Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2016, 07:11   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Bisdom boos op politie na weggooien persoonlijke spullen van vluchtelingen

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Bij een controleactie van de politie zijn vanmorgen in Zeebrugge 21 Iraniërs opgepakt. Kort daarna werden hun persoonlijke spullen opgeladen door vuilnismannen
De vraag is: wat zijn die persoonlijke spullen buiten een hoop vuiligheid dat ze in de meeste gevallen achter weten te laten. 'Leuk' straatbeeld.

Bisdommen (lokale bisschop?) gaan zich moeien?

Citaat:
"De priester in Zeebrugge stelde onlangs zijn kerk open voor een zevental illegalen, daags erop waren dat er al 70. We willen asielzoekers goed opvangen, de problematiek van de transitillegalen is een ander verhaal."
Terugsturen, zo 'simpel' is dat.

De mensen in de EU dienen geen slachtoffer te worden voor iets wat er in hun thuislanden aan de hand is en waar wij eigenlijk totaal geen zaken met hebben buiten misschien diegenen die er groot geld aan verdienen aan heel dat zaakje.

Citaat:
Nu lijkt het alsof de overheden niets doen terwijl in volle voorbereiding zijn om binnenkort 350 asielzoekers op te vangen
En weeral 350 bij oléééééé!!! (<- door Sarcasmus)

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 februari 2016 om 07:14.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2016, 08:16   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Vluchtelingen spullen kwijt? Pech"
Bron

Citaat:
Gevolg: de stad Brugge riskeert nu processen van de Iraniërs, want ze hebben wettelijk gezien recht op een schadevergoeding
Daar is men dan wel weer héél snel mee.

Het uitzetten verloopt iets trager.
Oud 14 februari 2016, 12:09   #3
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

"schadevergoeding ????" - zo zie je wie er o.a. aan die asielzoekers verdient : de pro-deo advocaatjes.

Trouwens, schadevergoeding : ik wacht nog altijd op een vergoeding voor het inleveren van mijn sportwapens. Die hebben ook hun prijs gekost en nog niet weinig ook.
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2016, 12:29   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bisdom boos op politie na weggooien persoonlijke spullen van vluchtelingen
Ik heb hem op de radio bezig gehoord.
Typisch tsjeefs.
Enerzijds, anderzijds.
Klagen dat hun tenten worden opgeruimd, maar zijn kerk openzetten? Hola!

Nochtans is er in tenten helem�*�*l geen verwarming, toilet of douche voorzien.
Oud 14 februari 2016, 12:31   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Daar is men dan wel weer héél snel mee.

Het uitzetten verloopt iets trager.
Als Farid Le Fou kan fluiten naar schadevergoeding zal dat voor illegalen ook zo zijn.
Oud 14 februari 2016, 12:36   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
"schadevergoeding ????" - zo zie je wie er o.a. aan die asielzoekers verdient : de pro-deo advocaatjes.

Trouwens, schadevergoeding : ik wacht nog altijd op een vergoeding voor het inleveren van mijn sportwapens. Die hebben ook hun prijs gekost en nog niet weinig ook.
Schadevergoeding ?
GAS boete voor sluikstorten zou eerder normaal zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2016, 12:42   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het bisdom Brugge houdt zich beter koest na het pedofilieschandaal waaraan de vorige piskop van Bruggen zich schuldig maakte, en dat kardinaal Danneels in de doofpot probeerde te krijgen. Dat soort kloothommels kan zich beter moeien met hun pedofiele soortgenoten ipv ze ergens naartoe te verplaatsen waar ze ongestoord hun liefhebberij kunnen beoefenen.

Illegaliteit is een strafbaar feit. Er is al véél te lang laks tegen illegaliteit opgetreden. Als ze geen geld hebben om op hotel te gaan moeten illegalen maar hulp zoeken bij hun respectievelijke consulaten en terugkeren naar waar ze vandaan komen. Het is ofwel dat, ofwel gebeurt er hier, en in heel Europa, binnen afzienbare tijd hetzelfde als in de moslimlanden waaruit ze gaan lopen. Daar staan ze mekaar naar het leven, ook al zijn ze geen van allen "ongelovigen".
Oud 14 februari 2016, 12:57   #8
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

De Katholieke Kerk is er weer bij om haar eigen ondergang een handje te helpen en toe te juichen.
Oud 14 februari 2016, 13:27   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
De Katholieke Kerk is er weer bij om haar eigen ondergang een handje te helpen en toe te juichen.
De Katholieke Kerk collaboreert met de islamieten in de valse hoop te kunnen overleven onder de sharia. Zoals de Vlaamse collaborateurs met de nazi' s meevochten om Vlaanderen uit de francofone klauwen te krijgen. En zoals Leopold III zoete broodjes met Hitler bakte om Belgisch koning te kunnen blijven spelen.

Wie wil weten hoe het de Katholieke Kerk zal vergaan kan beter dit eens lezen:

Citaat:
Waarom zou de Islam, die wereldwijd in opmars is, een pact sluiten met een zieltogende religie als het Christendom? Als dat pact er komt, dan zal het een knieval zijn van de verliezer jegens de winnaar. Het protocol van dit Christelijk Versailles zal in de komende decennia zijn beslag krijgen, er zal veel water in de miswijn worden gedaan. Let op mijn woorden: de dhimmitude komt eraan, zijnde de vrijwillige onderwerping van gelovige niet-moslims aan de Islam. Ze worden dan geduld als reserveleger van de Jihad en als nuttige vijfde kolonne in het politiek establishment waar ook hoger vernoemde Mark Van de Voorde zijn vredesverhalen slijt.

Al wie zich geroepen voelt om in dit groot-Abrahamitisch monsterverbond te treden: ga uw gang. Het is de ondertussen gepensioneerde hoogleraar islamkunde en arabistiek Urbain Vermeulen, auteur van o.m. “Islam en christendom – Het onmogelijke gesprek?” (1999), die de puntjes op de i zet: het superioriteitsgevoel van de Islam is verankerd in de Koran, en daar is elke moslim van doordrongen. Elke zogenaamde dialoog is een stap voorwaarts in de islamisering van Europa. Vermeulen, die door de traditionele media nauwkeurig gemeden wordt, voorspelt dat de islamitische wetgeving (de sharia) in toenemende mate ons rechtsstelsel zal infiltreren. Niet alleen als moslimrecht, maar als recht tout-court, terwijl weldenkend Europa zichzelf nog steeds wijs maakt dat het met integratie bezig is.
http://joostniemoller.nl/2013/11/chr...am-een-strijd/

We hoeven op dit forum de rooien maar bezig zien om te weten dat zij de dhimmitude genegen zijn.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 februari 2016 om 13:28.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2016, 14:57   #10
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie wil weten hoe het de Katholieke Kerk zal vergaan kan beter dit eens lezen:

http://joostniemoller.nl/2013/11/chr...am-een-strijd/.
Joost Niemoller denkt dat het militante atheïsme en de afkeer van alles wat traditioneel Europees is (wat hij leitcultuur noemt en als terughoudend beschouwt) hem gaat redden.
Hij heeft zoals velen op dit forum niet door dat ook zijn strijd daartegen ééndezelfde is als die van de moslims.

Met mensen die onze eigen geschiedenis en cultuur haten en uit het straatbeeld en openbare leven willen weren uit anti-clericalisme, zijn we uiteraard niet opgewassen tegen de invasie van de islam.
Oud 14 februari 2016, 15:00   #11
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Joost Niemoller denkt dat het militante atheïsme en de afkeer van alles wat traditioneel Europees is (wat hij leitcultuur noemt en als terughoudend beschouwt) hem gaat redden.
Hij heeft zoals velen op dit forum niet door dat ook zijn strijd daartegen ééndezelfde is als die van de moslims.

Met mensen die onze eigen geschiedenis en cultuur haten en uit het straatbeeld en openbare leven willen weren uit anti-clericalisme, zijn we uiteraard niet opgewassen tegen de invasie van de islam.
Wat een onzin weer. Het christendom is een perverse, achterlijke religie. Dat is niet iets om trots op te zijn.

Gelijkheid man-vrouw, scheiding kerk en staat komt niet uit het christendom.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2016, 15:09   #12
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wat een onzin weer. Het christendom is een perverse, achterlijke religie. Dat is niet iets om trots op te zijn.
Pervers en achterlijk, niets om trots op te zijn.

Citaat:
Gelijkheid man-vrouw, scheiding kerk en staat komt niet uit het christendom.
Gelijkheid man-vrouw komt uit het marxisme, wat christendom zonder Jezus is.
"Iedereen is gelijk voor de ogen van God" werd "iedereen is gelijk".
De scheiding van kerk en staat kwam voort uit het humanisme, dat ook uit het christensom stamde.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 februari 2016 om 15:12.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2016, 15:16   #13
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pervers en achterlijk, niets om trots op te zijn.

Gelijkheid man-vrouw komt uit het marxisme, wat christendom zonder Jezus is.
"Iedereen is gelijk voor de ogen van God" werd "iedereen is gelijk".
De scheiding van kerk en staat kwam voort uit het humanisme, dat ook uit het christensom stamde.
1: Gebouwen !

Nou, wauw !

2: "Een vrouw dient zich gehoorzaam en bescheiden te laten onderwijzen; ik sta haar dus niet toe dat ze zelf onderwijst of gezag over mannen heeft"

(1 Tim. 2:11-15)

Korintiërs 11:9-10: “…De man is immers niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om de man…”

Prediker 7:26: “…En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is, wier handen boeien zijn…”

Moet ik nog even doorgaan?
Oud 14 februari 2016, 15:16   #14
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Schadevergoeding ?
GAS boete voor sluikstorten zou eerder normaal zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2016, 15:21   #15
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1: Gebouwen !
Nou, wauw !
Bouwwerken, mozaïeken, fresco's, schilderijen, illuminaties, literatuur, muziek.
Ja wauw. Als jij daar geen bewondering voor kan opbrengen, heb ik veel medelijden met je.
Citaat:
Moet ik nog even doorgaan?
Je kan dat gerust, en ik kan dat ook, zoals Galaten 3:28-29. Maar het Christendom is historisch, jammer genoeg voor jou, veel meer dan Sola Scriptura.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 februari 2016 om 15:24.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2016, 15:34   #16
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bouwwerken, mozaïeken, fresco's, schilderijen, illuminaties, literatuur, muziek.
Ja wauw. Als jij daar geen bewondering voor kan opbrengen, heb ik veel medelijden met je.

Je kan dat gerust, en ik kan dat ook, zoals Galaten 3:28-29. Maar het Christendom is historisch, jammer genoeg voor jou, veel meer dan Sola Scriptura.
1: Oh jawel. Ik heb ook bewondering voor bepaalde moskeeen.

Maar daar gaat het niet om. Waar het omgaat is: het enige wat jij kan opnoemen wat wij aan het christendom te danken hebben is mooie architectuur.

2: Je romantiek jegens het christendom is nu echt wat zielig. Het christendom is historisch inderdaad meer dan sola scriptura, maar dat neemt niet weg dat er talloze achterlijke passages in de bijbel staan. Een verstandig, rationeel mens wil daar helemaal niets mee te maken hebben.

