![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken niet veel van het voetbal.
Maar wat lezen we er over ? titel: "Wonder dat bekerfinale geen Heizeldrama werd" link: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2016...c-70bf7ff192f1 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de laatste jaren zijn de beveilingsmaatregelen in voetbalstadions serieus verbeterd maar dat er nog allerlei zaken mislopen, verbaast me niet. Zeker als het van de voetbalbond moet komen, dat is nog altijd een amateuristisch geleid boeltje.
maar ik blijf er me wel over verbazen dat bij voetbal er altijd zo'n politievertoon moet zijn vooraleer men de rust enigszins kan garanderen. Supporters hebben aparte ingangen zodat ze toch niet met elkaar in contact kunnen komen. Ze moeten meestal met bussen komen en die mogen zelfs nergens stoppen. Voor een match met een 10.000 supporters heb je zo'n politiemacht nodig dat het beangstigend wordt. En waarom? Bij de bekerfinale van de basket, met 9.000 supporters, waren er 2 militairen, een 20-tal politieagenten wiens taak er vooral in bestond om het verkeer te begeleiden. Alle supporters kwamen samen toe, ik zat op de tram naast Antwerp-supporters en samen met andere Oostende-supporters. Zonder problemen, er was enkel wat wrevel over het gebrekkige ticketsysteem van de trammen. treed eens wat harder op tegen die stomme hooligans. Niet alle voetbalsupporters zijn hooligans, wel dat die andere supporters dan eens optreden tegen die minderheid.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het enige wat de bonzen van de KBVB goed kunnen is hun zakken vullen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet dat ik iets tegen voetbal op zich maar er stuit me iets geweldig tegen de borst. Voetbalbonzen hebben vette salarissen, voetballers worden schatten van mensen betaald (ik vermijd het woord "verdienen" want hun prestatie brengt niets op aan de mensheid). Stadions kosten fortruinen. En wie betaald de rekening? De burger die er niets aan heeft dan dat hij eens goed kan brullen en soms eens op de vuist gaan met "de vijand". Er gaan een massa mensen naar de voetbal en die betalen logischerwijze hun bijdrage. Maar dan heb je die massa die niet gaat en toch iedere week mee moet opdraaien voorde kosten van de politiebewaking van al die stadions en via verzekeringen ook nog mee betaald voor de schade die de harde kernen iedere week aanrichten. Voetbalbonden en clubs moeten instaan voor de beveiliging met door henzelf betaald personeel. Politiemoet voor iets anders gebruikt worden dan voor de bescherming van persoonlijk gewin van de voetbalclubs. Als ze alleen Bruyne al één week minder betalen halen ze het er al uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |