientie van de markt wat naar beneden halen, waardoor er meer opportuniteiten zullen onstaan voor institutionele spelers, opportuniteiten met kleine winst, die door de taks nu oninteressant zijn voor de kleine speler. Hierdoor kan men de grote spelers wat gemakkelijker rijk laten worden op de beurs, want zij hebben het privilege van die taks kunnen te ontwijken. Ik ben er zeker van dat institutionele spelers in hun vuistje lachen. Maw, de staat doet waar hij voor dient: geprivilegieerden rijker maken.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 oktober 2015 om 06:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Partijlid
|
![]() Deze neoliberale regering met NVA-VLD-CVP toont hiermee nogmaals wie haar bazen zijn, namelijk de bankiers, de politieke vrienden, de huizenbezitters, de grote firma's en de grote vermogens. Al wie daar niet toe behoort is vogelvrij in deze "rechtsstaat". De gewone burger dient enkel om de belangen van de heersende klasse te dienen, net zoals in de 19de eeuw, wat de natte droom is van BDW en co, die prat gaan op hun conservatieve ideeën.
![]() Citaat:
Neen, deze regering vecht gewoon voor haar eigen gewin, en dat van haar vrienden, en deinst er niet voor terug om de bevolking uit te persen en te onderdrukken, met hulp van de bevriende media, die als quasi onwetenden dezelfde soort propagande verspreiden als de russische staatsmedia. Is het U nog niet opgevallen dat de heren politici zich steeds vaker gaan gedragen en kleden als gladgelikte bankiers in dure donkerblauwe pakken. De bankiers hebben de politici in hun macht, het is allemaal één pot nat aan de top. De enige drijfveer is de gewone burger alle rekeningen toe te schuiven. De winsten zijn voor de elite, en de schulden daar mag de gewone burger voor opdraaien. Deze regering beschouwt het volk niet enkel als KIESVEE, maar ook als BELASTINGSVEE, waar ze mee mag doen, wat ze wil. En ze zorgt met al haar taksen en belastingen voor rechtsonzekerheid en willekeur voor de gewone burger, waardoor ondernemen, handelen of een financiële toekomst plannen straks quasi onmogelijk wordt. Welke nieuwe taksen en belastingen zal ze volgend jaar weer verzinnen ? Hoe kan men zich als burger nog verdedigen tegen al die onophoudelijke aanvallen op zijn koopkracht ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() ![]() Bij deze zou ik een oproep willen doen aan iedereen die zich geroepen voelt en die daarvoor de knowhow en de connecties heeft om een Facebook-groep op te richten, met als doel een protest-actie op te zetten tegen deze idiote speculatietaks. De protestactie zou eruit kunnen bestaan om 33% van het spaargeld op een staatsbank zoals Belfius over te brengen naar kleinere én gratis banken als Argenta, Record Bank, of Keytrade Bank. En dit in de 1ste week van januari 2016 bvb voor iedereen die aan deze actie wil meedoen. Mag ook 66% of 99% zijn, maar 33% zou een mooi begin zijn, en tonen aan de banken en politici wat we van hun taksen en belastingen denken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Partijlid
|
![]() Deze speculatietaks is niet nodig; gewoon de sinds 1964 bestaande wet toepassen.
waarbij verliezen die in de vijf vorige belastbare tijdperken zijn geleden ... worden afgetrokken van de handelingen zoals beleggen en speculatie. Citaat:
Laatst gewijzigd door Midas : 16 oktober 2015 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Partijlid
|
![]() Dit voorbeeld maakt duidelijk hoe onzinnig deze speculatietaks is.
Op Wallstreet verhandelen computers aandelen en opties in milliseconden. En in België gaat men de particulier verplichten 6 maand te wachten. Terwijl de beurs met Draghi-miljarden wordt gepimpt ... En/of tussentijds crashed zoals in 2000 of 2008. Citaat:
Laatst gewijzigd door Midas : 16 oktober 2015 om 21:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vorige regeringen waren even "liberaal" of "neoliberaal" of eender welk etiketje als de huidige.
