![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://www.tijd.be/politiek_economie...&ts=1452406723
Daar staan de vakbonden voor; uitbuiting en profitariaat. Het zijn tenslotte U en ik, andere belastingbetalers die er voor opdraaien. Dat heeft verre van met bescherming van de werkende mens te maken. Het verklaart wel waarom de regering 21 ipv 6% BTW moet gaan heffen op elektriciteit en meer dan 50% lasten en taksen op brandstoffen bvb. Buiten de bonden, die zijn 100 jaar achter zoals nog andere specimen hier in ons landje.
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan moet ik zorgen dat ik ook vakbondsafgevaardigde ga worden en dan krijg ik bij mijn ontslag ook een dikke premie.
Maar over de ontslagpremie van De Scheemaecker wordt natuurlijk niks gezegd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() ![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vinden jullie het dan niet normaal dat je een 3 ploegenvergoeding krijgt, dat je nachtvergoeding krijgt en dat je een vergoeding krijgt omdat je in het week-end werkt.
Toch normaal dat mensen die een in 8 to 5 job zitten en nooit in het week-end werken dit niet krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Patrick heeft het weer niet gesnapt..
Waarom verwondert me dat niet? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Te zot voor woorden. En die krijgen dan de steun van het domme gepeupel dat meent te moeten staken maar eigenlijk maar vervangbare pionnen blijken te zijn. Ondertussen verdienen de goed betaalde consultants lekker hun boterham.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Het waren geen mensen van de spoorbonden maar 'consultants' van 'filialen'. Twee gebeurens waar de spoorbonden al lang tegen zijn. Consultants en filialen. Omdat die vol politieken blijken te zitten. Wat weer maar eens bewezen is. De mannetjes van deze regering hebben hun zakken weer goed gevuld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Alle mannetjes en vrouwtjes van deze regering vullen hun zakken.Maar ik ga toch proberen om vakbondsafgevaardigde te worden. Dan ben ik beter beschermd, verlies ik niks bij een staking en kan ik de BBQ's bij staking blijven doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Eigen zak eerst! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jullie zeggen toch dat de werkmannen bij de NMBS luierikken zijn want ze werken niet genoeg, ze hebben teveel verlof, ze staken teveel, ze verdienen teveel, enz...
En uit ondervinding weet ik dat dat allemaal niet waar is maar dat krijg ik toch niet in jullie verstand. Ik weet dat het niet waar is uit ondervinding en jullie denken dat het wel waar is van horen zeggen. Dus ga ik nu eens één zaak doen waarvan jullie zeggen dat het is en ik ga proberen om vakbondsafgevaardigde te worden. Dan verlies ik niks bij een staking.Dan ben ik tenminste betaald bij de staking om niks te doen. Dan hebben jullie tenminste gelijk op 1 punt. Maar dat zal ook wel niet goed zijn. Want jullie geloven mij toch niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Dus de NMBS betaalt tussen de 150 en 200k euro per jaar voor consultants in loondienst ?
Zijn ze daar goed gek ? Werf die toch op zelfstandige basis aan, dat je ze kan buitenkieperen als ze niet presteren, en je die zever met de vakbonden niet krijgt. Die mannen dacht: vet loon, laten we onze positie betonneren ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Athelas, bij de NMBS is dat de ACOD.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het spoor moet zijn facturen betalen, het is al erg genoeg dat Justitie een betalingsachterstand heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En dan het geld van de overheid aan de NMBS betaald van uw en mijn belastingsgeld.
|
![]() |
![]() |