Wij hebben grote problemen met de islam en daar moeten wij ons dan ook op focussen. Maar dat neemt nog niet weg dat ik het christendom en het jodendom ook twee achterlijke, onwenselijke religies vind.
Oud 14 februari 2016, 15:44   #17
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1: Oh jawel. Ik heb ook bewondering voor bepaalde moskeeen.
Veel meer dan architectuur kan je niet opnoemen, bij een religie die muziek haram vindt, afbeeldingen verbiedt, geometrische patronen verbiedt, etc. QED.
Citaat:
Maar daar gaat het niet om. Waar het omgaat is: het enige wat jij kan opnoemen wat wij aan het christendom te danken hebben is mooie architectuur.
Nee. Niet goed gelezen en gekeken.
Citaat:
2: Je romantiek jegens het christendom is nu echt wat zielig.
Jij weet goed genoeg dat ik het christendom vaak genoeg bekritiseer als het dat verdient.
Citaat:
Het christendom is historisch inderdaad meer dan sola scriptura, maar dat neemt niet weg dat er talloze achterlijke passages in de bijbel staan. Een verstandig, rationeel mens wil daar helemaal niets mee te maken hebben.
Heeft niets, maar dan ook niets te maken met het elimineren van één van de dingen die Europa groot gemaakt heeft uit het straatbeeld.
Citaat:
Wij hebben grote problemen met de islam en daar moeten wij ons dan ook op focussen. Maar dat neemt nog niet weg dat ik het christendom en het jodendom ook twee achterlijke, onwenselijke religies vind.
De islam heeft in tegenstelling tot het christendom 0,0 waardevols bijgedragen aan de Westerse samenleving.
Wat jij vind, kan mij boeien.
Oud 14 februari 2016, 16:34   #18
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel meer dan architectuur kan je niet opnoemen, bij een religie die muziek haram vindt, afbeeldingen verbiedt, geometrische patronen verbiedt, etc. QED.

Nee. Niet goed gelezen en gekeken.
Jij weet goed genoeg dat ik het christendom vaak genoeg bekritiseer als het dat verdient.

Heeft niets, maar dan ook niets te maken met het elimineren van één van de dingen die Europa groot gemaakt heeft uit het straatbeeld.

De islam heeft in tegenstelling tot het christendom 0,0 waardevols bijgedragen aan de Westerse samenleving.
Wat jij vind, kan mij boeien.
Ik ontken nergens dat het christendom 'het westen' waardevolle dingen heeft gebracht, maar anno 2016 neemt ieder rationeel mens afstand van achterlijke religies zoals het christendom.
Oud 14 februari 2016, 16:48   #19
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Zo'n bisdommen zijn broeihaarden van links gedachtengoed. Dat ze hun boosheid op Renaat Landuyt richten want hij gaf opdracht om die spullen op het vuilnisbelt te dumpen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2016, 16:57   #20
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het bisdom Brugge houdt zich beter koest na het pedofilieschandaal waaraan de vorige piskop van Bruggen zich schuldig maakte, en dat kardinaal Danneels in de doofpot probeerde te krijgen. Dat soort kloothommels kan zich beter moeien met hun pedofiele soortgenoten ipv ze ergens naartoe te verplaatsen waar ze ongestoord hun liefhebberij kunnen beoefenen.

Illegaliteit is een strafbaar feit. Er is al véél te lang laks tegen illegaliteit opgetreden. Als ze geen geld hebben om op hotel te gaan moeten illegalen maar hulp zoeken bij hun respectievelijke consulaten en terugkeren naar waar ze vandaan komen. Het is ofwel dat, ofwel gebeurt er hier, en in heel Europa, binnen afzienbare tijd hetzelfde als in de moslimlanden waaruit ze gaan lopen. Daar staan ze mekaar naar het leven, ook al zijn ze geen van allen "ongelovigen".
Dikke 2!

Maar Europa zit dik in de fout.

Iedereen die binnenkomt moet gescreend worden.

Het afpakken van persoonlijke bezittingen en cash... ik kan daar niet mee akkoord gaan. ABSOLUUT NIET. Buitenzetten & deporteren van illegalen wel.

Ongeacht het prijsticket van zo'n gigantische operatie. Clean sweep. Welkome mensen, welkom...
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be