![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Als het van de corruptici moet komen, kunnen we het wel schudden. Dan zijn we er morgen allemaal geweest...
Maar wat kan dan wel de oplossing zijn? Welke maatregelen kunnen er genomen worden? Ik zal een schot voor de boeg lossen... Alles wat op eender welke vlieghaven komt aankarren... nummerplaatherkenning? Als ze er in Gent zo duizenden op 'n uur kunnen doorjagen en klissen... moet dat op BXL airport toch ook kunnen? Nog (constructieve) ideeën? |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Eerste antwoord en meteen al destructie van wat in se een zeer goed voorstel is.
Ik ga iets positiefs bijdragen : geen kinderwagens meer. Ik vertrouw geen kinderwagens want ze zijn ideaal om bommen binnen te smokkelen en worden deze wel grondig gecontroleerd? |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Controleren, vér voor de terminal.
Dan kan de overige 90% zonder vertraging de terminal binnen zonder uren vertraging... |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() En wat zou dan het dodentol zijn? Eén wagen ervoor, en eentje erachter? 8 man maximum? + 1 terro & taxichauffeur, kom, 10 dan
Laatst gewijzigd door looneytoon1975 : 31 maart 2016 om 18:59. |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Opa heeft altijd keurig zijn wegentaks, verzekering en ook zijn boetes betaald. Wat ga je dan filteren ? Huurwagens wat doe je daarmee ? Of simpel, een gestolen wagen die nog niet als gestolen geseind staat ? Wat zijt ge dan met uw nummerplaat herkenning |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() ... snap hem niet goed , wat zijn we met een hoop nummerplaten ?
|
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() In Zaventem vragen ze nu een systematische controle van personen en bagage van personen en bagage
Citaat:
Zijn passagiers dan niet steeds onderworpen aan systematische controles ? En hoe zit dat met de werknemers daar, was dat ook de regel dat ze niet onderworpen waren aan systematische controles ? |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het een goede opkuis. |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Op m'n vele reizen door zogenaamde "bananenrepublieken" in Midden-Amerika heb ik steeds met veel ontsteltenis gezien hoe die kleine landjes de veiligheid op luchthavens duizend maal beter aanpakken dan hier. Men kijkt daar niet op een controle meer of minder en al zeker niet op het aantal personeelsleden. Ook worden cruciale veiligheidstaken niet uitbesteed aan privébedrijven, maar uitgeoefend door politie of douane en bijgestaan door het leger.
bv. Nog voor ik in de vertrekhal was in Panama, net aan de automatische deuren (luchtsluizen), stonden er al minstens 12 zwaar bewapende agenten met 3 speurhonden. Die waren natuurlijk uit op drugsvangsten, maar ik zie hoegenaamd niet in waarom hier bij ons niet MEER EXPLOSIEVENHONDEN ingezet kunnen worden. Zaventem alleen al zou over minstens 30 �* 40 honden moeten kunnen beschikken. De kosten die daarvoor moeten worden gemaakt, zijn echt minimaal vergeleken met allerlei extreem dure en absurd nutteloze technologische snufjes die alleen een vals gevoel van veiligheid creëren. Honden reageren meteen! En als er dan al eens een false positive is, dan is dat echt het minste! Aankoop diensthond: 600-700 euro Opleiding tot explosievenhond: € 2500 (als dat extern gebeurt, anders is het een fractie van dat bedrag!) Ik vind het absurd dat een land dat zowat de beste herdershonden op aarde voortgebracht heeft (en als eerste op heel de planeet diensthonden bij de politie heeft ingezet) nog zo weinig honden gebruikt. De reden hiervoor? Zoals altijd: outsourcing aan bewakingsfirma's e.d.m. die obscene bedragen vragen om zulke diensten te leveren. Wie is hier beter van geworden? DAT is de vraag die iedereen zich moet stellen! |
![]() |
![]() |
#20 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |