![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De belangrijkste sinjoor (=Antwerpse inwoner geen vlaming dus) van de eeuw | |||
Lambik (stripfiguur van Willy Vandersteen) |
![]() ![]() ![]() |
8 | 50,00% |
Kaganovemus (politieker) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
Nero (stripfiguur door Marc Sleen) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Wannes Van de Velde (toffe volksliedjeszanger) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
Ferre Grignard (helaas veel te vroeg gestorven) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
Stanneke Ockers (den beste coureur in de zesdaagse) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Kid Safari (mijn persoonlijke beste zanger) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Robbe de Hert (de beste cineast van de eeuw) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
Gaston Berghmans en Leo Martin (het beste comische duo) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
Het Manneke (Jef Cassiers, de beste cabaratier) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Charel Jansens en Ko Flower (onvergetelijk koppel op de planken) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
The Pebbles (beste rockgroep aller tijden) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De belangrijkste sinjoor (=Antwerpse inwoner) van de eeuw
Kaganovemus (de belangrjkste politicien, uitgever van 'Het Licht') Lambik (stripfiguur van Willy Vandersteen) Nero (idem door Marc Sleen) Wannes Van de Velde (toffe volksliedjeszanger) Ferre Grignard (helaas veel te vroeg gestorven) Stanneke Ockers (den beste coureur in de zesdaagse) Kid Safari (mijn persoonlijke beste zanger) Robbe de Hert (de beste cineast van de eeuw) Gaston Berghmans en Leo Martin (het beste comische duo) Het Manneke (Jef Cassiers, de beste cabaratier) Charel Jansens en Ko Flower (onvergetlijk koppel op de planken) The Pebbles (beste rockgroep aller tijden)
![]() |
#2 |
|
![]() De strijd gaat tussen Lambik en Robbe de Hert.
Het kan nog spannend worden ![]()
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Hubert Lampo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() abou jahjah vergeten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 23 oktober 2004 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Is Filip De Winter geen sinjoor of niet belangrijk? Of geen van beide? ![]() De Winter tijdens een winterwandeling Laatst gewijzigd door Chipie : 23 oktober 2004 om 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pietje : 23 oktober 2004 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() dEUS is wel een veel betere 'rock'groep als the pebbles hoor! maar omdat die er ni tussen staan, heb ik maar op de 'schat' gestemd.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() Dolfke Verschueren,die kon tenmiste een goei pint tappen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Partijlid
|
![]() Is dit je persoonlijke selectie?
Je bent bv. Alfons De Ridder (mijn keuze) vergeten... dus heb ik maar op lambik gestemd.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vooraleer mensen mij ten onrechte als bekrompeling bestempelen wil ik hieraan toevoegen dat als zelfs een geïmporteerde Bruggeling als Filip (Philip) Dewinter geen sinjoor gerekend kan worden, een vermoedelijk Libanees het ook niet is. Zeker niet als die duidelijk kenmerken van zijn eigen cultuur naar hier brengt en opdringt. Let wel, ik zou zelf iemand als Hendrik Conscience niet als sinjoor rekenen, hoewel flamingant zijnde bleef hij van franstalige afkomst.. Niets met politiek te maken, maar met de bijnaam sinjoor (voornamelijk iemand met het typische Antwerpse taalgebruik). Althans zou ik mezelf als Ekerenaar er zelf ook niet bijrekenen, sinds Ekeren in de jaren '80 pas bij Antwerpen kwam. Het is werkelijk echt over de stad dat we spreken. Over mensen met de typische Antwerpse trekjes (die nu aan het uitsterven zijn en bijgevolg bij ouderen voornamelijk te vinden zijn vandaag de dag). Voor mijn deel kan ik voorlopig nog niet zeggen wie ik als de belangrijkste sinjoor kan rekenen. Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 24 oktober 2004 om 02:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() En waar zitten Paul Van Ostayen, Jan Fabre en Panamarenko?
|
![]() |
![]() |