![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat denken jullie van dit voorstel, dat voortspruit uit gesprekken met de marokkaanse overheid ?
Het thema is me net iets te ernstig om de gebruikelijke partijpolitieke zeik te laten overheersen. Willen we onze overheid toestaan om onze vingerafdrukken systematisch te verzamelen en op onze ID card te zetten ? Of willen we dat niet ? En zo neen, om welke redenen ? Omdat dan enkel belgen die verplichting hebben ? Of puur principieel ? Omdat men geen big brother wil ? Of omdat wij dan de enigen zijn in eigen land die 100% identifieerbaar zijn ? Kunnen we vragen aan derde landen om controles uit te voeren als we zelf geen registratie hebben ? Het is één van die weinige politieke discussies die eigenlijk nog eens wat dieper gaan dan de waan van de dag. Persoonlijk zou ik zeggen : voor mij geen enkel probleem om mijn id card nog verder te beveiligen door er niet alleen mijn foto en handtekening op te zetten doch ook mijn vingerafdruk. Dat werk ook mijn eigen veiligheid in de hand, identiteitsdiefstal is een realiteit. Eenmaal dat werk (bv via de gemeentes) is gedaan, hebben we recht op spreken in dialoog met derde landen. Nu staat zelfs een land als marokko nog voor op ons... Op termijn mag men van mijn part gerust vingerafdrukken laten een deel zijn van de visumplicht voor buitenlanders. Registratie is op zich geen probleem. Wel moet de wetgever met grote aandacht bekijken wie juist wat mag doen met de verkregen data. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...geworden.dhtml Zijn we plots minder vrij omdat men onze vingerafdruk op een ID card heeft ? Uiteraard niet... Ik vind dat men dit voorstel van Jambon ernstig moet bekijken, en het bij gebeurlijke goedkeuring vooral goed moet implementeren. Met zorg voor enerzijds volledigheid, maar ook met privacy. Dit is volgens mij geen wit/zwart verhaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben diegenen die nog verplicht werden te dienen, die bij den ABL niet moeten geven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, geen wit/zwart verhaal. Mijn vingerafdrukken hebben ze, ik heb een internationaal paspoort. Maar privacy is nu ook niet iets waar licht mag over gegaan worden.
Moeilijk, ik weet nog niet welk standpunt ik ga innemen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh mr. Google, facebook, windows houdt al al onze gegevens bij. Dus ja dan mogen die vingerafdrukken ook van mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen die bij het leger geweest heeft zijn vingerafdrukken moeten geven, een probleem zie ik niet.
Of het nodig is weet ik niet, wij hebben gezichtherkenning. In moslimlanden is het iets anders, met een burka over uw kop zijt ge moeilijk te herkennen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In principe heb ik er niks op tegen, maar het is wel een heel verregaande maatregel en voor wat eigenlijk?
Zolas Bobke zegt: in Marokko was dat in 1975 waarschijnlijk de enige mogelijkheid om een bevolkingsregister aan te leggen. Hier zitten de misdadigers toch al in de databank. En pas op: next is DNA profiel... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1) Gesprekken met Marokko over hun crimineel migranten-tuig dat hier niet thuishoort. 2) Van alle Belgen vingerafdrukken inzamelen.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 1 maart 2016 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp echt niet waarom de privacy-commissie hierover steigert? Het is toch evident dat alleen politiediensten en gerecht deze gegevens (en voor mijn part ook DNA) zullen mogen raadplegen? Neem alleen maar het geval van een gestolen paspoort of ID-kaart. Dat wordt direkt lucratief verhandeld. Met vingerafdrukken wordt dat veel riskanter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het zou nog zou beter om daarenboven een databank aan te leggen met het DNA-profiel van alle Belgen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 maart 2016 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Over mijn lijk, dat denk ik FFS
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus we doen nog even niet-discriminerend voort. Het is duidelijk waar het probleem zit, maar we willen niet dat de linkiewinkies ons racistisch noemen, dus we bespieden en straffen gewoon de gehele bevolking. Totalitaire maatregelen zijn immers ok als ze iedereen treffen.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 1 maart 2016 om 20:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
-kontroles in luchthavens worden waterdicht: de vingerafdrukken worden gescand en vergeleken met deze op het paspoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo?
Als we een ding zeker weten, dan is het toch wel het gegeven dat de staat en de politiediensten daar nooit misbruik van zullen maken... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Aub Jan Hesp
![]()
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Snap je het al?
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 1 maart 2016 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |