Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2016, 17:05   #1
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard Zij overdreef wel-onschuldige man zonder bewijs vervolgd

Een man raakt per ongeluk met zijn schouder een vrouw aan als hij door een druk station loopt. De vrouw legt klacht neer en de man wordt vervolgd, ook al blijkt duidelijk uit de beelden van de bewakingscamera dat de man haar NIET heeft aangerand. De fobie voor mannen en hun MOGELIJK onzedelijk gedrag begint absurde vormen aan te nemen en de maatschappij is bijgevolg behoorlijk aan het verzuren. Mannen aller landen, verenigt u! http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-seconde.dhtml

Citaat:
Mark Pearson stapte een jaar geleden door het drukste treinstation van Londen tijdens de avondspits toen zijn leven voorgoed veranderde.
In zijn ene hand droeg hij een krant, met de andere hield hij zijn rugzak vast toen hij zich een weg baande door Waterloo Station. Een vrouw kwam aangelopen vanuit de tegenovergestelde richting. Ze passeerden elkaar vluchtig. Hun schouders raakten elkaar lichtjes. Pearson had het amper gevoeld en maakte er niks van.

De vrouw, een bekende actrice op weg naar een repetitie, beschuldigde de man later van aanranding. Daarbij gaf ze hallucinante details aan de politie over hoe hij haar onzedelijk had betast ondanks dat camerabeelden aantoonden dat er helemaal niets was gebeurd.

Camerabeelden hebben aangetoond dat Pearson een krant en rugzak vasthad. © BBC.
Twee maanden na het voorval werd de man zelfs gearresteerd. Ondanks het gebrek aan forensische bewijzen en getuigen besloot hoofdaanklaagster Alison Saunders de zaak voor de rechter te brengen.

Een geschokte Pearson verklaarde dat de rechtszaak tegen hem "absurd" was maar toch werd zijn naam door het slijk gesleurd. De man moest zich een jaar lang verdedigen. Wanneer hij aan mensen uitlegde dat er niets gebeurd was, zag hij ze denken: "Natuurlijk verklaar jij zoiets."

"Iedereen die de camerabeelden heeft bekeken, weet dat ik het helemaal niet kon gedaan hebben", zei Pearson. "Het gaat in tegen alles waarin ik als mens geloof. Ik deed niks. Hoe kon dat ook? Ik hield heel de tijd mijn krant en mijn rugzak vast."

Ondanks het gebrek aan bewijs werd de man voor de rechtbank gedaagd. © BBC.
Een jury had vorige week slechts 90 minuten nodig om de man onschuldig te verklaren. Het kwam als een enorme opluchting voor de getrouwde Londense kunstenaar maar de schade die was aangericht, was niet te overzien.

De moegetergde man wordt nu geplaagd door angstaanvallen. "Een halve seconde veranderde mijn leven in een hel. Het voelt alsof ik mentaal ben gemarteld door de Britse overheid", aldus de Londenaar. De rechter bepaalde bovendien dat de naam van de actrice die hem valselijk beschuldigde, niet mag bekendgemaakt worden.

De zaak heeft veel ophef veroorzaakt over Het Kanaal. Dit is namelijk iets wat iedere pendelaar kan overkomen volgens opiniemakers in Britse kranten. Vanuit overheidswege is er namelijk veel druk om meer zedenfeiten voor de rechtbank te brengen maar de zaak Pearson helpt de echte slachtoffers van aanrandingen niet vooruit.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 18:20   #2
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

http://www.leugens.nl/2011/03/13/mei...ueel-misbruik/

Hier staat zelfs dat 1 op 2 aangiftes verzonnen is!

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 10 februari 2016 om 18:26.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 18:50   #3
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Aanrandigen worden -helaas- zeer vaak verzonnen.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...vals~a1856828/

Bij jonge meisjes wordt zelfs 1 op 2 beschuldigingen ingetrokken wanneer de meisjes attent worden gemaakt op het feit dat een valse aangifte doen, een strafbaar feit is.

En het spreekwoord luidt nog steeds : 'Jong geleerd is oud gedaan'.

Vrouwen kunnen zéér ver gaan en zelfs een trauma veinzen om het publiek op hun hand te krijgen.

http://www.dailymail.co.uk/health/ar...know-cost.html

"The woman was very emotionally disturbed — indeed, that was why she’d been brought to A&E. [...] She was unconsciously targeting all the anger and hatred she felt against the world at the one person she’d fleetingly felt close to — me."

Dit is een groot maatschappelijk probleem. Ironisch genoeg zullen dit soort valse aangiftes meer en meer in het nieuws komen naar aanleiding van de vreemdelingencrisis, omdat men koste wat het kost migranten in een positief daglicht wilt stellen. De geveinsde slachtoffers zullen dan als racisten worden geportretteerd.

Al bij al is dat een spijtige zaak voor de échte slachtoffers.

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 10 februari 2016 om 18:55.
Oud 10 februari 2016, 18:54   #4
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
http://www.leugens.nl/2011/03/13/mei...ueel-misbruik/

Hier staat zelfs dat 1 op 2 aangiftes verzonnen is!
Laster en eerroof dus. Valse aangifte van zedenfeiten met het oogmerk te schaden mag voor mijn part een verzwarende omstandigheid worden. Vrouwen maken dikwijls misbruik van hun "zwakke, beschermenswaardige positie".
Oud 10 februari 2016, 18:56   #5
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aanrandigen worden -helaas- zeer vaak verzonnen.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...vals~a1856828/

Bij jonge meisjes wordt zelfs 1 op 2 beschuldigingen ingetrokken wanneer de meisjes attent worden gemaakt op het feit dat een valse aangifte doen, een strafbaar feit is.

