![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
|
![]() Te beginnen met drie volledig nieuwe (*betaalbare) E-auto´s wslk tegen of vanaf 2020.
(*zullen niet veel duurder zijn als de respectievelijk vergelijkbare VW-diesels... lees ik daar...) Soit ik vertaal even... 27. April 2016 | Auto motor und sport VW zet volledig in op electro Bijkomend drie nieuwe E modellen VW wil in de komende jaren drastisch zijn merkimago veranderen en zet vol in op elektrische en volledig genetwerkte auto's. Volgens informatie van Auto motor und sport, krijgt de elektrische strategie van de VW-groep de voorkeur en wordt stevig uitgebreid. Al zeker is de bouw van drie nieuwe, zuiver elektrische auto's. "Ja, we plannen meer dan één puur elektrisch model voor de toekomst", bevestigde Verkoopsmanager Jürgen Stackmann aan Auto motor und sport. Volgens informatie van Auto motor und sport versnelt VW zijn elektrische strategie. Zeker is de bouw van drie nieuwe, zuiver elektrische auto's. Een compact model, een SUV en een sedan Zo wil VW een volume-auto (massaproductie) in het Golf-segment bouwen, dat zal naar verwachting een pure elektrische SUV zijn in crossover-look, die komt 2020. "Daarbij komt nog een groter ruimteconceptmodel en nog een sedan", menen ze bij VW. Bij de elektrosedan zal het om een massaproductiemodel gaan van de grootte van een Jetta. Alle auto's krijgen volledig onafhankelijk cockpits, kunnen optioneel ook inductief opgeladen worden en zullen niet veel duurder zijn dan vergelijkbare sterke diesels in hun respectievelijke voertuigklasse. Het focussen op elektrische aandrijvingen is ook de reden waarom de huidige Phaeton geen opvolger krijgt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 april 2016 om 10:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.407
|
![]() Veel te laag streefcijfer. 1 miljoen is misschien 2% van het aantal wagens dat daar rondtuft.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.235
|
![]() Citaat:
En zolang de elekrische auto's niet sneller opladen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
|
![]() Citaat:
Dus ook realistisch.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
|
![]() Citaat:
![]() VW zegt zelf dat ze E-wagens gaan aanbieden voor ongeveer de prijs van een diesel Kijk eens even naar Noorwegen, vooral Oslo. https://www.google.be/search?espv=2&....0.0-3tuUHFAMk https://www.google.com/maps/d/viewer...VieHsV7pvvwsWU Dan weet je wat opladen nu al echt betekent, namelijk verwaarloosbaar. Heb je genoeg aan thuis opladen, hoef je zelfs nooit aan een openbare laadpaal. Maar als je toch ergens een paar uur stil staat is het een fluitje van een cent de stekker(s) erin te steken, zeker als die parkeerplaatsen dan ook nog meestal eerder vrij en gratis zijn (voor de stroom betaal je uiteraard, maar ook niet overal). Zelfs integendeel wie krijgt er meer benzine in zijn tank als hij ergens toch maar tot urenlang parkeert? Een E-wagen aan een laadpaal ja. Ik moet regelmatig eens wat langer een parkeerplaats zoeken in een drukke parkeergarage (zaterdag) en dan rijd je die lege E-pakeerplaatsen met laadpalen maar voorbij omdat je geen E-auto hebt. vb Shopping 1 Genk: ![]() ![]() https://nl.chargemap.com/points/deta...opping-center- Shopping I is nog niet lang geleden volledig gerenoveerd (en grotere parking) en men heeft er 6 parkeerplaatsen voor E-wagens voorzien, ondertussen zullen die laadpalen wel OK zijn (4 �* 22 kW, 2 �* 3 kW)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 april 2016 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Als er in 2020 1 miljoen e-wagens rondrijden in Duitsland, dan garandeer ik u dat 10 jaar later bijna alle nieuwe wagens e-wagens zijn.
De reden is heel simpel: de limiterende factoren nu zijn op praktisch gebied oplaadpunten en prijs. Als er 1 miljoen e-wagens rondrijden, gaan de oplaadpunten als champignonnen uit de grond springen. Als er meer vraag is, kan de e-wagen in massaproductie genomen worden, en dat drukt de prijs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.235
|
![]() Citaat:
![]() En we gaan ook een paar windmolens moeten bijzetten om al die electriciteit te produceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 april 2016 om 14:30. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
|
![]() Citaat:
Voor de rest zal er niet veel veranderen. Natuurlijk gaan drank- en spijshoreca meer omzet maken, en-of moeten ze wat meer picknicktafels en stoelen bij zetten indien het mooi weer is. En het wordt ook wat veiliger rijden met minder vermoeide bestuurders die dan wel een rusttijd nemen ipv een haastige pitsstop. Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 april 2016 om 14:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.235
|
![]() Citaat:
En kabels trekken vanuit Noorwegen? Die groeien ook niet vanzelf en dan zouden supergeleiders ook best welkom zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
|
![]() Citaat:
Veel tankstations die te kort of in bewoonde gebieden liggen mogen weg, gaat natuurlijk geld kosten wegens mogelijke grondvervuiling. Die laadpalen is een fluitje van een cent, zie Tesla superchargers alleen al. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Toch maar eens googlen zou ik zeggen, Vlaanderen bvb voert al járenlang groene stroom in, idd vooral Noorwegen denk ik: Citaat:
veel minder uit Noorwegen (17,54%) als voorheen, die gebruiken hun groene stroom ook zelf hé. Wat betreft de geografische herkomst van de stroom in 2014 valt het volgende op: • Het aandeel Vlaamse groene stroom in de groenestroomleveringen stijgt aanzienlijk: 31% in 2014 versus 21% in 2013 en 10% in 2012. • 55% van de groene stroom die in 2014 in Vlaanderen werd verkocht, komt uit Scandinavië. Dat is aanzienlijk minder dan in 2013 (63%) en nog minder dan in 2012 (85%). Het aandeel met Noorse herkomst blijft dalen, terwijl IJslandse stroom stijgt. • Opmerkelijk is de opkomst van Franse groene stroom (10% van de groene leveringen in 2014). Ruim 27% van de door leveranciers geleverde elektriciteit in 2014 was afkomstig uit hernieuwbare energiebronnen. Onderstaande figuur toont welke energiebronnen dat waren. ...]
