![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is een investering opdat de toekomst er beter op zou worden. Gezondere baby's zijn gelukkigere kinderen die later uitgroeien tot voldane volwassenen en daar heeft een samenleving enkel voordeel bij. Studies bewezen ook reeds dat kinderen vanaf de leeftijd van 1,5 jaar, als ze dus peuter worden, pas minder zorg en aandacht nodig hebben van hun moeder... en een crèche eigenlijk dan pas goed geschikt is voor een kind. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Crèches zouden niet eens mogen bestaan. Vrouwen zouden hun kinderen in een draagdoek mee moeten kunnen nemen naar het werk. Wat dat betreft, kunnen we leren van de meeste niet-westerse culturen. En nee, dit is geen ironie. Het traditionele rollenpatroon is gedeeltelijk superieur aan ons idee dat de vrouw wordt "bevrijd" door achter de kassa van een supermarkt te zitten in plaats van haar kinderen op te voeden.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De rijkdommen der aarde kunnen echter, rechtvaardig gesproken, niet in particulier bezit (wel particulier eigendom) zijn, en wie er gebruik van maken, zouden voor dat gebruik moeten betalen aan alle andere burgers, die zo een basisinkomen kunnen krijgen. Dat lijkt me een recht te zijn, anders dan de wettelijke rechten waar de verzorgingsstaat zo kwistig mee is. Moeders met kinderen kunnen op die manier een behoorlijk inkomen verkrijgen, en willen ze dat aan een crèche vergooien, tja, jammer maar de overheid moet zich daar niet mee bemoeien. Crèches zouden natuurlijk ook moeten worden belast op hun verbruik van natuurlijke rijkdommen (bv. verwarmingsfactuur).
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Juist. Het gezin is het beste bastion tegen marxistisch en ander collectivisme.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Buggy's, wiegen en kinderwagens zijn ware ondingen en de oorzaak van een aantal grote tekortkomingen van de Westerse cultuur. Wat dat betreft, sta ik véél dichter bij de traditionele islamcultuur, maar ik heb niet alleen in Arabische landen geleefd. Ik ben het er dus ook helemaal niet mee eens dat de mohammedanen onze "waarden" zouden moeten overnemen. Maar ze moeten wel van hun koran af, want dat schrijfsel houdt hen gevangen in achterhaalde ideeën.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 12 januari 2016 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De baby heeft 9 maanden lang in de buik van de moeder doorgebracht, zo dicht mogelijk bij de vertrouwde warmte en veiligheid van haar lichaam is - denk ik - uiterst belangrijk bij de latere ontwikkeling. Bovendien kan 't kind steeds gevoed worden, waar en wanneer dat nodig is, borstvoeding is nog steeds 't meest aangewezen voor de defensie van 't babylichaam.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die was inderdaad ook griezelig collectivistisch.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat de band tussen moeder en kind niet op die manier verloren zou mogen gaan. Ook heb ik nooit begrepen dat vrouwen kinderen baren, na 'n paar weken terug aan 't werk gaan en de baby naar 'n creche brengen. Uit noodzaak moet er misschien gewerkt worden. Maar die onthechting ...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Grapjas. De dienstplicht natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Misschien ook nog de baby door een plastic pop vervangen voor al die ravenmoeders.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me niets mooier voorstellen als kersverse mama om je baby steeds zo dicht mogelijk bij je te hebben. Ik heb dat dan ook gedaan en heb nooit kinderwagen of wat dan ook gebruikt. Dat kwam ook grotendeels omdat hij te vroeg geboren was en ik hem pas na 1 maand in m'n armen mocht houden. Daarna had ik 't gevoel hem nooit meer los te willen laten.
|
![]() |
![]() |