En het spreekwoord luidt nog steeds : 'Jong geleerd is oud gedaan'.

Vrouwen kunnen zéér ver gaan en zelfs een trauma veinzen om het publiek op hun hand te krijgen.

http://www.dailymail.co.uk/health/ar...know-cost.html

"The woman was very emotionally disturbed — indeed, that was why she’d been brought to A&E. [...] She was unconsciously targeting all the anger and hatred she felt against the world at the one person she’d fleetingly felt close to — me."

Dit is een groot maatschappelijk probleem. Ironisch genoeg zullen dit soort valse aangiftes meer en meer in het nieuws komen naar aanleiding van de vreemdelingencrisis, omdat men koste wat het kost migranten in een positief daglicht wilt stellen. De geveinsde slachtoffers zullen dan als racisten worden geportretteerd.

Al bij al is dat een spijtige zaak voor de échte slachtoffers.
Het is op dit forum al een paar keer aangehaald: de absurde situatie dat feminisme en islamisme bondgenoten zijn geworden.
Oud 10 februari 2016, 19:12   #6
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Een man raakt per ongeluk met zijn schouder een vrouw aan als hij door een druk station loopt. De vrouw legt klacht neer en de man wordt vervolgd, ook al blijkt duidelijk uit de beelden van de bewakingscamera dat de man haar NIET heeft aangerand.
Verschrikkelijke toestand, niet in het minste vanwege de duidelijke mannenhaat van de Procureur, Alison Saunders, die blijkbaar enkel de beschuldiging van mevr. Souad Faress voldoende vond om te vervolgen.

Het woord van mvr. Faress was blijkbaar belangrijker dan elk camerabeeld en getuigenis eenmaal het woord 'rape' gevallen was.

Gelukkig hebben we nog Paul Elam van 'A Voice For Men' die vrouw en merrie noem
Name and shame them, zo hoort het.

http://www.avoiceformen.com/feminism...-liar-exposed/

Laatst gewijzigd door parcifal : 10 februari 2016 om 19:17.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 21:22   #7
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Als die geveinsde slachtoffers geen racisten zijn, wat dan wel? Allemaal zwaar gefrustreerde vrouwen ook nog, geldwolven,...?

Ik was alvast sowieso niet onder de indruk van die duizenden (en toenemende) aanrandingen op oudejaarsnacht in Keulen. Je moet een complete naieveling of racist zijn om dat te willlen geloven. Alleen is dit soort laag bij de gronds gedrag van vrouwen jammer voor echte slachtoffers van aanranding of verkrachting.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 10 februari 2016 om 21:22.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 21:34   #8
Tavek
Banneling

Standaard

Mannen hebben niet ongevraagd aan vrouwen te zitten.

Punt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 21:49   #9
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Punt.
En wat heeft dat met deze discussie te maken?
Oud 10 februari 2016, 23:32   #10
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
En wat heeft dat met deze discussie te maken?
Je bent hier bezig de scheidingslijn weer vaag te maken.

Voor mij is die zeer helder. Ongelukken kunnen steeds.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 23:46   #11
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Vrouwen die aanrandingen/verkrachtingen verzinnen moet je bestraffen als pedoseksuele zedendelicten en dan bij de gangvrouwen zetten.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 23:46   #12
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Punt.
Feministische man gespot.
Oud 10 februari 2016, 23:51   #13
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Goed gevonden.
Vind je het nu minder erg?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 23:52   #14
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Goed gevonden.
Vind je het nu minder erg?
Nee, jij?
Oud 10 februari 2016, 23:53   #15
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, jij?
Ik niet.
Ik vind dat opdringerige mannen die hun poten niet kunnen thuishouden een enkelband zouden moeten dragen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 23:55   #16
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik niet.
Ik vind dat opdringerige mannen die hun poten niet kunnen thuishouden een enkelband zouden moeten dragen.
Ik ook. En vrouwen die zulke zaken verzinnen verdienen ook niets meer dan hele nare verwensingen.
Oud 10 februari 2016, 23:57   #17
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De scheidingslijn is uiteraard helder : dit is zware agressie met feministische inslag naar een onschuldig slachtoffer, wiens misdaad blijkbaar was dat hij een man was.

Deze vrouw die onterecht de aanklacht indiende en bewust loog herhaalde malen verdient een proces, publiek genoemd te worden en hopelijk een veroordeling met volledige schadeloosstelling van het slachtoffer, 100 000 pond minimaal.

De procureur verdient minstens een blaam en een schorsing.

Laatst gewijzigd door parcifal : 10 februari 2016 om 23:58.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2016, 02:31   #18
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Absoluut niet: er was NIETS gebeurd en dat was bewezen aan de hand van ondubbelzinnige beelden. En toch wordt de klacht ernstig genomen.
Oud 11 februari 2016, 02:32   #19
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bestaan er bongobonnen voor geslachtsveranderingen?
Oud 11 februari 2016, 06:22   #20
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:

Heb jij de openingspost wel gelezen? Ik verwacht zulke uitspraken normaal niet van jou, want in deze context is dit zeer ongepast. :-/
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be