![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() [size=4]PERSMEDEDELING 24 SEPTEMBER 2004[/size] [size=4]Comité ‘Neen Tegen Turkije in de EU’ [/size] [size=4]organiseert Ronde van Vlaanderen[/size] Het comité "Neen Tegen Turkije in de EU" is een onafhankelijk comité opgericht om de discussie over de mogelijke toetreding van Turkije tot de Europese Unie aan te wakkeren. Het is actief in Vlaanderen en Nederland en organiseert in de komende twee maanden een ware Ronde van Vlaanderen met maar liefst zeven strijdmeetings in zeven verschillende steden. Bedoeling is de Vlaamse bevolking te informeren over de gevolgen van een mogelijke Turkse toetreding tot de Europese Unie. Strijdmeeting Kortrijk/Roeselare - Zat. 25 september Taverne “Gezelle”, Stationplein 48, Roeselare - Sprekers: o.a. Bjorn Roose (Comité NTT regio Roeselare), Luc Vermeulen (Voorpost) en Koen Dillen (Europarlementslid) Deuren: 20.00 uur - aanvang: 20.30 uur Strijdmeeting Vlaams-Brabant - Zat. 9 oktober “Ontmoetingscentrum” (nabij kerk en bibliotheek Meise), Meise - Sprekers: o.a. Filip De Man (auteur “De eeuwige Strijd”) en Philip Claeys (Europarlementslid) - Deuren: 20.00 uur - aanvang: 20.30 uur Strijdmeeting Kust/Brugge - Vrij. 15 oktober Zaal “De Nieuwe Keizer”, Gistelse Steenweg 120 te Sint-Andries - Sprekers: o.a. Tom Vandendriessche, Alain Quataert (nationaal persvoorlichter Comité NTT) en Philip Claeys (Europarlementslid) - Deuren: 20.00 uur - aanvang: 20.30 uur Strijdmeeting Mechelen - Zat. 23 oktober Zaal “De Manenblusser”, Grote Markt 18 te Mechelen - Sprekers: o.a. Frank Creyelman (Vlaams Blok Mechelen), D. Jansegers (Comité NTT regio Mechelen) en Philip Claeys (Europarlementslid) - Deuren: 20.00 uur - aanvang: 20.30 uur Strijdmeeting Turnhout/Antwerpen - Zat. 23 oktober Van Maerlantstraat 14 te 2060 Antwerpen - Sprekers: o.a. Filip Dewinter (Vlaams parlementslid), Koen Dillen (Europarlementslid) en Luc Vermeulen (Voorpost) - Deuren: 20.00 uur - aanvang: 20.30 uur Strijdmeeting Limburg - Vrij. 5 november Lokaal Slagmolen Slagmolenweg 76 te Genk – Bert Schoofs (Comité NTT regio Limburg), Philip Claeys (Europarlementslid) en Luc Vermeulen (Voorpost) - Deuren: 20.00 uur - aanvang: 20.30 uur Strijdmeeting Hamme/Waasland - Zat. 6 november Sectretariaat Jongeren Aktief, Kapellestraat 18 te 9220 Hamme - Sprekers: o.a. Jan De Beule (Comité NTT regio Waasland) en drs. Alfred Vierling (Nederland) - Deuren: 20.00 uur - aanvang: 20.30 uur Deze Ronde van Vlaanderen zal later culmineren in een betoging en een nationale meeting waarover later meer gegevens volgen. Tevens zal het comité de komende weken ludieke acties voeren over heel Vlaanderen. Het comité NTT is van mening dat Turkije noch historisch, noch geografisch, noch cultureel tot de Europese familie behoort. Tevens is er de constante schending van de mensenrechten in Turkije en de onderdrukking van de Koerden. Alsmede de grote invloed van het leger op de Turkse maatschappij. Een Turkse toetreding zou tevens op demografisch vlak een te grote invloed op de Europese Unie hebben. Het comité NTT verzet zich met klem tegen de druk van Amerika uitgeoefend op Europa om Turkije te laten toetreden tot de EU. Europa heeft geen Amerikaanse schoonmoeder van doen. Het comité NTT benadrukt geen probleem te hebben met de Turkse bevolking maar is van oordeel dat Europa Europees moet blijven. Alain Quataert Jörgen Noens Persvoorlichter NTT Vlaanderen NTT regio Brussel “de toetreding van Turkije tot de Europese Unie zou het einde van de politieke eenheid binnen Europa betekenen. Turkije deelt met Europa niet dezelfde waarden”. Edmund Stoiber – Minister-President van Beieren |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zijn wij nu de laatste verdedigingsgordel tegen de volledige door muzelmaanse verovering veroorzaakte ondergang?
