Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2016, 09:16   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Salon-sos-oplossing radicalisering: Hans Bonte schoolinternaten

Hoe wereldvreemd kan je zijn ?
Gasten die dreigen te radicaliseren naar internaten sturen, omdat Hanske bonte vroeger ook op zo'n school zat, en zich daar goed amuseerde.

Of zou hij madrassa's bedoelen ?

titel: Hans Bonte: ‘Stuur radicaliserende jongeren naar internaat’
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160212_02125921

Citaat:
Jongeren die naar Syrië trekken, komen zonder uitzondering uit gezinnen waar de opvoeding problematisch verloopt. De Vilvoordse burgemeester Hans Bonte lanceert een oplossing: ‘Meer betaalbare internaten. Daar leren ze discipline, studeren én samenleven.’

Geweld, armoede en ouders die hun kinderen niet de baas kunnen. Het is de rode draad door de gezinnen waarin Syriëstrijders zijn opgegroeid. Dat zegt Hans Bonte (SP.A), de burgemeester van Vilvoorde, op basis van de ervaringen in zijn stad.

‘Zonder uitzondering komen die geradicaliseerde jongeren uit een problematische opvoedingssituatie’, zegt Bonte, die internationaal geroemd wordt om het *antiradicaliseringsbeleid in Vilvoorde. ‘Door de zware moeilijkheden thuis raken die jongeren op een dwaalspoor. Ze belanden in de criminaliteit en radicaliseren. Een van de Syriëstrijders uit Vilvoorde had op zijn elf jaar al zijn eerste diefstal gepleegd en op zijn dertien jaar een gewapende overval.’

Bonte heeft een concreet voorstel. ‘Er moeten meer betaalbare internaten komen, vooral in het secundair onderwijs. Zo kan je die jongeren uit hun milieu weghalen en discipline aanleren. In een internaat leren ze met andere mensen samenleven. Ze leren er ook studeren, sporten en gezond eten. Hun schoolresultaten kunnen er alleen op verbeteren. Ik heb zelf van mijn elf tot achttien jaar op internaat gezeten. Je leert er regels respecteren, maar evengoed krijg je er warmte en geborgenheid. Dat is een beter milieu om op te groeien dan in een huis waar voortdurend conflicten zijn.’

Betaalbaar

Bonte benadrukt dat die internaten wel betaalbaar moeten blijven, zodat de drempel voor ouders zo laag mogelijk is. Blijft de vraag hoe je die jongeren daar naartoe stuurt. ‘Dat moet nader bekeken worden’, zegt Bonte. ‘Verplichten we of adviseren we het internaat? En wie staat in voor de doorverwijzing? Dat is allemaal voer voor verder overleg. Het is een delicate kwestie.’

“Er moet dringend iets gebeuren’, benadrukt Bonte. ‘Normaal zou de jeugdbescherming zich over deze jongeren moeten bekommeren. Maar dat gebeurt niet omdat daar te weinig personeel is.’

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2016, 09:20   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Zo zijn de sossen: wat klungelen in de marge en de symptomen aanpakken terwijl ze de oorzaken laten woekeren.

Citaat:
...zegt Bonte, die internationaal geroemd wordt om het *antiradicaliseringsbeleid in Vilvoorde.
Waar wordt deze clown internationaal geroemd? Hij werpt zichzelf altijd op als "expert" maar Vilvoorde blijft maar criminelen produceren.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2016, 09:25   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zo zijn de sossen: wat klungelen in de marge en de symptomen aanpakken terwijl ze de oorzaken laten woekeren.

Waar wordt deze clown internationaal geroemd? Hij werpt zichzelf altijd op als "expert" maar Vilvoorde blijft maar criminelen produceren.
Hij is internationaal beroemd omdat hij van alle sossen van de hele wereld het meest ongegeneerd durft vragen aan de belastingbetaler (van buiten zijn gemeente) :
geef mij meer geld, geef mij veel geld, ik los al jullie problemen op als ge mij maar al uw geld geeft.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 13 februari 2016, 09:45   #4
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hij is internationaal beroemd omdat hij van alle sossen van de hele wereld het meest ongegeneerd durft vragen aan de belastingbetaler (van buiten zijn gemeente) :
geef mij meer geld, geef mij veel geld, ik los al jullie problemen op als ge mij maar al uw geld geeft.

.
Zei de man wiens partij de nutsvoorzieningen als 2de pijler van de belastingen aangesteld heeft.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2016, 10:24   #5
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Binnenkort zijn onze internaten ook besmet.
Oud 13 februari 2016, 11:01   #6
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoe wereldvreemd kan je zijn ?
Gasten die dreigen te radicaliseren naar internaten sturen, omdat Hanske bonte vroeger ook op zo'n school zat, en zich daar goed amuseerde.

