![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Naar het voorbeeld van onze buurlanden : "Wie is volgens u de grootste Vlaming aller tijden ?"
Om te beginnen stel ik voor een lijstje met maximaal 10 namen op te stellen. 1. Ambiorix 2. Boudewijn I van Konstantinopel 3. Pieter Breughel 4. Pieter Paul Rubens 5. Ludwig van Beethoven 6. Hendrik Conscience 7. Pater Damiaan 8. Joris Van Severen 9. Reimond Tollenaere 10. Priester Cyriel Verschaeve Vervolgens worden dmv een peiling de tien grootste Vlamingen geselecteerd, nadien de grootste Vlaming. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Hugo Schiltz
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 8) Dit is een Belgisch forum, dus ik stel eerder voor de "grootste Belg" aller tijden te kiezen. 8)
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sinds wanneer is Ludwig van Beethoven een Vlaming?
![]() _______________ Februari 2009: eerste Oscar voor een Iraq-movie. De Openbaringen van Flippend Rund, 2078 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Idd, wel afkomstig van Brabant, maar duidelijk geboren in Bonn.8)
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ludwig van Beethoven was baptised on December 17th 1770 at Bonn. His family originated from Brabant, in Belgium. His father was musician at the Court of Bonn, with a definite weakness for drink. His mother was always described as a gentle, retiring woman, with a warm heart. Beethoven referred to her as his "best friend". The Beethoven family consisted of seven children, but only the three boys survived, of whom Beethoven was the eldest.
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
maar ik ga er niet over discuteren omdat ik niet zeker ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() En sinds wanneer is Ambiorix een Vlaming?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Simon Stevens grondlegger van de wiskunde,Generaal De Gaule,mercator,Jan Baert,professor Casiman,
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
slechts weinige keltische leiders hebben het tot in de geschiedschrijving van de romeinen geschopt. Ambiorix heeft dan ook de romeinen aardig op de zenuwen gewerkt door caesar's volledige 14e legioen (olv sabinus en cotta) plus vijf cohorten (wat in totaal neerkomt op 9000 legionnairs) in de pan te hakken. de verliezen voor de romeinen waren dus aanzienlijk. zelden werden de romeinen, met hun goed getrainde, professionele legionnairs zo hard belachelijk gemaakt door een stelletje 'barbaren'. Caesar was woedend, begrijpelijk. Ambiorix was leider van de eburonen, een van de vele keltisch (hoewel 'germaanssprekend' volgens caesar) stammen die toen het huidige vlaanderen bevolkten. sommige van deze stammen werden grotendeels uitgeroeid tijdens wraakacties van de romeinen, doch velen konden ontsnappen, zijn gevlucht en keerden terug. later gingen deze overgebleven kelten gewoon op in de frankische germanen die zich steeds verder westwaarts verstigden. dit keltisch/germaanse verleden van vlaanderen vormt mede tot onze culturele en etnische identiteit, onze roots. en de spirituele boodschap die ambiorix ons achterliet: laat u niet overheersen door vreemde volkeren! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() "Mij hebben ze vroeger op school geleerd dat hij van Mechelen afkomstig was"
Is inderdaad zo. Keb hier ergens een fotokopie van zijn geboorteakte liggen, maar ksou serieus moete zoeke (tis hier opt ogenblik een rommel, precies of er een meute extreem-rechtsen overgetrokken is). Maar kdenk ni da ge zult aandringe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Maar laat diene Syniel Verschaeve er maar af zenne.
|
![]() |
![]() |