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Turkije zal toetreden met de steun van Bush en die nog geen miljoen bloekertjes mogen dan met de blokskes op de WC spelen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Bah, heel diene zeik met Turkije is echt overdreven. Turkije is nu eenmaal het meest westerse Islamland, maar het blijft een Islamland. Is dat een bezwaar? Nergens stond er dat Europa enkel maar christelijk moet zijn.
Als Turkije zijn 60% en 3% normen maar haalt, ze hun hele bestel wat democratiseren en de kwestie met de Koerden regelen, is er voor mij geen vuiltje aan de lucht. Ik zie echt de problemen niet in hoor...
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Is heel diene zeik met Turkije echt overdreven ?
Ik vind van niet. Waarom zou Turkije bij de EU moeten komen ? Stel je voor dat wij nog zo door het christendom beheerst werden als nu de mohammedanen door de Islam. Zouden wij bij de Verenigde Arabische Republieken welkom zijn ? Is kerk en staat bij hen wel echt gescheiden ? Ik vrees van niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
En wat doen we met Cyprus? Geologisch gezien hoort dat tot Azië...
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Turkije zal juist minder makkelijk in fundamentalistisch vaarwater komen door aanhechting bij Europa.
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Is ie het of is ie het niet?
(met Peter Jan Rens, ach herinneringen)
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik snap iets niet. Zelfs in de moslimstaat van het Osmaanse Rijk konden de christenen en joden rekenen op een zekere tolerantie van de moslims, en dat terwijl wij Nederlanders in broedertwist zaten over protestantisme of katholicisme. Waarom zou dat nu erger zijn in deze lekenstaat? Dat begrijp ik niet.
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Dat is een hele moeilijke zin, Rudi...
Ik hou het voorlopig nog even in beraad. Turkije in zijn huidige toestand tot de EU is voor mij onaanvaardbaar (maar wie ben ik?). Turkije die zich wat bijschaaft tot ze verwesterd is: waarom zou dat een probleem zijn?
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Europa evolueert hoe dan ook op termijn naar een eengemaakt buitenlands beleid en een eengemaakt defensiebeleid. Met de Turken erbij grezen we onmiddelijk aan Syrië, Iran en Irak. Meer moet er voor een goede verstaander niet verteld worden. Boven alles moet Europa een cultuurgemeenschap zijn, om een sterk politiek geheel te kunnen vormen, en Turken behoren niet tot die Europese cultruurgemeenschap. Nu ja, leuk te lezen dat er weer zo'n flamingantje is die de Walen en de Franstaligen nog als groot gevaar voor de Vlaamse eigenheid ziet, maar ondertussen geen probleem heeft met 60 miljoen Turken die Europa binnenkomen. ![]() Laatst gewijzigd door Koenraad Maesschalck : 26 september 2004 om 01:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of bedoel je dat he Turkije als een buffer wil tegen de Arabische wereld? Want zoals u ongetwijfeld wel weet, zijn Turken geen Arabieren. Citaat:
Wel is Europa nodig om 1 vrije markt te hebben. Al de rest is prietpraat van mensen zonder zicht op de realiteit. Citaat:
Trouwens, u moet zich niet voordoen als een flamingant, u heeft al meermaals gezegd dat u geen flamingant bent. Hou daar dan ook mee op, uw hypocrisie is echt wel eindeloos. Citaat:
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven Laatst gewijzigd door Tantist : 26 september 2004 om 01:12. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Europa kan pas de identiteit van volkeren beschermen, als het naast de economische in de eerste plaats een politieke macht is, omdat dit conform het subsidiariteitsbeginsel de macht van de nationale staten moet uithollen. Maar ach, wat kan de identiteit van Europese volkeren u schelen als flamingant nietwaar? Als er maar Nederlands gesproken wordt in Vlaanderen zijt ge al content.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik ben inderdaad geen flamingant maar nationalist. En met de maatschappelijke evoluties die bezig zijn, zijn Vlaams-nationalisme in haar identitaire betekenis enerzijds, en het pure flamingantisme anderzijds al lang niet meer gelijklopend. 8) Ik weet dat zelfkennis het begin van alle wijsheid is, daarom dat ik zo bescheiden mogelijk tracht te zijn ook al lukt het niet altijd. ![]() Laatst gewijzigd door Koenraad Maesschalck : 26 september 2004 om 02:03. |
|
![]() |
![]() |