![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BRON
Detail tekst: Citaat:
![]() De diplomatieke 'spanningen' ??? ![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 12 augustus 2016 om 07:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed nieuws!
Wel jammer dat de Turkse economie groot genoeg is om tegenvallende inkomsten uit het toerisme niet meteen als problematisch te ervaren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad: wij onderschatten dikwijls economieën van dit soort landen en staren ons blind op hetgeen we ervan "kennen". In dit geval toerisme. Laatst gewijzigd door Boduo : 12 augustus 2016 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om u een beetje op de weg te zetten, het globaal BNP van Turkije ligt lager dan een klein land zoals Nederland. Dus die miljoenen toeristen hebben ze broodnodig. Laatst gewijzigd door Gipsy : 12 augustus 2016 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Turkije zit rond de 10%: https://www.wttc.org/-/media/files/r...turkey2015.pdf (Turkije) https://en.wikipedia.org/wiki/Econom...Tourism_sector Een land als Frankrijk rond de 9%: https://www.wttc.org/-/media/files/r...france2015.pdf (Frankrijk) Griekenland heeft veel meer inkmomsten uit toerisme (18-19%).: http://www.enterprisegreece.gov.gr/files/publications/IiG_InvestmentOverview_2009_EN.pdf Cyprus zit ook rond de 19%: http://www.wttc.org/-/media/files/re...cyprus2016.pdf Zelfs Spanje zit heel wat boven Turkije (16%): http://www.wttc.org/-/media/files/re.../spain2016.pdf Gaan ze het voelen? Zeker. Maar men mag ook niet overdrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En nee, het zijn geen mensen met een Turkse achtergrond. Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 17 augustus 2016 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() En u geeft ze gelijk?
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik denk eerder het eerste! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij zal je daar al zeker niet naar zien afreizen daar ik ze niet nog meer wil gaan verrijken aldaar. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als andere sectoren getroffen worden door het gedrag van Erdogan (wat natuurlijk niet verrassend zou zijn), gaat het natuurlijk een veel grotere impact hebben. Dat lijkt me vanzelfsprekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer genoeg denken niet meer Europeanen er op die manier over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() ![]() Citaat:
Ik denk zoals jij : om principiële redenen gaan wij niet meer naar Turkije. Komt daarbij dat vele Russen ook naar Turkije trekken waar ze zich walgelijk gedragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch veel liever de Griekse eilanden dan Turkije ![]() Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 18 augustus 2016 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Wat me vooral opvalt is dat het al om zulke verliezen gaat terwijl het hier pas cijfers van het eerste halfjaar betreft, ofwel van voor de couppoging. Er gaan daar heel wat hotels en dergelijke failliet komend jaar, als het toen al zo slecht was. Die kunnen nog onderhoud uitstellen en een beetje bijlenen tot volgend toeristenseizoen, maar als het dan niks is het toch wel een beetje op voor een aantal.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 18 augustus 2016 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |