Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2005, 17:04   #1
ilfalco
Minister-President

Standaard het zware hoofd van anciaux...

13 maart 2005

Vanochtend stond ik op met een zwaar hoofd. Ik bleef maar piekeren over het Terzake debat van gisteren. Daarin kreeg Filip Dewinter een vrijgeleide om een hele uitzending als enige gast zijn mening over cultuur te uiten. Siegfried Bracke was in zijn rol van journalist in het geheel geen partij voor de blokker. Een stevig debat van 2 maanden in het parlement en 2 weken in de media werd dus afgesloten met een vrije tribune zaterdagavond in primetime voor het blok. Ik kon er maar niet bij waarom men zoveel ruimte geeft aan dit standpunt, zonder confrontatie, zonder rechtzetting.

De heer Dewinter mocht bovendien liegen en bedriegen en radicaal het tegenovergestelde beweren dan datgene dat hij in het parlement zegt. Geen verweer. Bovendien ging het gesprek niet over datgene waar het over zou moeten gaan, namelijk het verbieden van de culturele vrijheid van de kunstenaar. Neen, geenszins. Het debat werd gehouden over de noodzaak van een ruim cultureel aanbod voor alle mensen. Het ging over het verwerpen van een louter elitair aanbod.

Nu, dat is een onderwerp waar ik al jaren voor ijver. Al jaren vecht ik voor meer diversiteit in het aanbod. Al jaren vecht ik tegen een eenzijdig elitair aanbod binnen cultuur. Dewinter werd gegund dit thema schaamteloos over te nemen en zich hierachter te verbergen, zonder ook maar enigszins verantwoording te moeten afleggen over de wil van het blok om de artistieke vrijheid zelf aan banden te leggen.

Triestig debat. De zogenaamde kampioenen van de vrije meningsuiting laten opnieuw zien dat dit louter voor zichzelf geldt en geenszins voor anderen. Het blok is niet geinteresseerd in een ruim en divers aanbod van kunst en cultuur, ze willen alleen een door hen geselecteerd soort kunst en cultuur. Daar zit het gevaarlijke, daar zit het perfide.

Gepost door Bert Anciaux om 19:39 uur

Het straffe is dat Bertje zelf niet in debat wou gaan met FDW en dat antonis z'n kat stuurde . DAt men in alle andere media het Vb voorstel in het belachelijke trok en foutief weergaf dat is voor bertje geen probleem , maar een debat waarin die verdomde blokker z'n gram haalt ... dat zou men moeten verbieden. bertje had wssch liever een gemonteerd filmpje gezien ..
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 17:20   #2
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

FDW had zonder meer gelijk!
Aan maturberende heiligen en plassende engeltjes wil ik geen cent betalen.
En Bert,hier heeft vrije meningsuiting niks mee te maken,het is een kwestie het moraal een beetje hoog te houden.
Punt aan de lijn.

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 15 maart 2005 om 17:24.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 17:43   #3
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

"Bertje blijtsmoel" stuurde een apostelke die hij naar altaar wou leiden en zelfs wou offeren... maar het arme schaap bedacht zich en bedankte voor de rituele slachting. Nochtans is Filip geen moslim... maar gewoon veel te slim !

Bert is gewoon een bange wezel... zonder ballen aan zijn lijf, net zoals St Stevaert niet in debat gaat met Vlaams Belang... het blijven angsthazen met een rode, maar dikke kop ! Inderdaad !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 15 maart 2005 om 17:44.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 18:14   #4
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Waar heeft Bertje dat bericht geplaatst?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 18:34   #5
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
"Bertje blijtsmoel" stuurde een apostelke die hij naar altaar wou leiden en zelfs wou offeren... maar het arme schaap bedacht zich en bedankte voor de rituele slachting. Nochtans is Filip geen moslim... maar gewoon veel te slim !

Bert is gewoon een bange wezel... zonder ballen aan zijn lijf, net zoals St Stevaert niet in debat gaat met Vlaams Belang... het blijven angsthazen met een rode, maar dikke kop ! Inderdaad !
Dat heeft niets met ballen te maken ancapa,maar om een beetje gezond verstand.
Vlaanderen heeft op het moment vele andere noden,en dan liggen ze hun geld daaraan te verspillen.
Ik hoop echt dat ze op dit gebied,op die theatervoordrachten,gaan bezuinigen.

Novalis
Oud 15 maart 2005, 18:34   #6
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

op zijn weblog zeker?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 18:46   #7
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Vanochtend stond ik op met een zwaar hoofd. Ik bleef maar piekeren over het Terzake debat van gisteren. Daarin kreeg Filip Dewinter een vrijgeleide om een hele uitzending als enige gast zijn mening over cultuur te uiten.
Daar kan Anciaux als zelfverklaarde democraat toch helemaal geen probleem mee hebben? De vrijheid van meningsuiting - die hijzelf aan banden wenst te leggen - is immers een hoeksteen van de democratie, en ik zie niet in waarom Dewinter in navolging van zovele andere politici niet eens zijn zegje mag doen.

Citaat:
Siegfried Bracke was in zijn rol van journalist in het geheel geen partij voor de blokker.
De meeste journalisten zijn geen partij voor de meeste politici. Vriendjespolitiek, onderlinge afspraken, en een gebrek aan ballen garanderen dat.

Citaat:
Een stevig debat van 2 maanden in het parlement en 2 weken in de media werd dus afgesloten met een vrije tribune zaterdagavond in primetime voor het blok. Ik kon er maar niet bij waarom men zoveel ruimte geeft aan dit standpunt, zonder confrontatie, zonder rechtzetting.
Niet leuk he, een politicus die zomaar zijn ding kan doen zonder dat je in de tegenaanval kan gaan? Kijk eens goed rond, mijnheer Anciaux. Je staat momenteel in de schoenen van Jan Modaal, die ook machteloos moet toezien hoe politici hun ding doen zonder dat hij daar iets aan kan doen. Stel je nu eens voor dat je via een of ander mechanisme - laten we het misschien het "bindend referendum op volksinitiatief" noemen - tòch aan die uitzending zou kunnen deelnemen en Dewinter counteren. Zou dat niet veel toffer zijn? Jammer echter dat Spirit referenda niet ziet zitten, zo is pas nog maar eens gebleken.

Citaat:
De heer Dewinter mocht bovendien liegen en bedriegen en radicaal het tegenovergestelde beweren dan datgene dat hij in het parlement zegt. Geen verweer.
Dat klinkt als een doorsnee verkiezingscampagne van een zelfverklaarde democratische partij. Of als een doorsnee excuus dat men gebruikt om een politieke afrekening te camoufleren als "bescherming van de democratie".

Citaat:
Bovendien ging het gesprek niet over datgene waar het over zou moeten gaan, namelijk het verbieden van de culturele vrijheid van de kunstenaar. Neen, geenszins. Het debat werd gehouden over de noodzaak van een ruim cultureel aanbod voor alle mensen. Het ging over het verwerpen van een louter elitair aanbod.

Nu, dat is een onderwerp waar ik al jaren voor ijver. Al jaren vecht ik voor meer diversiteit in het aanbod. Al jaren vecht ik tegen een eenzijdig elitair aanbod binnen cultuur. Dewinter werd gegund dit thema schaamteloos over te nemen en zich hierachter te verbergen, zonder ook maar enigszins verantwoording te moeten afleggen over de wil van het blok om de artistieke vrijheid zelf aan banden te leggen.
Wees dan gelukkig. De grootste partij van Vlaanderen verdedigt een van jou standpunten. Standpunten pikken is trouwens niet zo uitzonderlijk. Heel wat VB-standpunten zijn intussen ook overgenomen en uitgevoerd door andere partijen. En in hun strijd tegen dat vreselijke VB worden zelfs standpunten uit totalitaire regimes overgenomen.

Citaat:
Triestig debat. De zogenaamde kampioenen van de vrije meningsuiting laten opnieuw zien dat dit louter voor zichzelf geldt en geenszins voor anderen. Het blok is niet geinteresseerd in een ruim en divers aanbod van kunst en cultuur, ze willen alleen een door hen geselecteerd soort kunst en cultuur. Daar zit het gevaarlijke, daar zit het perfide.
Nochthans is het Anciaux die hier enerzijds duidelijk een probleem met de meningsuiting van Dewinter heeft, en anderzijds zichzelf als verdediger van de diversiteit komt profileren. D�*�*r zit het gevaarlijke en het perfide, mijnheer Anciaux: die hypocrisie die jij als goede, democratische, verdraagzame waarden probeert te verkopen. Die verontwaardiging voor datgene dat jijzelf in de praktijk brengt.

