![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze nemen in België toch zo graag voorbeelden aan andere landen, wel dat ze dan nu ook maar eens voorbeelden volgen zoals van Japan bv. of Oostenrijk die het Griekenland wil betaald zetten of Groot Brittannië zoals hier te zien.
http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluch...s-praten.dhtml Zouden ze met alle Franstalige die in Vlaanderen wonen ook eigenlijk moeten doen. Ik weet dat de meerderheid van de Franstalige niet van de slimsten zijn zo dus ik wil ze nog wat extra tijd gunnen, maar na vijf jaar zouden ze toch al wel moeten kunnen zeggen," Ik heet Josefien en ik woon sinds vijf jaar aan het Mijnplein in Oostende." Dat is nu toch echt niet teveel gevraagd hé??? Laatst gewijzigd door Garry : 25 januari 2016 om 00:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is natuurlijk ontzettend belangrijk dat religidioten aanslagen in de juiste taal kunnen uitvoeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tussen de lijnen lees ik dit: Als we van vluchtelingen verwachten dat ze Nederlands leren, mogen we dat ook van de Franstaligen eisen die zich in Vlaanderen vestigen, en dat is even absurd en zinloos als het jouw antwoord.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bekomen van de Belgische nationaliteit. Een nationaliteit is niet iets wat men mag te grabbel gooien, om die als buitenlander te bekomen zou dat minstens moeten gekoppeld worden aan het bewijzen van hun integratie. Ge kunt volgens mij alleen Belg worden of zijn wanneer ge er ook als een Belg uit ziet en denkt en op zijn minst behoorlijk een gesprek kunt voeren in de taal van het gewest waarin je woonachtig bent. Met andere woorden, het bekomen van de Belgische nationaliteit moet gekoppeld worden aan een taalexamen en meer dan dat, je zou ook moeten bunnen doorgaan voor een Belg. Daarmee bedoel ik niet dat de huidkleur idem aan de onze moet zijn maar ge kunt er moeilijk uit zien als een Belg wanneer ge in een boerka gekleed loopt. Zoiets getuigt ook niet van geïntegreerd te zijn. Een olifant die er eigenlijk uit ziet als een papegaai, dat is voor mij een papegaai en geen olifant, om het even wat voor papiertje er op zijn buik plakt waarop staat geschreven dat het een olifant zou zijn. En dat geldt idem voor een Amerikaan of Engelsman die hier de Belgische nationaliteit komt vragen en die geen twee woorden Vlaams spreekt. Eerst aantonen van geïntegreerd te zijn en dan pas in aanmerking komen voor de Belgische Nationaliteit. En daarboven ook nog een blanco strafregister kunnen voorleggen hé! Laatst gewijzigd door Garry : 25 januari 2016 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Neeneeneenee. Iedereen moet een voorbeeld nemen aan 't belgiksken, waar resjpékt gegeven wordt aan alles wat niet autochtoon is.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ja, zo ver is de grote francofonie nog niet gevorderd; ze is in haar babytijd blijven steken van 'Kijk, mama, hoe goed ik het doe'... Maar AUB, leg haar niets in de weg want dan is de wereld te klein om haar onnozel kindergebrabbel het zwijgen op te leggen... Enfin, Vlaanderen betaalt de prijs voor zoveel menselijke onredelijkheid dubbel en dik en dreigt zelfs als eerste, voor de francofonie, de afgrond in te duimelen... Menselijke ontwikkeling noemen ze dat... Ik zie alleen menselijke achterlijkheid die heel België herleid tot het eerste Europese vierde wereld land; enfin ik veronderstel na Griekenland, maar Griekenland leunde al altijd tegen de derde wereldlanden aan.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan maar lessen komen blijven geven in verdraagzaamheid terwijl la Belgique zelf gestoeid is op totale onverdraagzaamheid tov haar natives... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Religie en staat zullen altijd botsen. Wil je de perfectie zul je religie en staat volledig moeten splitsen en indien nodig uitroeien. Taal staat daar volledig buiten. Putin was goed begonnen, door geen enkel onderscheid te maken tussen de door de USA gesteunde "rebellen" en de door SA gesteunde terroristen. Zolang België 3 talig is, heeft ieder Belg het recht zich te vestigen waar hij wil. Als hij één van de 3 talen spreekt is jouw ganse preek voor de ganzen. Laatst gewijzigd door subocaj : 26 januari 2016 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hewel dan ga jij maar eens in Wallonië wonen en dan ga jij daar maar eens ondervinden in hoeverre jouw regel dat je één van de 3 landstalen moet spreken volstaat... Of wil je zeggen dat Wallonië niet tot België behoort??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cameron moet wel een beetje consequent zijn:
"Besparingen in lessen Engels Cameron mag dan vrouwen dwingen Engels te leren, zijn regering besnoeide eerder op lessen Engels voor migranten. Dat wijt hij nu aan het begrotingstekort. "Nu moeten we het geld voor taallessen vooral richten op vrouwen die in het grootste isolement leven en geen Engels leren", stelt de premier, nu er een nieuw fonds ter waarde van 20 miljoen pond is opgericht." |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
" Bij de taalstrijd in België hoort dan weer dat indien de taalpolitiek van Vlaanderen de positie van Vlaamse Franstaligen aan dreigt te tasten de Franstalige Gemeenschap direct de Vlamingen van taalracisme beschuldigt en de Raad van State en het Arbitragehof inschakelt om de Vlaamse maatregel ongeldig te laten verklaren." https://nl.wikipedia.org/wiki/Taalracisme Bye Everytime. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |