![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die oplossing lijkt me nog beter dan de splitsing van België. Dan moet u zich de vraag zelf niet meer stellen als België zal splitsen of niet. Ver van België, ver van dit Kutland, ver van die communautaire problemen. Om echt te tonen dat u het beu van België bent, verander je nationaliteit. Waarom kiezen de Vlaamsgezinde bevolking niet voor die optie?
Ik besef wel dat je niet zomaar België verlaat. Toverstokjes hebben we jammer genoeg niet. Maar als men ziet dat meer en meer Belgen elk jaar naar het buitenland gaan vestigen, kunnen we ons vragen stellen. Natuurlijk, zoeken sommigen zonnige plekjes. Natuurlijk, emigreren sommigen omdat ze een interessante job in het buitenland hebben gevonden. Maar je zal me nooit laten geloven dat dit de enige redenen van hun vertrek zijn. Er zijn duidelijk andere redenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat heet dan misschien "positieve emigratie"?
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat. 't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad. Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht. Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat. 't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad. Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht. Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Emigratie naar Wallonië. Je moet er niet werken. Je krijgt elke maand je geld op je rekening gestort. Je kan altijd op de werkende klasse zijn kap zitten. Het enige dat men verlangt is dat je trouw op de rode partij stemt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Binnen een aantal jaren ben ik zinnens om in Spanje te gaan wonen. Als het dan nog mogelijk is, Je weet nooit wat er de volgende jaren gaat gebeuren. Daarom ben ik al lessen Spaans aan het volgen. Het voordeel van Spaans is, dat je ook mee naar Zuid-Amerika kan gaan. Zuid-Afrika is eigenlijk maar een tweede optie. Eigenlijk wil ik liefst naar een land dat veel minder bemoeiziek is als de overheid in België, en in Vlaanderen zijn ze daar nog een stuk slechter in dan in Wallonië of Brussel. Bij de Franstaligen kan er al eens een menselijk gebaar af als je bvb. een muur 1 cm tehoog gebouwd hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als u de communautaire discussie zo beu bent, waarom blijft u dan nog op dit forum?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() Voor jonge mensen mss een optie voor de ouderen onder ons,een utopie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
T idee alleen al ; onze broeders die bvb niet de middelen hebben om te emmigreren zouden hier dan zomaar achterblijven in die bananenrepubliek . ![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |