Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2003, 10:00   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

"De Joodse organisatie Goedkoosjer is een petitie begonnen om Karel De Gucht duidelijk te maken dat hij niet welkom is op een opkomende herdenkingsplechtigheid voor de holocaust.

Volgens de voorzitter van bovengenoemde organisatie zijn daar een aantal redenen voor, onder ander De Gucht's mede-oproep voor een boycot van Israelische producten, maar ook het feit dat De Gucht zijn partij heeft opengegooid voor echte Israel-haters zoals Vincent Van Quickenborne en Jean Marie Dedecker."

Gelezen gisteren op de teletekst van TV1. Het artikel is snel terug verwijderd, maar volgens mij heeft dat dan weer te maken met de druk van de regering op onze media.

De VLD gaat in ieder geval een groot aantal joodse kiezers verliezen. Dat was reeds langer duidelijk.

De Gucht mikt waarschijnlijk op de 'andere kant' van het kiezerspubliek, namelijk de genaturaliseerde marrokkanen.

Vraag is of hij op een winnende paard wedt.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2003, 10:04   #2
Frolic
Burgemeester

Frolic's schermafbeelding

Standaard

Het staat vandaag in De Morgen. Het gaat om een éénmansactie. Dus daarom misschien dat het zo vluchtig op teletekst verscheen en dat het artikel in DM niet al te groot is. Maar als jij daar graag machinaties van de regering in ziet. Voor mij niet gelaten.
Oud 4 maart 2003, 10:13   #3
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frolic
Het staat vandaag in De Morgen. Het gaat om een éénmansactie. Dus daarom misschien dat het zo vluchtig op teletekst verscheen en dat het artikel in DM niet al te groot is. Maar als jij daar graag machinaties van de regering in ziet. Voor mij niet gelaten.
Inderdaad, en dan nog een éénmansactie van een extreem conservatieve Jood, die geen graten zou zien in samen werking met het Vlaams Blok.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2003, 10:19   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens mijn informatie zouden verschillende organisaties ermee bezig zijn. Ik ken de joodse organisaties niet, want ze zijn meestal discreet voor de buitenwereld.

Maar ik heb wel vernomen dat de petitie ondertussen ook is opgenomen op Het Virtueel Israëlitisch Weekblad, de internet editie van Het Belgisch Israëlitisch Weekblad.
Oud 4 maart 2003, 10:19   #5
Vlaams Belang
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frolic
Inderdaad, en dan nog een éénmansactie van een extreem conservatieve Jood, die geen graten zou zien in samen werking met het Vlaams Blok.
Het gaat inderdaad om 1 man van joodse origine, Motti Schnitzer, die ook onder een schuilnaam ('Arthur') op PI-forum post. Meer hierover kan je lezen in de draad "@Wallenberg" van ene Vicky: http://www.politicsinfo.net/nl/forum...ic.php?t=11476
Oud 4 maart 2003, 10:24   #6
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Mmmh, volgens De Morgen gaat het om Henri Rosenberg van de organisatie Goedkosjer
Oud 4 maart 2003, 10:31   #7
Vlaams Belang
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Mmmh, volgens De Morgen gaat het om Henri Rosenberg van de organisatie Goedkosjer
Rosenberg is de man die zonder toestemming van Motti Schnitzer, toch diens brief en petitie online heeft gebracht. Misschien heeft DM haar info wel van het net gehaald, van PI-forum bv
Oud 4 maart 2003, 10:32   #8
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus ik had toch gelijk, het is geen éénmansaktie (meer).
Oud 4 maart 2003, 10:33   #9
Vlaams Belang
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Dus ik had toch gelijk, het is geen éénmansaktie (meer).
Klopt, het zijn er 2
Oud 4 maart 2003, 10:36   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat staat al in mijn openingstekst. Ineens is iedereen gaan beweren dat het om één enkele persoon ging.

Maar het punt is toch wel dat de VLD op zijn minst een slecht figuur slaat bij de joden.

Ik vraag mij af wat zoiets kan teweegbrengen. Is dat maar een kleine tegenslag? Of hebben de joden werkelijk meer invloed?
Oud 4 maart 2003, 11:58   #11
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

we zullen wel zien op 18 mei op wie de antwerpse joden zullen stemmen!

Dat Links hiermee natuurlijk niet gediend is en de zaak probeert te minimaliseren is normaal! Hoe kunnen ze aan het publiek hun fabeltje van het "fascistisch" Vlaams Blok nog verkopen als zelfs de grootste slachtoffers van dit fascisme op het Blok kiezen!
Hun jarenlange haat en leugencampanje op korte tijd naar fabeltjesland gestuurd!

zo zie je maar; al gaat de leugen nog zo snel de waarheid achterhaald haar wel!!!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2003, 12:19   #12
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Ja dat wordt mooi het extreem rechtse racistische Vlaams Blok samen met de Orthodoxe Joden & de Moslim extremisten, tja, extreem rechts = extreem rechts.
Oud 4 maart 2003, 13:45   #13
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat er meer en meer Joden het Vlaams Blok als alternatief bescouwen is inderdaad op zijn minst ironisch. En het zijn niet enkel orthodoxe Joden, ook de gewone Jood met de pet (of met de kippa).

Je zou het kunnen plaatsen onder de logica van "de vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden".

De Moslims daarentegen zijn niet mee met het Blok. Dat is verkeerd, Jorge. Zeker niet de extremistische Moslims. Die zijn met de Kommunisten en de Groenen.
Oud 4 maart 2003, 17:25   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Gucht : "ik begrijp de heisa niet. Ik ben daar uitgenodigd en ik zal er zijn, petitie of geen petitie".

Herkent iemand die arrogantie?

Het gaat om een dodenherdenking, ze zullen de toestand dus waarschijnlijk niet misbruiken om De Gucht op zijn plaats te zetten.

Maar als hij op die manier de Joden terug achter zich krijgt, blijft een open vraag...
Oud 4 maart 2003, 17:55   #15
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er meer en meer Joden het Vlaams Blok als alternatief bescouwen is inderdaad op zijn minst ironisch. En het zijn niet enkel orthodoxe Joden, ook de gewone Jood met de pet (of met de kippa).

Je zou het kunnen plaatsen onder de logica van "de vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden".

De Moslims daarentegen zijn niet mee met het Blok. Dat is verkeerd, Jorge. Zeker niet de extremistische Moslims. Die zijn met de Kommunisten en de Groenen.
Ik ben Vlaams Blokker en steeds pro Joods geweest. De enkelingen in het Vlaams Blok die het wagen om de Joodse gemeenschap te bespotten of te belasteren die zet ik keurig, en indien het moet minder keurig op hun plaats.
Vanuit welke autoriteit? Vanuit het partijprogramma dat ik meen vrij goed te kennen. Tevens is het de wens van Dewinter en Annemans om met hen de bestaande goede verstandhouding te bewaren.
Hun aanwezigheid is op geen enkel punt een hinder om onze twee grootste dromen waar te maken: het behoud van onze eigen Vlaamse identiteit en ons streven naar een Onafhankelijk Vlaanderen. (wat niet gezegd kan worden van die islamitische veroveraars)

Jodenhater en Hamasvriend Quikie binnenhalen is één van de grootste stommiteiten die Kareltje had kunnen maken.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2003, 18:05   #16
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Citaat:

Ik ben Vlaams Blokker en steeds pro Joods geweest. De enkelingen in het Vlaams Blok die het wagen om de Joodse gemeenschap te bespotten of te belasteren die zet ik keurig, en indien het moet minder keurig op hun plaats.
Vanuit welke autoriteit? Vanuit het partijprogramma dat ik meen vrij goed te kennen. Tevens is het de wens van Dewinter en Annemans om met hen de bestaande goede verstandhouding te bewaren.
Hun aanwezigheid is op geen enkel punt een hinder om onze twee grootste dromen waar te maken: het behoud van onze eigen Vlaamse identiteit en ons streven naar een Onafhankelijk Vlaanderen. (wat niet gezegd kan worden van die islamitische veroveraars)

Jodenhater en Hamasvriend Quikie binnenhalen is één van de grootste stommiteiten die Kareltje had kunnen maken.
Het zal Het Vlaams Blok in ieder geval geen windeieren leggen.
Dat is zeker.
Oud 5 maart 2003, 08:37   #17
Von Smallhausen
Vreemdeling

Standaard

Ayatollah Leman gaat, met onze centen, ook naar cassatie om weer op zijn muil te vallen.
Von Smallhausen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2003, 10:07   #18
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Citaat:

Het zal Het Vlaams Blok in ieder geval geen windeieren leggen.
Dat is zeker.
Dat klinkt logisch als je ziet hoe goed de (Orthodoxe) Joden geïntegreerd zijn. Dan moeten jullie mij toch eens duidelijk maken wat dan wel het verschil is tussen Joden & Moslims, en hoe de Joodsche gemeenschap zich dan beter aanpast, want dat is toch het enige heikele punt volgens het Vlaams Blok dacht ik, dan de Moslim gemeenschap
Buiten het verschil dat het een héél rijke tov een héél arme gemeenschap gaat.
Oud 5 maart 2003, 10:13   #19
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Misschien omdat joden werk hebben, niet iedereen verwijten racist te zijn, ons niet zo ambeteren...
Oud 5 maart 2003, 10:21   #20
Pol De Mol
Burger

Standaard

Grappig om bepaalde Blokkers de hielen te zien likken van de joodse lobby in Antwerpen.
Ze zouden beter zwijgen, ze kennen de geschiedenis niet van de Vlaamse Beweging.
Die was steeds ANTI-zionistisch en zal dat blijven. Ik zou hier zo enige citaten kunnen droppen van Reimond Tollenaere, Van Severen, Ward Hermans en een ton anderen.
De Blok kopstukken zijn een bende hypocrieten.

Overigens zitten vele Blok kopstukken met een verleden, als je begrijp wat ik bedoel. Een kast vol lijken. Een paar zouden er bij gelegenheid eens kunnen uitvallen.

Overigens kan men terecht zeggen dat het Blok racistisch is sinds eneige tijd. Islamiten moeten assimileren, joden blijkbaar niet.

Dat assimileren was ook al een bocht van 180 graden, haaks op alles wat het Blok uit schreef.

Dewinter en Co zijn de nieuwe Schiltz's. Slaap rustig verder Blokkerkes.
Pol De Mol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be