![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wat een zever zeg , 9 op 10 hebben het onder controle , dus ? geen reden tot paniek zou ik zeggen ... en waarom de les gespeld worden van mensen met een BMI van 250
![]() ![]() Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 4 januari 2016 om 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Welk vet zwijn heeft er nu een BMI van 250? En bijna iedereen zuipt zich hedendage verloren, want het leven is mooi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() ![]()
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb horen zeggen dat die niet meer drinkt ...
Verder klopt het: de anderen drinken teveel. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Er drinken inderdaad sommige mensen te veel alcohol. Dat is zeer erg voor die mensen zelf en hun omgeving. Zeker als ze dan nog een stuurke in hun pollen gaan nemen. Dat is een open deur intrappen.
Tegenwoordig merk ik echter dat er een groep twintigers en dertigers is opgestaan die, minstens even erg als de alcoholici naar mijn mening, fanatiek tegen alcohol is en daar zelfs extremistisch gedachtengoed rond verspreidt. Vaak onder de 'drogredenen' van gezondheid en veiligheid. Deze poco's van spijs en drank winnen helaas met rasse schreden aan terrein. Doet me denken aan de fanatieke quakers in de USA of andere achterlijke protestantengroepen aldaar. De strategie van die 'gezondheidsfreaks' is vaak dezelfde: angst en wantrouwen bij de mensen inboezemen en zo de geneugten des levens aan de gehele gemeenschap pogen te ontzeggen. Een fake gezondheids- en veiligheidsargument om zo de eigen bekrompen morele boodschap te verspreiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is wel iets meer dan "sommige mensen". Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Cannabisgebruikers doorverwijzen naar een of andere twijfelachtige cursus of therapie, dat lukt dan weer wel.
Laatst gewijzigd door Bhairav : 5 januari 2016 om 07:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Logisch toch dat veel mensen verslingerd raken aan iets wat zo makkelijk te verkrijgen is. Feit is ook dat de producenten enorm veel geld en macht hebben, kijk maar naar InBev, die laten zich niet kortwieken.
Anderzijds toont dit ook aan hoeveel zwakkelingen we in onze samenleving hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Ik doe dat ook graag hoor, zo ben ik graag sportief en slank in 'n draad over overgewicht. Laatst gewijzigd door Bhairav : 5 januari 2016 om 07:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 januari 2016 om 08:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij speelt vooral graag op de man en dit komt voort uit een onbewuste uiting van innerlijke en mentale zwakte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanaf wanneer beschouwen die zeveraars iemand als een problematische gebruiker ?
Naar mijn oordeel, veel te vlug. Dan kom je wel aan spectaculaire aantallen problematische gebruikers, maar mist de boodschap haar doel: een draagvlak creëren om het probleem te erkennen. En dat gezever over cannabis, als het over alcohol gaat: mocht alcohol momenteel verboden zijn zoals cannabis, dan zou het inderdaad niet aangewezen zijn om gelegaliseerd te worden. Verder nog maar eens herhalen: het zijn niet de mensen die drie pintjes gedronken hebben, die de zware (of zelfs minder zware) ongevallen veroorzaken. Behoud dus maar gauw die actuele 0.5 grens; verzacht de boete voor de overgang tot 0.8 tenzij voor recidive; en organiseer eindelijk een deftige opvolging voor de zwaardere veroordeelden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar ben je vooral bang dat jouw favoriete roesmiddel over dezelfde kam wordt geschoren als de andere ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 januari 2016 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu moet ik eerlijk toegeven wat me dan wel stoort. Wel, ik vind de cannabisgebruikers die ik persoonlijk ken, zo'n afgrijselijke losers ... tjsa, en dat beinvloedt mijn gedacht over de dingen. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ga je ons hier vertellen dat je tijdens je zuipfeesten in het weekend veel mensen met een jointje tegenkomt?
![]() |
![]() |