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 april 2016 om 15:16. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.235
|
![]() Citaat:
Denk je dat andere landen om om België plezier te doen miljarden extra gaan investeren? Neen voor die extra electriciteit gaat België moeten zorgen. Of gaan we weer zeggen 'Wir Schaffen Das' zonder eens goed na te denken en enkele simpele berekeningen te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
|
![]() Citaat:
Toen er oliecrisis was brak er bijna paniek uit, mss is je dat liever van die oliesjeiks afhankelijk te blijven? Btw die Sjeiks zetten ook in op hernieuwbare energiebronnen (wslk nog meer, vooral zon), en hun olierommel verkopen ze zo lang mogelijk verder aan de oliesnuffelaars. Citaat:
Als je teveel produceert moet je het kunnen opslaan, ook daarvoor is een electrisch wagenpark ideaal tesamen met een Smartgrid. Stroom is stroom hé je kunt niet meer verbruiken als je er nodig hebt.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 april 2016 om 15:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.235
|
![]() Citaat:
En we hebben geen groene energie, dus invoeren is de enige mogelijkheid. En misschien is dat mogelijk, maar dat moet becijferd worden en er moeten bindende afspraken gemaakt worden. Als ingenieur zou je toch moeten weten dat een cost-benefit berekening noodzakelijk is voor een inverseting gedaan wordt ![]() Dat is geen doemdenken, dat is gezond verstand. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 april 2016 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
|
![]() Citaat:
Vlaanderen zorgt ondertussen (in 2014) ZELF voor 31 %-aandeel aan het totaal aan groene stroom. Citaat:
Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/g4ivnhnh vb Rotselaar: Citaat:
https://cdn.nimbu.io/s/4tn7vz5/asset...elaar_2016.pdf (blijkbaar bijna 4 maand stilgelegen ofzo) Aandeel hernieuwbaar stroomverbruik grafisch voor BE: http://economie.fgov.be/nl/consument.../#.VyN5IfmLSCg nu zitten we aan +7 % tegen 2020 zou dat 13 % zijn.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 april 2016 om 16:13. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.235
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld: hoeveel electrische auto's kan ons huidige net aan of wat zijn de extra kosten qua: 1) productie van electriciteit en invoer 2) electriciteitsverdeling: kabels en verdeelposten. Leggen van nieuwe kabels is reteduur en verschrikkelijk hinderlijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
|
![]() Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/Elektr...mobilit.C3.A4t https://de.wikipedia.org/wiki/Elektromobilit%C3%A4t bvb als D in 2020 voor langzaam te beginnen 1 miljoen E-auto´s heeft of 2 % van hun voertuigenpark, dan hebben ze lees goed 0,5 % meer energie nodig. Die 0,5 % extra is maar 1/6 van de 3 % die al hun electrisch openbaar vervoer nodig heeft, en ook die worden spaarzamer met de tijd. Citaat:
De evolutie van hun groene stroom staan hier: https://de.wikipedia.org/wiki/Erneue...en#Deutschland Ondertussen 2015 staat groene stroom op de 2e plaats met 32,6 % aandeel nipt achter bruinkool, wslk volgend jaar eerste. Ze hebben het dus vertienvoudigd sinds 1990. (grafiek) Strommix D staat hier: https://de.wikipedia.org/wiki/Stromk...in_Deutschland of - zie tabel 2012-2014 op amper 2 jaar zijn hun groene energiedragers van 24,2 % aandeel naar 27,9 % gestegen of +3,7 %, wat is dan nog die 0,5 % meer die ze nodig hebben tegen 2020 voor 1 miljoen electrische auto´s? Belachelijk weinig. Zelfs als ze 10 miljoen auto´s tegen 2020 hebben is dat geen echt probleem. en die wekken ze helemaal zelf op, indien ze soms teveel wind en zon hebben voeren ze die zelfs uit in massa´s anders overbelasten ze het net, was in de lente van 2013 zeker het geval met bijna 15 TWh die ze op amper 6 maanden moesten exporteren en dat spotgoedkoop, vooral door teveel wind en zon. Hier de exportgrafiek van stroom uit Duitsland Citaat:
Die links heb ik hier al een paar maal geplaatst maar wat baten kaars en bril. Jij ziet echt spoken hoor. Wat toen ze de Belgische treinen allemaal electrisch lieten rijden... en tegelijkertijd alle snelwegen jaar na jaar gingen verlichten oeioeioei... waar halen ze die kabels die electro-infrastructuur en die stroom toch... ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 april 2016 om 20:44. |
|||
![]() |
![]() |