Maar doe vooral zo verder. De kiezer die blijkbaar niet goed genoeg wordt geacht om direct deel te kunnen nemen aan het bestuur van dit land zal de volgende verkiezing wel weer van zich laten horen. En weer zullen er die verbaasde gezichten zijn. En weer zal men zich afvragen hoe dat kan. En weer zal men aldus eigenlijk duidelijk maken dat men als "Vertegenwoordiging" van het volk geen enkele voeling met de kiezer heeft, en dus de noemer "democraat" niet waardig is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 15 maart 2005 om 18:46.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 18:50   #8
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Wat een zielige reactie van Anciaux. Dewinter heeft nochtans gelijk.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 18:53   #9
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
Wat een zielige reactie van Anciaux. Dewinter heeft nochtans gelijk.
Als mens heb ik geen problemen met Anciaux,hij is een goed vader en mens denk ik.
Maar als politieker slaat hij de bal HEEL dikwijls mis.

Novalis
Oud 15 maart 2005, 20:03   #10
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Als mens heb ik geen problemen met Anciaux,hij is een goed vader en mens denk ik.
Maar als politieker slaat hij de bal HEEL dikwijls mis.
bij de scouts deden ze vroeger nochtans veel balsporten, maar ja bertje is nogal onhandig in die dingen zeker... en van politiek heeft hij ook al niet veel verstand.
Zijn stemmen haalt hij meestal door sympathiek te zijn maar dat levert in politiek niets op !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 15 maart 2005, 20:05   #11
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heeft niets met ballen te maken ancapa,maar om een beetje gezond verstand.
Vlaanderen heeft op het moment vele andere noden,en dan liggen ze hun geld daaraan te verspillen.
Ik hoop echt dat ze op dit gebied,op die theatervoordrachten,gaan bezuinigen.
waarom daat hij dan niet in debat met al zijn "gezond verstand"... omdat hij veel tekort komt tegen Filip Dewinter ! Net zoals de meeste politici...

Jaja zoals 200.000 jobs zoeken en 11 miljard euro naar Wallonië versassen !!
Oud 15 maart 2005, 20:19   #12
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
waarom daat hij dan niet in debat met al zijn "gezond verstand"... omdat hij veel tekort komt tegen Filip Dewinter ! Net zoals de meeste politici...

Jaja zoals 200.000 jobs zoeken en 11 miljard euro naar Wallonië versassen !!
Natuurlijk,ze hebben FDW gewoon vrij spel gegeven in Ter Zake.En Bracke is ook een maatje te plat om FDW van enig weerwerk te bieden.

Het is natuurlijk gemakkelijk van Bert om naderhand zijn beklag te doen op een website.
Misschien is het toch wat gebrek aan "ballen" ja.Als zou ik het formuleren als "gebrek aan lef"

Novalis
Oud 15 maart 2005, 20:51   #13
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat Bert zich niet meer politiek ging uitspreken over zijn collega's op zijn log??

Laatst gewijzigd door Gorefest : 15 maart 2005 om 20:51.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 20:56   #14
ilfalco
Minister-President

Standaard

idd ongelooflijk Anciaux had waarschijnlijk liever een gemonteerd clipje waarin men nogeens kapt op het Vb . Men heeft anciaux uitgenodigd maar die weigerde zelf ( hij weet wel wanneer hij moet passen)... En dan moest antonis( cdenv) de PC meubelen maar gaan redden , maar die stuurde z'n kat. Om dan te gaan zegegn dat men FDW een vrije tribunen genoot is wel heel laf en hypocriet.

Maar ons bertjehoud niet echt van een inhoudelijk debat. Net zoals SS en co vleien ze zich liever inde sofa's van de laatsteshow , geen lastige vragen en af en toe wat emo. Bertje heeft zelf heel wat vlaamse verenigingen zoals het ANZ subsidies afgenomen ... omdat ze vlaams zijn. En dan komt zo'n gerard mortier( de man die z'n broek laat zakken bi het horen van de vlaams leeuw) zegegn dat een rechts stemmende stad geen recht heeft op cultuur. Ik vraag me waar zij het lef halen om enerzijds vlaanderen voortdurend de les te spelen en de vlaamse symbolen te verbranden en belachelijk te maken en het anderzijds normaa te vinden dat de vlaming hen daar rijkelijk voor subsidieert. voor mijn part mag hij een hele dag staan pissen op een vlaamse vlag , maar dat hij dan tenminste de eer heeft om te zegegn dat hij dat doet met eigen geld of met het geld van zn linkse vrienden.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 21:05   #15
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk,ze hebben FDW gewoon vrij spel gegeven in Ter Zake.En Bracke is ook een maatje te plat om FDW van enig weerwerk te bieden.

