![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron
Detail tekst: Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je daarvoor 84 moet worden om zo aan uw eind te komen.....hopelijk vinden ze de dader(s) en worden ze gevierendeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaan systemen waarmee ouderen in nood hulp kunnen oproepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meen zelfs te mogen stellen dat die dingen beter werken tegen booswichten dan roepen uit de venster.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jongens en meisjes: alles, ja alles wil ik toegeven, maar geef aub geen vuurwapens aan dergelijk oude wijven.
Dit komt misschien ongepast over in een draad waar een oud wijveke zo aan haar einde moest komen. Maar dat is dan zeker mijn bedoeling niet. Laar mij maar eens in de assisenjury zitten van die dader(s). Ik zou de medejuryleden wel overtuigen dat we niet veel verzachtende omstandigheden gehoord hebben. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beetje gefrustreerd ofzo?
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moest mevrouw trouwens ook al niet in een rusthuis zitten? Een heel huis alleen voor mevrouw "met 1 voet in het graf" in deze tijden van woningkrapte is op zich al crimineel. Laatst gewijzigd door Guinevere : 21 januari 2016 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ik vind het straf dat men de overheid en zeker de buren aansprakelijk probeert te stellen.
De overheid hoort je niet als "om hulp roept" zonder naar een noodnummer te hebben gebeld en de buren... tja, dat zijn natuurlijke personen die ook recht op hun slaap hebben, zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een baby telt niet mee. Een geit telt niet mee. Een 2de echtgenote die geen geit of schaap is, die telt wel mee.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er zijn buurten waar je je beter niet kan moeien met de buren. En waar de politie of andere hulpdiensten bellen een hopeloze zaak is. Tegen de tijd ze er zouden kunnen zijn, is't al zwart op't straat. Maar ja, het is ook een gevolg van de politiek correcte geplogenheden. Criminelen worden beter behandeld dan hun slachtoffers.
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zou ik toch niet aanbevelen voor een 84 jarige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Genoeg voorbeelden te vinden.
Slachtoffers van straatgeweld zitten langer in't politiekantoor aangifte te doen, dan de aggresievelingen in datzelfde kantoor verblijven om ondervraagd te worden en te mogen beschikken.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 21 januari 2016 om 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom niet?
Een semi-automatisch jachtgeweer in .410, niet te zwaar, maar zwaar genoeg om binnenshuis ongedierte en dergelijke meer mee af te schieten. Een pistool of revolver in .22, klein kaliber, maar daar schiet je gaten mee die groot genoeg zijn om alle problemen direct oplossen.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In tegendeel zelfs meen ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hoeveel beter gaat de gedode vrouw worden als de criminelen in de gevangenis gaan zitten?
![]() |