![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Charles Piqué is niet van plan om Vlaanderen te volgen in de separatistische waanzin.
Hij liet geen twijfel bestaan:"Als Vlaanderen wil splitsen, is het Brussel kwijt, tesamen met alle inkomsten, Belgische én vooral Europese die het genereert." Zoals ik reeds lang vermoedde: het splitsingsavontuur zorgt waarschijnlijk voor meer financiële kosten, dan baten.
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mss is brussel zijn water, electriciteit en zijn hinterland kwijt...
Nog nooit op een (belgische) kaart gekeken en geconstateerd dat brussel geënclaveerd is in Vlaanderen? Ik denk niet dat VB politici dit feit NIET zullen uitspelen.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() hahaha, laat brussel maar proberen van ambetant te doen. Ze zullen wel rap inbinden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moeten ze wel de absolute meerderheid hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
B/ Als je de woorden van Picqué goed analyseert merk je dat hij niet gezegd heeft... als we splitsen maar als Vlaanderen zich van ons afkeert (kleine nuance) C/ Hij heeft het over de 20% van het BNP dat in Brussel wordt gegenereerd. Welnu, als een multnational, of een bedrijf tot over zijn oren moet worden belast om de ongeloofljk hoge overheadkosten van Brussel te betalen zullen ze binnen de 10 microseconden naar een andere, minder dure en eveneens geografisch centrale staat verhuizen. En dit hoeft niet nodzakelijk Vlaanderen te zijn hoor, Straatsburg is ook niet ver. D/ Op dit ogenblik is Brussel een PS diktatuur met alle (on)sociale gevolgen van dien. Deze stad zal met zulk een bestuur zeker niet de hoofdstad van Europa blijven. E/Als de cashflow van Vlaanderen stopt ontstaat er zulk een bestuurscrisis dat Brussel op één twee drie zal smeken om terug bij Vlaanderen te mogen horen. De échte vraag is dan of Vlaanderen dat tegen die tijd nog zal willen. Ik wil in die context wel eens de uitslag zien als er in Vlaanderen een volksraadpleging wordt gehouden met de vraag: wilt U de overwegend islamitische stad Brussel terug bij Vlaanderen tegen een kostprijs van x aantal euro per hoofd en per jaar? F/ De inkomsten van Brussel bestaan voor een niet onaardig gedeelte uit huur van overheidsgebouwen: die huurprijs zal dramatisch vallen wegens oppervlakte te veel na een installeren van een alternatieve Vlaamse administratie in andere Vlaamse steden. In die context ben ik voorstander van het verdelen van de administratie over alle Vlaamse hoofdsteden. ... Let op: deze argumenten zijn zo maar uit de losse pols opgeborreld uit mijn ontwakend brein bij het beluisteren van mijn dagelijkse portie "la premiére". Off topic: ik heb een nieuw Frans woord geleerd: ik weet evenwel niet hoe je het schrijft maar ik vind het toch typerend voor de waalse taalracisten om dit te gebruiken om hun bevolking nog wat meer op te stoken. "épouventaille": en dan hebben ze het uiteraard over het VB. ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Vlaanderen kan toch perfect zonder Brussel?
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Antwerpen kan ook perfect zonder Vlaanderen.
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Als hij zegt: Als Vlaanderen een communautair avontuur wil bedoelt hij dus duidelijk: .... als Vlaanderen er moest aan denken om minder of helemaal niets meer in de bodemloze put van de PS veroorzaakte krater te storten...
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België heeft die garantie niet eens nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als er een splitsing zou zijn ben ik er zeker van dat de meerderheid van de Brusselaars voor een aansluiting van Brussel aan Frankrijk zouden kiezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan vaar ik naar Brusselland, daar is er een betere stee. Citaat:
Of die in een zelfstandig Brussel nog langer gewenst zijn, is dus met het oog op jobcreatie maar zeer de vraag...... Citaat:
De boodschap was m.i. 'loud&clear': Ga uw gang, Vlaanderen, maar kom nadien niet janken. Citaat:
Je werktuig staat wschl. een week te vroeg op winteruur. Check and doublecheck d.m.v. koffiedik, en theeblaadjes. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Nee , serieus , juiste analyse . Als die jonge Vlaamse staat dan al credibiliteit hefet , dan kan hij die in dergelijke actie nog verliezen ook . Om nog maar t zwijgen over de diplomatieke acties die daar door de rest van de wereld tegen ondernomen zouden kunnen worden .
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Zaventem is Vlaams en bovendien is Brussel maar 1 van de vele steden die Vlaanderen zal tellen.
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Omdat het hééééééééél misschien financieel zou tegenvallen tweederangsburger in Belgique blijven zeker? Nee dank u, trots en zelfrespect hebben ook hun waarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Brussel gaat zijn luchthaven ook opeisen en waarschijnlijk ook krijgen, zeker als ze een europees district willen worden.
Als het moet pakken ze gewoon territorium van Vlaanderen af, ze stellen toch niks voor,de Vlamingen. Maar zover komt het nooit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|