![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de Knack, waar Louis Ide een column pleegt, staat een oud interessant voostelletje van de VU nog destijds.
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Schoofke, ge kunt u misschien kandidaat stellen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In den boungd van de gepensioneerden ?
Ik heb daar geen tijd voor man. Ik ben te oud om te werken, te jong voor te sterven, maar perfect fit om te reizen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In de bond voor de gepensioneerden om voor de rechten op te komen van diegene die in pensioen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() De VU pleitte er voor dat iedereen zich verkiesbaar kon stellen bij de sociale verkiezingen (los van de vakbonden).
Een leuk idee dat we als N-VA misschien eens terug op tafel moeten leggen. Al bestaat het gevaar dat het opnieuw afgeschilderd zou worden als asociaal, tegen de kleine man en tegen het middenveld. De strijd tegen de verzuiling zet zich onverkort voort en uit zich nu in de besparingen bij de ziekenfondsen, het Arco-dossier en het in vraag stellen van een aanvullende ziekteverzekering die je een gratis saunabeurt aanbiedt. Dat is tenminste democratischer dan de traditionele boungden |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Maar geen gratis sauna
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() waarom begint PVDA niet zelf met een vakbond?
zij zouden toch gemakkelijk aan 50.000 leden komen nu lijkt het een beetje op: "houd me tegen of ik bega een ongeluk" http://pvda.be/artikels/pvda-wil-dre...rtalnewsletter |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Iedereen die hier nu commentaar heeft op de vakbonden, dit is jullie kans.
Stel jullie maar kandidaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom staat er in de resolutie van PVDA niet in dat de drempel voor kleine vakbonden moet geschrapt worden? Nu moet een vakbond 50.000 leden hebben voor ze kunnen deelnemen aan de sociale verkiezingen. Dat is niet democratisch. Waarom doet de PVDA daarover geen wetsvoorstel? Welk addertje zit daar achter? http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/54/1636/54K1636001.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Weinig reacties hier, maar als er iets gepost word over de spoorbonden dan is het kot te klein.
Ach ja, ik was het vergeten. Het is vrijdagavond na 17h00 en de mensen zijn niet meer op hun werk achter de PC. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Wij willen een vermogensbelasting en een 30-urenweek en sluiting van de belastingsparadijzen en een sociaal Europa,
de grote vakbonden zitten de bevolking maar wat voor te liegen. Het is omdat zij niks doen dat er een Nieuwe Volkbeweging moet komen |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nieuwe volksbeweging heeft ook kandidaten nodig en dit is jullie kans.
Stelt jullie kandidatuur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen vakbond nodig om mijn werk vol overgave te doen. Meer nog, ik kreeg onlangs een ferme opslag en met z'n allen kregen we nog een premie omdat we een bepaald werk royaal binnen de voorziene tijd afgewerkt hadden, dit ondanks het feit dat er het één en ander misgelopen was wegens weersomstandigheden. We hebben met z'n allen een paar zaterdagen en een paar zondagen opgeofferd (hierdoor liepen de hotelkosten niet op en was er geen schadeclaim) met heel goed resultaat. Op naar het volgend project! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |