![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Als je een beroep wil uitoefenen is academische woordenschat vereist.
Daarom dit initiatief om een woordenlijst aan te vullen die vooral door de forumvirologische academici gebruikt worden teneinde we hun ook beter begrijpen. Eerst en vooral: Wat is nu eigenlijk een forumviroloog? Iemand zonder medische opleiding, zonder medische achtergrond die het allemaal beter weet dan een gedoctoreerde wetenschapper omdat hij "logisch kan redeneren". Hij gaat dan vaak op internetfora zijn gal spuwen over hoe onrechtvaardig alles is en hoe elke wetenschapper een dikke mediageile amateur is met dictatoriale trekken. "expert" : Universitaire meestal gedoctoreerde medische expert waarvan zijn vaardigheden in twijfel worden getrokken. Waanzin: Slaat terug op de maatregelen die genomen worden door regering(en) en soms geringe en soms grotere vrijheidsberoving beogen. Schaapje: Iemand die de maatregelen al dan niet blindelings volgt en er zich niet kritisch over uitlaat. Maar: ook iemand die wel akkoord is met maatregelen na er kritisch over nagedacht te hebben maar niet akkoord is met de mening van de forumviroloog. Muilkorf: Een mondmasker, de term is ontstaan omdat het de mond bedekt en de illusie geeft dat we gekneveld worden en de indruk geeft dat we onze mening niet meer mogen zeggen. Coronazever: (meestal) een synoniem voor maatregelen tegen corona. Belangrijk om te weten dat het vaak niet over Corona zelf gaat. Het is misschien contra-intuïtief, maar de meeste forumvirologen ontkennen het bestaan van Corona niet. Coronazever is dus zeker geen manier om het bestaan van het coronavirus te ontkennen. (deze ontkenning is in de loop van 2020 immers verdwenen). Er bestaan nog uitzonderingen maar die gebruiken eerder de term "corona hoax". Noot dat deze termen nog vaak door elkaar gebruikt worden, dus een betere definitie moet nog beschreven worden. Mensenrechten: Dit zijn mensenrechten op gebied van de vrijheid om op openbare plaatsen te gaan en te staan waar en wanneer je wil en de kleding of accessoires te dragen die je wil. Belangrijk om te weten dat mensenrechten zoals bijvoorbeeld "het recht op asiel" hier niet worden bijgerekend. Wie kent er nog meer termen? Laat u maar eens goed gaan! ![]()
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. Laatst gewijzigd door IJsboer : 1 april 2021 om 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dooddoender : uitspraak om een kritische vraag omtrent "de maatregelen" ogenblikkelijk af te stoppen.
een niet-exhaustieve lijst van voorbeelden : "Ge zou eens zo een covids patient in intensieve moeten gaan zien" "Wij kunnen dat vaccin niet in onze keuken maken" "Onze ICU's" dreigen vol te lopen" Laatst gewijzigd door kelt : 1 april 2021 om 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wortel: Een uitspraak die hoop geeft en de mensen aanmoedigt de maatregelen nauwgezet te blijven volgen.
Een niet-exhaustieve lijst van voorbeelden: "Het virus is moe". "Het plateau van de besmettingsgemiddelden vertoont een gunstige knik" "Mits de cijfers het toelaten mogen de <getroffen sector>.. straks weer open" Laatst gewijzigd door kelt : 1 april 2021 om 14:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Een goed idee! We zouden ook een lijst moeten maken van woorden en termen die gebruikt worden door angstige hazen die brullend in de paniek zo'n dingen uitschreeuwen.
of iemand die zegt "beste, mijn prikje valt toevallig samen op een moment dat ik een reis gepland heb en ik kan dit niet verzetten. Kan iemand me raad geven aub?" en dan de huid volgescholden wordt met "trut" en "idioot" en "onnozel wijf".
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pandemiewet: Wet op maat van allerlei covids-gerelateerde maatregelen.
Toepassingsmethode: -op Parlementsleden die willen meewerken,gewoon JA drukken . -op Parlementsleden van de meerderheid die niet willen meewerken: Een trechter in hun strot duwen en de smurrie er in gieten,desnoods onder druk.Het zou helpen als ermee gedreigt wordt hen te verwijderen uit alle lucratieve intercommunalepostjes en zo. -alle anderen: ik begin zelfs niet hun lijdensweg te omschrijven. Laatst gewijzigd door kelt : 1 april 2021 om 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verjonging : Terminologie gebruikt voor de typische patient die tegenwoordig in het ziekenhuis dient opgenomen worden wegens covids-problemen en overgewicht heeft...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kantelpunt: Terminologie om aan te geven dat de regering,middels haar viruswoordvoerder zou willen insinueren dat een aanstaande vermindering van de aantallen gevallen HAAR verdienste is (en het omgekeerde dan de schuld van de mensen is...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terkamerenbos : lokatie die de geschiedenis zal ingaan als de plaats waar de generatie-oorlog begon....in Brussel.
noot hierbij: Hoe de recrutering van de politie na dit incident nog zal verlopen bij jongeren kan in vraag gesteld worden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Griep: De enige ziekte waarmee Corona vergeleken kan worden. Andere virale ziektes zoals Mazelen, Ebola, SARS en MERS tellen niet mee, ook al lijkt het virus meer op Mazelen en SARS.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand op dit forum gebruikte eens “vaccinazi’s”.
Dat bleef hangen en toverde een glimlach op mijn zure teut.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat veronderstelt dat jij meent dat daar in dat park een doorsnee van de jongeren aanwezig was ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toprestaurant : In Frankrijk ;vrijplaats waar Corona-wetgeving niet van toepassing is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Enklele updates naar aanleiding van een post
1: "wetenschap" --> Zoals "expert" maar dan hun expertise, of - in dit geval -"expertise" 2: Je kan ook apostrof gebruiken ipv aanhalingstekens: 'expert' , 'wetenschap',... enz. 3: Magie: Synoniem voor "Wetenschap" , *mits (enkel/dubbel)quotes!!! [schapen] hadden we al. (Hmm, zou "magie" tussen quotes dan de betrouwbare wetenschap zijn? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet het uit dit forum komen? Op Whatsapp zag ik een Moderna-arm.
![]()
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Nood aan eenheid van commando." Dit is de weerkerende conclusie van potsierlijke experten die ofwel betaald worden voor hun expertise, er erkenning voor willen hebben in hun academisch clubje of de waan koesteren van hun maatschappelijke meerwaarde.
"Gebrek aan politiek leiderschap." Idem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik ben geen forumviroloog
![]()
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het virus moe of is het virus moeder geworden van tal van kwade varianten?
Corona in België | Gunstige trend zet zich door Persoonlijk geloof ik daar de ballen van want het C-Virus zal terug een opmars kennen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pfizerpukkel : mogelijke aandoening bij Kelten (binnenkort)
|
![]() |
![]() |