![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tweeverdieners zitten telkens in de rats, als het schoolvakanties zien.
Tenzij je oudere ouders hebt (te oud om te werken, maar nog te jong om al te sterven), èn als die onder dezelfde kerktoren wonen ... Zo'n maatschappelijke verandering zal er niet licht komen, maar voor mij zouden de schoolvakanties drastisch ingeperkt moeten worden, tot ongeveer of gelijk aan de verlofstelsels van werkende mensen. Maar scholen moeten dan zeer grondig van karakter veranderen. Veel meer aanbod van spel en sport, in samenwerking met jeugdbewegingen als chiro en scouts, met sportclubs, met muziek- en kunst-academies enz. Ook onderling met mekaar. Een week of twee op schoolbivak naar een school in een andere provincie, voor een combinatie ook van leren/spelen/sporten/... en in de humaniora zelfs vanaf een zekere leeftijd internationaal naar de buurlanden. (buurland bij uitstek: Wallonië ...) (post scrotum: dada van de Schoof: scholen moeten ook eens leren dat schoolse kennis nooit het doel mag zijn; hoogstens een middel ... Ik krijg er de sijskes van als ik een schoolmeester hoor janken "jamaar, ze zijn toch veel vergeten hoor, na die schoolvankantie, en wij mogen opnieuw beginnen ....) titel: schoolvakanties brengen ouders en kinderen in moeilijkheden ‘Overblijfsel uit de tijd toen iedereen nog landbouwer was’ link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160...36a09707a37f98 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Daarom heb ik mijn vriendin gezocht in het onderwijs...
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |