Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 19 mei 2016, 08:39   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Eenbenige jihadi wraakt Brusselse rechtbank

BRON

Detail tekst:

Citaat:
De zoon van een Brusselse rechter kwam om bij de aanslag op het metrostation in Maalbeek. Bilal E.M. (27), een van de opgepakte verdachten van de aanslagen op de luchthaven en de metro, vindt dat de rechtbank van Brussel daarom niet meer objectief kan oordelen.
Dat zat er al aan te komen denk ik dat er zo ééntje van de opgepakte verdachten het zo zou spelen om zijn hachje weten te 'redden'.

Citaat:
Het verzoek tot wraking of verschoning wordt zo spoedig mogelijk ter terechtzitting behandeld door een meervoudige kamer waarin de betreffende rechter geen zitting heeft. De betrokkenen bij de wraking worden in de gelegenheid gesteld te worden gehoord. De meervoudige kamer kan ambtshalve of op verzoek van de verzoeker of de rechter van wie wraking is verzocht, bepalen dat zij niet in elkaars aanwezigheid zullen worden gehoord. De meervoudige kamer beslist zo spoedig mogelijk. De beslissing is gemotiveerd en wordt direct in het openbaar uitgesproken en aan de verzoeker, de andere partijen en de rechter van wie wraking was verzocht, medegedeeld. Tegen de beslissing kan geen bezwaar of beroep worden ingesteld. Wel is het mogelijk de wrakingskamer zelf of een lid daarvan te wraken wanneer men denkt dat deze vooringenomen is.
Mocht na de wrakingsactie de schuld van de opgepakte verdachte(en) meer dan voldoende bewezen zijn, dan zouden de rechters de straf maal drie (lees: levenslang) moeten doen.
Oud 19 mei 2016, 08:48   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BRON

Detail tekst:

Dat zat er al aan te komen denk ik dat er zo ééntje van de opgepakte verdachten het zo zou spelen om zijn hachje weten te 'redden'.

Mocht na de wrakingsactie de schuld van de opgepakte verdachte(en) meer dan voldoende bewezen zijn, dan zouden de rechters de straf maal drie (lees: levenslang) moeten doen.
Als hij die specifieke rechter zou wraken dan zou ik het logisch vinden, maar alle Brusselaars?

Dan zorg je er volgende keer voor dat je iemand uit elke provincie opblaast en dan mag je alleman wraken.
Dadeemelee is offline  
Oud 19 mei 2016, 09:19   #3
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Dat die rechter gewraakt wordt lijkt me vrij logisch... Een nog duidelijker voorbeeld waar wraking moet worden toegepast is moeilijk te vinden.

Liever dat er nu een rechter gewraakt wordt dan dat achteraf het proces ongeldig wordt verklaard wegens (een) partijdige rechter(s).
TheFourHorsemen is offline  
Oud 19 mei 2016, 09:25   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat die rechter gewraakt wordt lijkt me vrij logisch... Een nog duidelijker voorbeeld waar wraking moet worden toegepast is moeilijk te vinden.

Liever dat er nu een rechter gewraakt wordt dan dat achteraf het proces ongeldig wordt verklaard wegens (een) partijdige rechter(s).
Kan ik u dan weer geen ongelijk in geven.
Oud 19 mei 2016, 11:37   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat die rechter waar het om gaat niet zelf de zaak weigert - zichzelf wraakt - is een sterk staaltje van de vooringenomenheid en wereldvreemdheid van het Belgische gerecht.

Een klein kind beseft dat de man niet neutraal kan oordelen, men probeert daar zelfs de schijn niet hoog te houden.
Oud 19 mei 2016, 18:52   #6
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat die rechter waar het om gaat niet zelf de zaak weigert - zichzelf wraakt - is een sterk staaltje van de vooringenomenheid en wereldvreemdheid van het Belgische gerecht.

Een klein kind beseft dat de man niet neutraal kan oordelen, men probeert daar zelfs de schijn niet hoog te houden.
Daar zou het hem niet over gaan, de verdachte en zijn advocaat vinden dat het gehele Brussels gerecht in deze zaak niet objectief kan oordelen omdat een kind van een collega gestorven is:

Citaat:
Volgens de advocaten kan het Brusselse gerecht de zaak niet meer objectief behandelen omdat de twintigjarige student Leopold Hecht, een van de slachtoffers van de aanslag op metrostation Maalbeek, de zoon is van een Brusselse magistrate die voorzitter is bij de raadkamer. Een raadkamer die zich onder meer ook over zaken van terrorisme buigt. ‘Je kan van de Brusselse magistraten niet verwachten dat ze objectief zijn als het kind van een van hun collega’s is gestorven’, aldus Vandemeulebroucke.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160518_02295995
Thomas- is offline  
Oud 19 mei 2016, 20:06   #7
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Terechte wraking.

In de plaats mogen ze zijn proces in Syrië voeren

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline  
Oud 20 mei 2016, 00:45   #8
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

The Paulus Experience

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BRON

Detail tekst:

Het liefst zou die veroordeelt worden door die rechter ,
en alzo dan procedurefouten inroepen ??
Ach zo , die wil zich feitelijk onschuldig laten verklaren ??
Ik acht die rechter net wel in staat om het juiste vonnis uit te spreken !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 20 mei 2016, 07:53   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
The Paulus Experience

Het liefst zou die veroordeelt worden door die rechter ,
en alzo dan procedurefouten inroepen ??
Ach zo , die wil zich feitelijk onschuldig laten verklaren ??
Ik acht die rechter net wel in staat om het juiste vonnis uit te spreken !!
Alle middeltjes om er onderuit te geraken/straf te ontlopen zijn goed voor dat soort gangsters/terroristen zeker?

(p.s. In het artikel ging het nog over een 'verdachte')

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 mei 2016 om 07:54.
Universalia is offline  
Oud 20 mei 2016, 20:24   #10
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
The Paulus Experience
Ik onthou vooral bovenstaande

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline  
Oud 20 mei 2016, 21:11   #11
Chapiro
Provinciaal Statenlid

Chapiro's schermafbeelding

Standaard

De broer van die eenbenige jihadi is ook gevonden.
Maar hij heeft er nog twee.

http://www.puntuit.nl/nieuws/buitenl...loopt_1_803531
Chapiro is offline  
Oud 20 mei 2016, 21:39   #12
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Die jihadist gaat dat proces op één been winnen!
Oud 23 mei 2016, 15:55   #13
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er had gewoon nooit een proces moeten zijn of komen! Jihadi's moeten uit het land gezet worden en erbuiten gehouden worden! Weten ze nu nog niet wat ze van die kerels mogen verwachten?
Neen, nu kunnen deze heerschappen na pech in het oorlogsgebied hier weer doodleuk zich laten verzorgen op kosten van de belastingbetaler die straks naast één van hun bommen zit te wachten...
En dan kunnen ze nog een grote bek opzetten en "wraken" en wat nog meer...

Laatst gewijzigd door andev : 23 mei 2016 om 15:58.
andev is offline  
Oud 23 mei 2016, 15:58   #14
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Dat is één kant van het verhaal en dat klopt. Maar de andere kant is nog veel straffer: een jihadi die nog eisen kan en mag stellen???
andev is offline  
Oud 23 mei 2016, 23:13   #15
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Die jihadist gaat dat proces op één been winnen!
Gij durft !!
▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂
▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be