![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Op 27/01/2016 verscheen er een artikel op DS met als titel: "Nieuwe Europese regels voor emissietests voorgesteld". http://www.standaard.be/cnt/dmf20160127_02093094
Hieronder de inhoud: Citaat:
Waarvan hier de inhoud: Citaat:
Hoe is die nieuwe test gedefiniëerd? Het dichtste wat ik gevonden heb is iets in deze aard: http://www.real-driving-emissions.eu...on-the-line-mc of iets als dit: https://www.avl.com/real-driving-emi..._col_count%3D1 Hier kan geen enkele constructeur mee aan de slag. Iemand die iets concreter gevonden heeft? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Niemand heeft een idee, blijkbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.494
|
![]() on the road wil zeggen dat ze de emissie gaan testen met draagbare emissietoestellen tijdens een wegtest, maar dan zullen ze nog eens die test min of meer moeten standaardiseren want een wandelingetje door de polders aan 90km/u is iets anders dan een brussel tunnelritje, of een bergwandelingetje... dus daar zal er wel weer iets haperen
nu is er wel voorzien dat die 'testlabo's' ook best niet meer sjoemelen, als hun analyses worden tegengesproken gaan ze ook wel eens zweten... nu gebeurt het op de rollen in onbelaste toestand en dan is de test zoals gekend bij vw goed, terwijl in the field is hij niet goed.Dus zullen ze verplicht zijn van die test ook goed te maken in the field. Sowieso valt het sjoemelscenario door de mand. Het is genoeg dat je een stadsrit doet en een ritje aan 90-120km/u en de waardenzullen wel zichtbaar worden; ik zou in de europese wetteksten gaan zoeken zeker ? https://circabc.europa.eu/sd/a/6c4eb...May%202015.pdf hir een labo die erop inspeelt https://www.avl.com/real-driving-emi..._col_count%3D1
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 13 februari 2016 om 09:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.494
|
![]() zie ne keer hoe schoon mazda en mercedes in het grafiekje staan versus bmw, audi, vw
http://www.transportenvironment.org/...er%20FINAL.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Als de normen moeten worden gemeten tijdens wegtests dan zullen die wegtests nauwkeurig moeten worden gedefiniëerd. De metingen moeten herhaalbaar zijn. Vandaag en morgen, in de zomer en in de winter, dit jaar en over vijftig jaar. En bovendien moet het resultaat van de test op een korte termijn meetbaar zijn. Het is onwerkbaar als de constructeur voertuigen beschikbaar moet stellen waarvan de resultaten over vijf jaar bekend zullen zijn. Dat lijkt mij onhaalbaar, tenzij in een lab, zoals nu, en nooit echt op de openbare weg. Maak de parallel met brandstofverbruik. Meet dat op de openbare weg en iedereen zal onmiddellijk begrijpen dat een testrit in Brussel-stad op zondag iets heel anders is dan tijdens de spits op een weekdag, of dan een rit van hier naar Zuid-Frankrijk, of dan een poging om het snelheidsrecord te breken op Francorchamps. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Volgens deze bron: http://www.theicct.org/sites/default...2009152015.pdf zou in 2017 een nieuwe cyclus worden ingevoerd: de WLTP, de "Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure". https://en.wikipedia.org/wiki/Worldw...est_Procedures
Alhoewel er aan de andere kant ook sprake is van een RDE-test "Real Driving Emissions-test" die ook in 2017 zou worden ingevoerd waarvan de inhoud niet wordt meegegeven. Nogal onduidelijk allemaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
|
![]() Zéér wslk hebben alle (Duitse?) dieselconstructeurs gesjoemeld met hun auto´s qua NOx waardes: (wslk minstens alle euronorm 5-diesels vanaf 2009, mss ook euronorm 4 vanaf ~ 2004, hangt er vanaf welke "eco-snufjes" die auto´s allemaal hadden)
Blijkaar wordt bij bepaalde sensortemperaturen de reiniging sterk verminderd betreft NOx, normaal mag dat enkel als er motorschade kan optreden, natuurlijk kan daar ook softwarematig zodanig gesjoemeld worden... In elk geval worden al 630.000 dieselauto´s terruggeroepen, reden bij bepaalde temperaturen mag de NOx reiniging niet meer verminderd worden, dit betekent natuurlijk navenant koppel en vermogenverlies bij bepaalde temperaturen en navenant omstandigheden/snelheden. Citaat:
Specifiek Volkswagengroep dan verwacht men voor Amerika een financiele schade van eerst geschatte 35 miljard dollar, voor Europa ? In elk geval zou VAG al wat "peanuts" aan de kant gelegd hebben : 16,4 miljard €. Experten schatten enkele dagen geleden dat 30 miljard € nodig zullen zijn, afwachten dus wat het uiteindelijk gaat worden, kan nog maanden, zelfs jaren duren (vooral USA). Citaat:
Verder zal er nog een milieuschade moeten betaald worden, tenslotte zouden bepaalde modellen tot 40 maal meer NOx uitgestoten hebben als de US-norm-NOx het toeliet. Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 april 2016 om 13:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.332
|
![]() Je mag eigenlijk verwachten dat alles terug in vraag gesteld wordt:
1) de testprocedure. Vooraleer er zo'n procedure op punt staat zal er nog wat water naar zee stromen vrees ik. Zo'n testprocedure is enorm ingewikkeld en nu eht een praktische test zal worden gaat het nog gecompliceerder worden (weersomstandigheden, seizoen,..). Er zijn reeds instanties zoals TNO die dit doen, maar ieder labo heeft zijn eigen procedures. Dat wordt enkele jaren palaveren. 2. De normen zullen natuurlijk ook herzien moeten worden, want de huidige zullen hoogstwaarschijnlijk niet meer gehaald kunnen worden. Waarschijnlijk wordt het een maat voor niets, want Europa gaat zijn eigen autoindustrie niet in de vernieling reglementeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.494
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.332
|
![]() Citaat:
Emissies wel. Ik vraag me af wat ze daarmee gaan doen, want volgens mij kunnen ze bij praktijktests nooit de huidige normen halen. |
|
![]() |
![]() |