![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bedoeling van dit topic is de komende zondvloed (stroom) van anti-democratische maatregelen in kaart te zetten.
Graag een beetje medewerking om het geheel overzichtelijk te houden. U kan zelf ook topics terzake openen. We gaan van start. http://www.hln.be/hln/nl/2/Reizen/ar...S-reizen.dhtml ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een flashback:
Herman van Gunsteren 13 november 2004, 00:00 Laatst gewijzigd door zonbron : 2 december 2015 om 06:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.knack.be/nieuws/belgie/ja...al-598351.html
Extra: staatsveiligheid is helemaal geen 'gewone' politiedienst http://www.knack.be/nieuws/belgie/ja...al-598351.html Maar... Veel mensen denken dat de Staatsveiligheid over elke Belg een dossier klaar heeft. Laatst gewijzigd door zonbron : 2 december 2015 om 07:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben een grote voorstander van de woorden van Benjamin Franklin dat hij die bereid is om vrijheid op te geven in ruil voor een beetje veiligheid geen enkele van de twee verdient noch zal krijgen.
Maar kritiek moet wel terecht zijn. Welke inperking van mijn rechten zijn er al men mijn vingerafdrukken neemt vooraleer op een internationale vlucht te mogen opstappen ? Elk vervoerbewijs is nu al op naam, de politie controleert je papieren, hun database geeft aan wie een opsporingsbericht open staan heeft kortom niets is anoniem. Die vingerafdrukken kunnen daar één extra element aan toevoegen : het gebruik van valse ID kaarten bemoeilijken tot quasi uitsluiten. Is daar dan iets mis mee ? Zijn er argumenten om dat niet te doen ? De duizenden mensen die dagelijks naar de states vliegen en terug gewoon ordentelijk in kaart brengen ontneemt niemand rechten. Als men er door die extra controle mogelijk terroristen onder valse identiteit kan uithalen, verhoogt iedereens veiligheid én rechten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We leven in 2015, in de omstandigheden van nu. In de tijd van de postkoetsen was het normaal dat men vond dat ieder de vrijheid had om zo snel als mogelijk zich te verplaatsen naar een andere stad. Nu niet meer. Er zijn snelheidsbeperkingen. Hebben we dan nu noch vrijheid van gaan en staan waar je wilt ? En niks veiligheid ? Alles is af te wegen naar de omstandigheden van de tijd waarin je leeft en van je omgeving. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel U voor dat iedereen traceerbaar is. En dan hebben we een nazi regime. Waar gaat de weerstand onderduiken ? We hebben alles klaargezet om elke vorm van weerstand en verzet te fnuiken. En ja, als de weerstand kan onderduiken, kunnen terroristen dat ook. Je zou de vrijheid van een natie kunnen meten aan de mogelijkheid om er terroristische aanslagen te doen. Als dat kan, en niet kan verhinderd worden, dan is het geruststellend. Zoniet is het een nachtmerrie. Stel U eens voor dat iedereen traceerbaar was in 1942, zoals men het nu zou willen. Hoe zou je een Jood kunnen helpen onderduiken ? Laatst gewijzigd door patrickve : 2 december 2015 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zulke zaken hebben echt impact op je persoonlijke vrijheid. Je vingerafdrukken controleren tast geen enkel recht aan. Dat is gewoon een bijkomende procedure, een technisch hulpmiddel. Franklin wist dat ook een nieuwe amerikaanse staat niet immuun zou zijn voor inperking van vrijheden door een 'sterk' centraal gezag. Dat waren de kwaaltjes die men in engeland maar al te goed kende en die hij in de vs wou vermijden. Er moet toch altijd een afweging gedaan worden. Ik heb er geen probleem mee dat men personen hun gezicht op film opneemt als die een luchthaven of metro station binnenstappen. Wel zou ik een systematische identifikatie niet willen. Maar als je naar het buitenland gaat ? Wat mij betreft geen enkel probleem om zeer grondig te registreren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder doet men in de grote steden vooral aan passieve opname van beelden, die veelal dienen om achteraf misdrijven te helpen oplossen. Waar ik wel een probleem mee heb is dat men steeds verder gaat met nummerplaatherkenning en dat aan een hoop databases van de overheid gaat koppelen. Op de duur kan men de burger vanop een tablec PC volgen. De In en OUT van buitengrenzen vergen registratie en identificatie. Anders zijn er geen grenzen meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() D'Amerikanen hadden beter wat meer afgeluisterd in Molenbeek.
En alhoewel er al heel wat afgeluisterd wordt van de rebellen in Syrië, zouden ze daar gerust nog een schep bij doen. Hopelijk gooit Putin geen roet in het eten: de gsm-zendmasten in Syrië mogen absoluut niet gebombardeerd worden. GSM-verkeer tussen Molenbeek en Syrië moet mogelijk blijven. Al de rest mag wel plat gegooid worden. Nummerplaatherkenning moet in Vlaanderen uitgediept worden tot ongekende performantie. Als er ergens een inbraak gepleegd wordt in een woning, zou men aan de hand van de verplaatsingen van voertuigen, een fatsoenlijk idee moeten krijgen waar de daders gezocht mogen worden. Dat een tsjevenvader dan getraceerd zou kunnen worden als hij naar een hoerenkot gaat, is niet erg in deze tijden; maar zou toch flink strafbaar gesteld moeten worden voor de te nieuwsgierige ambtenaar die dat zou flikken. .
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is die evolutie die ik bijzonder verontrustend vind. Volgens mij is dat eerder een doel dan een middel, en worden "veiligheidsproblemen" enkel maar aangekaart om telkens meer van die Stasi technieken in te voeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daesh is een Amerikaans product. Niet helemaal zo gewild misschien, maar niettemin van A tot Z door de Amerikanen mogelijk gemaakt.
|
![]() |
![]() |