![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Kan iemand zeggen wanneer Jambon zijn maatregelen heeft voorgelegd aan het parlement, want blijkbaar is het daar toch foutgelopen. En als dat dringend is, hoe vlug kan men dat er doorkrijgen indien nodig. Is het nu zo moeilijk voor kamer en senaat om op een knopje te duwen. Het regeerakkoord werd toch ook onmiddelijk gestemd toen de meerderheid akkoord was. En kan bij hoogdringendheid een regering of parlement zoiets niet vlugger laten gaan?
|
![]() |
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() De verstrengde wapenwet na de schietpartij van Van Themse is er op een paar dagen doorgejaagd. Het gebeurde op 11 mei 2006, op 16 mei was er een hoorzitting in kamercomissie justitie en een paar dagen later is ze gestemd.
Wat we hieruit kunnen leren is dat overhaast genomen wetten slechte wetten zijn. De wapenwet van 2006 is al verschillende keren gerepareerd moeten worden omdat ze vol fouten zat, praktisch niet uitvoerbaar was of strijdig met andere wetten. Nu willen ze hetzelfde doen maar dan op EU niveau. Laatst gewijzigd door Guust : 25 maart 2016 om 12:58. |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zouden ze er iets vlug doorkrijgen als iedereen in het parlement maanden na elkander steeds dezelfde vragen komt stellen?
Tussendoor heeft men geen tijd om iets anders te doen nietwaar?
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jambon (ik denk toch dat hij het was) heeft een paar dagen geleden gezegd dat het in 1 dag kan.
Of het zo'n goed idee is, is niet zeker. Als dat in conflict is met andere wetten (en er zijn er veel) kan dat later tot nietigheid van de ganse reutemeteut leiden. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 25 maart 2016 om 13:04. |
![]() |
![]() |
#5 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 25 maart 2016 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Misschien kan Janbom nog eens aan de diamantlobby vragen om een wet te schrijven, die kunnen dat blijkbaar beter dan zijn eigen diensten.
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Waarom duurde het bvb zo lang om diensten 24/24 huiszoekingen te laten doen en waarom was dat eigenlijk niet mogelijk voorheen? Ik zie niet in hoe zo'n wet wijzigen in strijd met iets zou kunnen zijn. Indien wel, met wat dan? Laatst gewijzigd door omega3 : 25 maart 2016 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |