![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Serveren ze niet een beetje opvallend veel kip-Kerry ter Reyerslaan ? Bush wordt al eens vermeld, maar Kerry, ja die blijft De Beste hé. Vanwaar zou die vooringenomenheid van de VRT toch komen ? Zo bijvoorbeeld het interview ter Zevende Dag afgelopen zondag tussen Annemie Peeters en een koppel gasten. In haar inleiding zegt Annemie ongeveer dat er een objectief gesprek zal volgen betreffende de verkiezingen in de VS. En natuurlijk was het gesprek 'neutraal' en 'objectief' maar bleek de ene genodigde een Amerikaanse Nederlands-bekkende Kerry-aanhangster en de andere een VRT-reporter van Man Bijt Hond (dacht ik) die in zijn visie eveneens een tamelijk overtuigd Kerry-aanhanger bleek te zijn. En dan is er het dagelijkse VS-VRT-verkiezingsjournaal... Er wordt iets gezegd over Bush. Dan wordt de man in de Amerikaanse straat geïnterviewd. Neem het van mij aan: hij zal twee van de drie keer Kerry-aanhanger blijken te zijn. De gesprekjes, verslagjes, debatjes lijken 'objectief' maar ik stel mij serieus vragen over de vormelijke objectiviteit (het kiezen van de commentatoren bijvoorbeeld) ervan. Media = Macht. Alhoewel het in het geval van de VRT allemaal niet zo erg veel zal veranderen aan de verkiezingen in de VS om de simpele reden dat Vlamingen ginder nu eenmaal niet gaan stemmen. -- VGQ PS: Een blad als Humo speelt precies dezelfde, zogenaamd 'objectieve' spelletjes bedoeld om de Vlaamse lezer een bepaald politiek-progressief kamp binnen te sleuren. |
![]() |
#2 |
|
![]() Quasimodus <[email protected]> openbaarde de samenleving al
dan niet correctsgewijs in news:[email protected]: > > Serveren ze niet een beetje opvallend veel kip-Kerry > ter Reyerslaan ? > > > Media = Macht. En Hallo-Luc-Alloo was zéér enthousiast over ene Fidel Castro terwijl hij er opzettelijk het mysterieuze bezoekje van SS uit H�*�*sselt aan onze Cubaanse Communistische Godheid niet bijvermeldde. Filet Fidel met kip-Kerry. 't Was me weer het 'neutrale' zondagsmaal ter Reyerslaan. -- VGQ |
![]() |
#3 |
|
![]() "Naam" <[email protected]> openbaarde de samenleving al dan niet
correctsgewijs in news:[email protected] i.nl: > > "Quasimodus" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > >> Media = Macht. >> Alhoewel het in het geval van de VRT allemaal niet zo erg veel zal >> veranderen aan de verkiezingen in de VS om de simpele reden dat >> Vlamingen ginder nu eenmaal niet gaan stemmen. >> >> > Wel ja, waarom zit je dan te lullen ? Je kon 4 jaar lang van Bush > genieten, en waarschijnlijk nog eens de komende 4 jaar. > > > > Het gaat mij niet om Bush en/of Kerry. Het gaat mij om de verslaggeving over Bush en/of Kerry. En eventueel Fidel (zie verder). -- VGQ |
![]() |
#4 |
|
![]() "Quasimodus" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Media = Macht. > Alhoewel het in het geval van de VRT allemaal niet zo erg veel zal > veranderen aan de verkiezingen in de VS om de simpele reden dat Vlamingen > ginder nu eenmaal niet gaan stemmen. > > Wel ja, waarom zit je dan te lullen ? Je kon 4 jaar lang van Bush genieten, en waarschijnlijk nog eens de komende 4 jaar. |
![]() |
#5 |
|
![]() "Quasimodus" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > Serveren ze niet een beetje opvallend veel kip-Kerry > ter Reyerslaan ? > > De gesprekjes, verslagjes, debatjes lijken 'objectief' maar ik > stel mij serieus vragen over de vormelijke objectiviteit (het kiezen > van de commentatoren bijvoorbeeld) ervan. O, ja natuurlijk Het is bijzonder opvallend. Op de radio is het nog erger dan op TV... Bij de VRT beseft men nog niet dat die belerende toon, die onderliggende poging tot hersenspoeling, de antipolitiek voedt en uiteindelijk zal leiden tot de versnelde ondergang van paars. Bravo VRT |
![]() |
#6 |
|
![]() On 25 Oct 2004 17:39:25 GMT, Quasimodus
<[email protected]> wrote: >Bush wordt al eens vermeld, maar Kerry, ja die blijft >De Beste hé. Kerry heeft vooralsnog geen duizenden Amerikanen nutteloos de dood ingejaagd. >Vanwaar zou die vooringenomenheid van de VRT toch komen ? Rood bastion? Gelukkig is er voor de andere Vlamingen nog t Racisterke met zijn oplage van 900.000... (of was het 900?) Beetje gefrustreerd, ja? |
![]() |
#7 |
|
![]() "Dirk Vermeer" <[email protected]> openbaarde de samenleving al dan
niet correctsgewijs in news:[email protected]: > > "Quasimodus" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> Serveren ze niet een beetje opvallend veel kip-Kerry >> ter Reyerslaan ? >> >> De gesprekjes, verslagjes, debatjes lijken 'objectief' maar ik >> stel mij serieus vragen over de vormelijke objectiviteit (het kiezen >> van de commentatoren bijvoorbeeld) ervan. > > O, ja natuurlijk > Het is bijzonder opvallend. > Op de radio is het nog erger dan op TV... > > Bij de VRT beseft men nog niet dat die belerende toon, > die onderliggende poging tot hersenspoeling, de antipolitiek voedt > en uiteindelijk zal leiden tot de versnelde ondergang van paars. > > Bravo VRT > > > Wat is anti-politiek eigenlijk ? (Ik ben maar een leek hoor) -- VGQ |
![]() |
#8 |
|
![]() Luc.vd <[email protected]> openbaarde de samenleving al dan niet
correctsgewijs in news:[email protected]: > On 25 Oct 2004 17:39:25 GMT, Quasimodus > <[email protected]> wrote: > > >>Bush wordt al eens vermeld, maar Kerry, ja die blijft >>De Beste hé. > > Kerry heeft vooralsnog geen duizenden Amerikanen nutteloos de dood > ingejaagd. > > >>Vanwaar zou die vooringenomenheid van de VRT toch komen ? > > Rood bastion? > > Gelukkig is er voor de andere Vlamingen nog t Racisterke met zijn > oplage van 900.000... > > (of was het 900?) > > Beetje gefrustreerd, ja? > > 900.000 andere Vlamingen... Wie zouden dat toch kunnen zijn ?? Betalen zij ook belastingen ? -- VGQ |
![]() |
#9 |
|
![]() On 25 Oct 2004 17:39:25 GMT, Quasimodus wrote:
>Serveren ze niet een beetje opvallend veel kip-Kerry >ter Reyerslaan ? > >Bush wordt al eens vermeld, maar Kerry, ja die blijft >De Beste hé. > >Vanwaar zou die vooringenomenheid van de VRT toch komen ? > Misschien: Omdat je toch wel een volslagen idioot moet zijn om Bush te steunen. Omdat de meeste VRT journalisten geen rijke, rechtse industriëlen zijn. Omdat Kerry dan misschien niet perfect is, maar er geredelijk mag worden aangenomen dat zelfs een aapje op een stokje een betere president van de VSA zou zijn. Omdat de VRT journalisten het nieuws hebben gevolgd misschien. Ik denk maar wat luidop natuurlijk he, maar m.i. zijn er redenen genoeg, en lijkt vooringenomenheid maar op e 1.500ste (of daaromtrent) plaats van de mogelijkheden te komen. |
![]() |
#10 |
|
![]() Judas Escargot <[email protected]> openbaarde de
samenleving al dan niet correctsgewijs in news:[email protected]: > On 25 Oct 2004 17:39:25 GMT, Quasimodus wrote: > >>Serveren ze niet een beetje opvallend veel kip-Kerry >>ter Reyerslaan ? >> >>Bush wordt al eens vermeld, maar Kerry, ja die blijft >>De Beste hé. >> >>Vanwaar zou die vooringenomenheid van de VRT toch komen ? >> > Misschien: > Omdat je toch wel een volslagen idioot moet zijn om Bush te steunen. > > Omdat de meeste VRT journalisten geen rijke, rechtse industriëlen > zijn. > Dat vraag ik niet. Ik vraag hoe objectief die journalisten als journalist zijn. -- VGQ |
![]() |
#11 |
|
![]() On 25 Oct 2004 19:17:49 GMT, Quasimodus
<[email protected]> wrote: >Luc.vd <[email protected]> openbaarde de samenleving al dan niet >correctsgewijs in news:[email protected]: > >> On 25 Oct 2004 17:39:25 GMT, Quasimodus >> <[email protected]> wrote: >> >> >>>Bush wordt al eens vermeld, maar Kerry, ja die blijft >>>De Beste hé. >> >> Kerry heeft vooralsnog geen duizenden Amerikanen nutteloos de dood >> ingejaagd. >> >> >>>Vanwaar zou die vooringenomenheid van de VRT toch komen ? >> >> Rood bastion? >> >> Gelukkig is er voor de andere Vlamingen nog t Racisterke met zijn >> oplage van 900.000... >> >> (of was het 900?) >> >> Beetje gefrustreerd, ja? >> >> > >900.000 andere Vlamingen... > >Wie zouden dat toch kunnen zijn ?? > >Betalen zij ook belastingen ? Geeuw. Aan één Koen godderis hebben we echt wel genoeg hoor. En nu: hop: terug naar je racistische vriendjes van be.politics. (sorry: ik was het vergeten: die veroordeling voor racisme was opgezet spel door de franskiljonse rechters) Toch nog een vraagje: hoe zat het nu met de oplage van t Racisterke: 900 of 900.000? |
![]() |
#12 |
|
![]() "Judas Escargot" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On 25 Oct 2004 17:39:25 GMT, Quasimodus wrote: > >>Serveren ze niet een beetje opvallend veel kip-Kerry >>ter Reyerslaan ? >> >>Bush wordt al eens vermeld, maar Kerry, ja die blijft >>De Beste hé. >> >>Vanwaar zou die vooringenomenheid van de VRT toch komen ? >> > Misschien: > Omdat je toch wel een volslagen idioot moet zijn om Bush te steunen. > > Omdat de meeste VRT journalisten geen rijke, rechtse industriëlen > zijn. is er dan wat mis met rijke, rechtse industrielen ? > Omdat Kerry dan misschien niet perfect is, maar er geredelijk mag > worden aangenomen dat zelfs een aapje op een stokje een betere > president van de VSA zou zijn. Bron ? > Omdat de VRT journalisten het nieuws hebben gevolgd misschien. > > Ik denk maar wat luidop natuurlijk he, en omdat JIJ dat allemaal zo proclameert en zelfs al heb JIJ helemaal gelijk dan mag DAAROM de VRT aan zijn opdracht van objectiviteit verzaken ? |
![]() |
#13 |
|
![]() In article <[email protected]>,
[email protected] says... > > > Wat is anti-politiek eigenlijk ? Dat is het tegengestelde van politiek. Zoals anti-materie het tegengestelde is van materie. Poepsimpel toch ;-) > > (Ik ben maar een leek hoor) Beter leek dan lijk, zei Zware Zulien zijn Zuster Zulma! Tom -zware kop van de anti-materie- De Moor |
![]() |
#14 |
|
![]() In article <[email protected]>,
[email protected] says... > > > Omdat de meeste VRT journalisten geen rijke, rechtse industriëlen > > zijn. > > > is er dan wat mis met rijke, rechtse industrielen ? > > > Iedereen wil er één zijn maar er is al zon tekort. Rijke, linkse industriëlen zijn echter nog zeldzamer. :) Tom -happy- De Moor |
![]() |
#15 |
|
![]() Luc.vd <[email protected]> openbaarde de samenleving al dan niet
correctsgewijs in news:[email protected]: > On 25 Oct 2004 19:17:49 GMT, Quasimodus > <[email protected]> wrote: > >>Luc.vd <[email protected]> openbaarde de samenleving al dan niet >>correctsgewijs in news:[email protected]: >> >>> On 25 Oct 2004 17:39:25 GMT, Quasimodus >>> <[email protected]> wrote: >>> >>> >>>>Bush wordt al eens vermeld, maar Kerry, ja die blijft >>>>De Beste hé. >>> >>> Kerry heeft vooralsnog geen duizenden Amerikanen nutteloos de dood >>> ingejaagd. >>> >>> >>>>Vanwaar zou die vooringenomenheid van de VRT toch komen ? >>> >>> Rood bastion? >>> >>> Gelukkig is er voor de andere Vlamingen nog t Racisterke met zijn >>> oplage van 900.000... >>> >>> (of was het 900?) >>> >>> Beetje gefrustreerd, ja? >>> >>> >> >>900.000 andere Vlamingen... >> >>Wie zouden dat toch kunnen zijn ?? >> >>Betalen zij ook belastingen ? > > Geeuw. > > Aan één Koen godderis hebben we echt wel genoeg hoor. > > En nu: hop: terug naar je racistische vriendjes van be.politics. > > (sorry: ik was het vergeten: die veroordeling voor racisme was opgezet > spel door de franskiljonse rechters) > > Toch nog een vraagje: hoe zat het nu met de oplage van t Racisterke: > 900 of 900.000? > > Vanwaar die haat toch altijd weer ? PAX, dat zoeken wij ! -- VGQ |
![]() |
#16 |
|
![]() Tom De Moor <[email protected]> openbaarde de samenleving
al dan niet correctsgewijs in news:[email protected]: > In article <[email protected]>, > [email protected] says... >> >> > Omdat de meeste VRT journalisten geen rijke, rechtse industriëlen >> > zijn. >> >> >> is er dan wat mis met rijke, rechtse industrielen ? >> >> >> > > Iedereen wil er één zijn maar er is al zon tekort. > > Rijke, linkse industriëlen zijn echter nog zeldzamer. > Mijn gedacht. Het stikt ervan... -- VGQ |
![]() |
#17 |
|
![]() Quasimodus <[email protected]> openbaarde de samenleving al
dan niet correctsgewijs in news:[email protected]: > Tom De Moor <[email protected]> openbaarde de > samenleving al dan niet correctsgewijs in > news:[email protected]: > >> In article <[email protected]>, >> [email protected] says... >>> >>> > Omdat de meeste VRT journalisten geen rijke, rechtse industriëlen >>> > zijn. >>> >>> >>> is er dan wat mis met rijke, rechtse industrielen ? >>> >>> >>> >> >> Iedereen wil er één zijn maar er is al zon tekort. >> >> Rijke, linkse industriëlen zijn echter nog zeldzamer. >> > > Mijn gedacht. > Het stikt ervan... > Correctie: het stinkt van linkse rijken (daarom niet industriëlen) die menen dat ze Betere Mensen zijn omdat ze Links zijn wegens zogezegd Maaschappelijk Beter Aanvaard terwijl het gros van diezelfde Maatschappij daarom niet bepaald Links genoemd kan worden. Hoe dommer kun je worden, of ge moet 'Vlaming' zijn... -- VGQ |
![]() |
#18 |
|
![]() Tom De Moor <[email protected]> openbaarde de samenleving
al dan niet correctsgewijs in news:[email protected]: > In article <[email protected]>, > [email protected] says... >> >> >> Wat is anti-politiek eigenlijk ? > > Dat is het tegengestelde van politiek. Zoals anti-materie het > tegengestelde is van materie. > > Poepsimpel toch ;-) > Kun je dat van die (anti-)materie wat nader toelichten aub ? -- VGQ |
![]() |
#19 |
|
![]() "Quasimodus" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... >> Rijke, linkse industriëlen zijn echter nog zeldzamer. > Mijn gedacht. > Het stikt ervan... Yep, in de "welzijnsindustrie". Ook wel de "gauche caviar" genoemd. Luc |
![]() |
#20 |
|
![]() "Luc Van Braekel" <[email protected]> openbaarde de samenleving al dan niet
correctsgewijs in news:[email protected]: > "Quasimodus" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... > >>> Rijke, linkse industriëlen zijn echter nog zeldzamer. > >> Mijn gedacht. >> Het stikt ervan... > > Yep, in de "welzijnsindustrie". Ook wel de "gauche caviar" genoemd. > > Luc > > De Gauche mag er zijn. De Droite mag er zijn. De Caviar, tja... Zoals de zaken vandaag staan denk ik dat Droite beter inzicht heeft in Gauche dan omgekeerd. Los van de caviar dus. -- VGQ |