Of zou hij madrassa's bedoelen ?

titel: Hans Bonte: ‘Stuur radicaliserende jongeren naar internaat’
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160212_02125921
Francken richt toch ook nutteloze cursussen in. Wat is het verschil?
Oud 13 februari 2016, 11:18   #7
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Zei de man wiens partij de nutsvoorzieningen als 2de pijler van de belastingen aangesteld heeft.
Nutsvoorzieningen met zijn talrijke intercommunales waarin vele politiekers gouden bijverdiensten konden oprapen en afgeschrevene politiekers zelfs van een riante eindeloopbaan konden voorzien worden... Dat is al lang een belastingsslokkop... Hewel we weten nu dat gratis niet bestaat... en al die prijzen zijn al lang voor het grootste deel een verdoken vorm van belastingen innen... Daarvoor hebben ze echt niet gewacht op de NVa om dat door te voeren...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 13 februari 2016 om 11:27.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2016, 11:19   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Dat lijkt me nogal een groot verschil te zijn.

.

Oud 13 februari 2016, 12:15   #9
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De 2 kunnen gecombineerd worden.

Zo'n cursuske in dat internaat.

Dat gaat 'n succes zijn en zorgen voor resultaten om 'U' tegen te zeggen.

België en haar geniale politici.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2016, 13:13   #10
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen hebben 4000 Iraakse vluchtelingen in Finland uit eigen zak een retourticket gekocht. Ze vonden het te koud, slecht eten en het duurde hen te lang vooraleer hun aanvraag tot asiel opgelost werd.

Oei. Dat men in België dan maar vlug werk maakt van een warm huis want stel dat onze vluchtelingen willen terug keren. Dat kunnen we niet hebben.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2016, 13:44   #11
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me nogal een groot verschil te zijn.

.
Maar het komt wel op hetzelfde neer: geldverspilling en verloren moeite. Ik denk dat Francken en Bonte beter de koran laten herschrijven. Cursussen of internaten zullen niets veranderen aan de denkwijze van een 'gelovige' moslim. U denkt toch niet dat moslims gaan luisteren naar ongelovigen?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 13 februari 2016 om 13:51.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2016, 18:43   #12
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ze leren er ook studeren, sporten en gezond eten.
Binnen de kortste keren zal heel het internaat halal mogen vreten.
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2016, 21:52   #13
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het komt wel op hetzelfde neer: geldverspilling en verloren moeite. Ik denk dat Francken en Bonte beter de koran laten herschrijven. Cursussen of internaten zullen niets veranderen aan de denkwijze van een 'gelovige' moslim. U denkt toch niet dat moslims gaan luisteren naar ongelovigen?
Dan gaat Francken in botsing komen met Jambon.
Een boek waar totaal niets mis mee is verander je toch niet.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2016, 09:15   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die school waar het zeuneke van Milquet afging als een gieter tegenover dat heet meisje en zijn kameraden die wel konden presteren,
heeft die school een internaat ?

Zou den Bonte, als rasechte sos, zo'n school voor ogen hebben voor zijn bijna-crapuul ?

.

Oud 14 februari 2016, 09:46   #15
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ondertussen hebben 4000 Iraakse vluchtelingen in Finland uit eigen zak een retourticket gekocht. Ze vonden het te koud, slecht eten en het duurde hen te lang vooraleer hun aanvraag tot asiel opgelost werd. .
Kunnen we wel eerlijk beginnen zijn en hen asielzoekers noemen. Of eerder SZ-zoekers?

Me dunkt dat de koude en slecht eten, alsook hoe lang het duurt voor men je papierwerk in orde maakt, niet echt bezwaren zouden zijn indien je echt op de vlucht zou zijn voor een oorlog.
Oud 14 februari 2016, 11:30   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Niemand verwacht kritiek van een allochtonenknuffelaar op criminele allochtonen, noch op rode politici die hun jas rechtsom draaien nu ze in de oppositie zitten en de gevolgen van hun eigen beleid niet meer te overzien zijn.
Oud 14 februari 2016, 12:04   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die school waar het zeuneke van Milquet afging als een gieter tegenover dat heet meisje en zijn kameraden die wel konden presteren,
heeft die school een internaat ?

Zou den Bonte, als rasechte sos, zo'n school voor ogen hebben voor zijn bijna-crapuul ?

.
Het Sint-Michielscollege waar ook koning Filip en prins Laurent school liepen? Ja, het waren trouwens internen die gangbangden tijdens een "bezinningsweekend".

http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...vervolgd.dhtml

Bonte komt TE LAAT met zijn voorstellen. Toen zijn partij nog deel uitmaakte van de regering Di Rupo maakten zijn rode oppositieplannen (héél misschien) meer kans, maar of het prestigieuze Sint-Michielscollege zich zou lenen om andere kinderen manieren te leren dan koningskinderen en zonen van Franstalige ministers betwijfel ik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be