![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ging ervan uit dat indien men zijn studies beëindigt (juni) het kindergeld wordt doorbetaald tot eventueel begin volgend schooljaar, maar indien men zich niet verder inschrijft, deze kinderbijslagen (vanaf juli) worden teruggevorderd.
Blijkbaar weet men op het RVA te vertellen dat kinderbijslag voor -25 jarigen wordt doorbetaald tot men werk gevonden heeft of tot de wachttijd van negen maanden is afgelopen. Kan iemand me daar even klaarheid over geven?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Krijgt iemand van 25 jaar nog kinderbijslag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En waarom niet? Wat heeft U tegen mij? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() As uw schooltijd derop zit in juni en ge schrijft u in bij da VDAB begint uw wachttijd ( van 9 maanden ) te lopen. Tijdens deze wachttijd blijft men verder kinderbijslag ontvangen. Als men begint te werken stopt dit uiteraard en na 9 maanden wordt ge overgeschakeld op RVA. As ge vakantiewerk doet verlengt uw wachttijd wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() Ik dacht dat je als +18-jarige één of ander schoolattest of inschrijvingsbewijs moest kunnen voorleggen om kindergeld te kunnen blijven trekken tot uw 25ste. Maar ben daar niet 100% zeker van.
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maximum leeftijd voor het ontvangen van kindergeld is 25 jaar.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() Tuurlijk heb k gelijk - kzit just op menne wachttijd en de VDAB heeft mij da dinsdag allemaal uitgelegd
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat het kindergeld mag stoppen als je 18 bent. Zie niet in waarom iemand tot zijn 25 kindergeld moet trekken, studiebeurs of andere beurs mag hebben, mag bijwerken zonder belasting te betalen omdat ze student zijn en dan meteen kunnen overstappen naar een uitkering. Nee, dat is de kat bij de melk zetten en onrechtvaardig tegenover andere jongeren die niet getalenteert zijn dikwijls of door omstandigheden al veel vroeger in het gewone arbeidscircuit komen. Absurd zelfs en vol van egoisme.
|
![]() |
![]() |