Of hoe nutteloos afgaan op zelf opgeplakte of door anderen opgeplakte etiketten is. Doorgaans zijn degenen die graag etiketten plakken gewoon nep oppositie om carte blanche verstrekkers voor X jaar (kiezers) een rad voor de ogen te draaien.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een "echte" protestactie zou zijn het geld afhalen als cash. Dan raakt het buiten de pool, buiten hun controle en versjacheren, en is het enige dat noopt tot actie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Partijlid
|
![]() Stel belegger koopt van zijn rendement van speculatie met EIGEN spaargeld een koekje.
Dan heeft die daarop al 50% inkomensbelasting betaald (om spaargeld te verwerven) Daarna mag ie nogmaals 33% speculatietaks betalen (op winst speculatie) En dan mag ie nogmaals 21% BTW betalen op dat koekje (in de winkel) En straks nog wellicht wat extra suikertaks en vettaks daarbovenop ... (@Maggy:100gr Lotus-speculaas bevat 40gr suiker en 20gr vet) ![]() Voor meer getwitter over speculatietaks : Twitter #speculatietaks Laatst gewijzigd door Midas : 16 oktober 2015 om 22:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er nu ook een taks op de superrijken, om het afromen van de rijkdommen van de middenklasse wat te compenseren?
Moeilijk te begrijpen soms dat partijen als de VLD of de NVA meer dan 1 % van de stemmen halen, want de doelgroep die ze bevoordelen is niet veel groter dan dat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet "deze regering", dat is de reden van bestaan van een staat.
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat je ziet is niet de "wens van het volk" maar het resultaat van het volk te dwingen een mandaat te geven aan een of andere aristocratie. Uiteraard is er dan altijd een winnaar. Indien een blanko stem ook echt een "ik geef U mijn mandaat niet" zou willen zeggen, in plaats van "mijn mandaat is het gemiddelde van wat de anderen stemmen", dan zou je waarschijnlijk geen enkele regering met meerderheid krijgen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 oktober 2015 om 05:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gezegd, goeie beleggers zouden normaal geen hinder mogen ondervinden van deze belasting, want het is altijd een slecht idee om veel te traden als je een niet-geprivilegieerde bent. De enige die winst haalt uit veel traden is een geprivilegieerde, en daarvoor zijn er "aan de andere kant van de lijn" veel die voor beurs-kanonnenvlees moeten zorgen: de individuele dagtraders, die denken dat ze slim zijn, en hun hemd aan het verspelen zijn. De beste beleggingsstrategie op lange termijn voor de kleine belegger is buy and hold van een brede portefeuille. In zekere zin zou deze in principe schandalige belasting dus eigenlijk eerder voordelig moeten zijn voor de kleine belegger, omdat hij zich zal weerhouden van de dagtrader uit te hangen (wegens de belastingen), en daardoor minder zal dienen als kanonnenvlees voor de gepriviligieerde institutionelen.
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk % van het groep die de diefstal langs de euro/fiatmunt en rentemanipulatie tracht te ontwijken, is daytrader?
Ik denk maar een flutpercentage. De groep producerenden heeft geen tijd om zich met daytraden bezig te houden. Ik denk de grote massa diefstal-ontwijkers poogt op uw lange termijn, echter wat is "lang"? Data toont aan dat Staat en haar institutionelen eveneens, en zelfs vooral, actief zijn op decennium zelfs decennia termijn. Ze kopen posities (en drijven koersen op) in bepaalde jaren voor de groep producerenden/spaarders dat doet in eropvolgende jaren. Mij lijkt het doel van deze "speculatietaks"eerder om de koerstrends wat minder te laten schommelen op deze 6 maanden termijn. Een voor de hand liggend motief lijkt me dat Staat niet graag heeft dat er onrust wordt gezaaid op deze half jaar termijn. Staat heeft graag stabiele trends, met "stabiel" in de zin van haar centrale planning makkelijker te maken zonder teveel abrupte koersbewegingen "tussenin" in hun langere termijn planning.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoonweg een zoenoffer voor de cdv/acv wiens leden blijkbaar moeite hebben dat hunne gebuur een centje tracht bij te verdienen op de beurs. |
|
![]() |
![]() |