Het is natuurlijk gemakkelijk van Bert om naderhand zijn beklag te doen op een website.
Misschien is het toch wat gebrek aan "ballen" ja.Als zou ik het formuleren als "gebrek aan lef"
Dewinter was inderdaad een paar klassen te sterk voor Bracke en inderdaad v-Beertje heeft niet het lef om het debat aan te gaan... hij kon na tien minuten zeker al buitengelopen zijn

Inderdaad ! Een brave man en goede huisvader moet thuis met zijn sloefkes aan zitten en de kinderen helpen met het huiswerk en mee de afwas doen !
Oud 15 maart 2005, 21:18   #16
yvesC
Vreemdeling

Standaard

Bovendien zou Bert alleen maar naast de kwestie gebabbeld hebben (net als Bracke)
yvesC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 22:15   #17
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Als blèter Bert bij de volgende verkiezingen, nog een ministerambt wegkaapt, vreet ik
gvd m'n klak op.

Nu heeft hij toch wel voldoende bewezen een maat voor niets te zijn.

En zeggen dat ik in de VU dagen, daar nog ooit voor 'geplakt' heb.
Da was toen namelijk ne Vlaams Nationalist zogezegd.
Zielig gastje, wa janken en lullen .... and that's it
Oud 16 maart 2005, 00:14   #18
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dewinter was inderdaad een paar klassen te sterk voor Bracke en inderdaad v-Beertje heeft niet het lef om het debat aan te gaan... hij kon na tien minuten zeker al buitengelopen zijn

Inderdaad ! Een brave man en goede huisvader moet thuis met zijn sloefkes aan zitten en de kinderen helpen met het huiswerk en mee de afwas doen !
Inderdaad ! Een brave man en goede huisvader moet thuis met zijn sloefkes aan zitten en de kinderen helpen met het huiswerk en mee de afwas doen ! Toch tot hun 8ste
Oud 16 maart 2005, 00:29   #19
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Wat een afgang van Filip Dewinter in dat debat.

Het kwam voortdurend neer op het volgende:
-'We vinden dat masturberende bischoppen en plassende meisjes niet kunnen in een theatervoorstelling, maar indien we aan de macht komen zouden we nooit in hun subsidies knippen...'
-'We willen ons niet uitspreken over de inhoud want politici mogen nooit invloed hebben op kunst en dergelijke, maar we vinden sommige theatervoorstellingen toch wel te ver gaan...'

De ene dubieuze uitspraak na de andere, ik had wel beter verwacht van hem.

Filip Dewinter wil meer volkseigen theaters, voorstellingen die het grote publiek aanspreken. Wel, wat denk je dat het grote publiek wil zien? Inderdaad: provocerende en shockerende dingen die liefst nog met seks te maken hebben. Kijk naar Matroesjka's op VTM, elke week meer dan een miljoen kijkers! Als dat geen volkseigen theater zou zijn! Doe een klassiek stuk van Shakespeare op Canvas en er kijkt geen kat naar!

De 'shockerende' voorbeelden die hij aanhaalde beslaan slechts enkele minuten van een uren durende voorstelling. Over selectief discussiëren gesproken, en hij had het stuk niet eens gezien.

Verder geldt nog altijd het recht op kunstvrijheid en vrije meningsuiting. In kunst en theater wordt nu eenmaal geprovoceerd, zo gaat het al eeuwen. Er kan gewoon veel meer dan vroeger, waar men in de jaren vijftig geshockeerd zou zijn door scheidende ouders, holebi's en naakte vrouwen op tv is het nu doodgewoon. Leer er mee leven...
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 06:55   #20
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Er kan gewoon veel meer dan vroeger, waar men in de jaren vijftig geshockeerd zou zijn door scheidende ouders, holebi's en naakte vrouwen op tv is het nu doodgewoon. Leer er mee leven...
Geen problemen mee als die provocerende scene's bij kunst en cultuur horen,maar niet met mijn belastingsgeld.En gezien de reactie's hier ben ik blijkbaar niet de enige die er zo over denkt.
Al duren de provocerende scene's maar een paar minuten in een uren durende voorstelling,awel,dat zijn een paar minuten te veel.

Wist u ook dat het een paar maanden geleden op de Duitse tv is geweest van onze theatervoorstellingen?Zelfs de Duitsers spraken van een echte schande.

Als dat elitaire volkje pikant getinte voordrachten wil zien moeten ze maar naar een club gaan,zoveel gemasturbeer daar als je wil.....................................

Novalis
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be