![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De heer Thys vergeet precies de vinger op de wonde te leggen: in dit land leven Franstaligen die geen duimbreed willen toegeven. En met dit stukje moet ik toch eens zeer hard lachen: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De post komt toch aan. En DHL is veel en veel duurder. Meer dan 100 euro voor een envelop naar België te sturen vanuit Bolivia. En vergeet het dat de service er beter is. Ze rekenen kosten aan die ze niet mogen aanrekenen en dergelijke. Pakje betaalt tot thuis... Kom het maar halen op kantoor ja. Enz. Misbruik tot en met. Geef die een quasi monopolie en het wordt alleen maar erger. Privaat beter? Duurder ja. Maar goed. Men zal het eerst moeten voelen. En dan is het te laat om terug te keren mischien.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 mei 2016 om 06:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(zjonnie zegt ook :twee honderd duizend gazoenkels per jaar is geen loon voor een poenpakker zoals ik
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 14 mei 2016 om 06:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bpost is zoals België: het werkt niet omdat het een mismeesterde mengelmoes is. Laatst gewijzigd door Hypochonder : 14 mei 2016 om 06:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat binnen-europese bestemmingen betreft kan ik enkel maar,met grote stelligheid,beweren dat Post-NL,DPB,DHL....veruit superieur zijn (oa ook via hun samenwerking met afhaalpunten a la Kiala) dan onze Post.Deze laatste heeft nog steeds een uitgebreid net van kantoren maar die zijn enkel open voor werklozen en gepensioneerden,en hun "kastjessysteem" is nog niet overal aanwezig (en dat is eigenlijk ook inferieur aan het gewoon ophalen in een plaats die nog open is en waar je meteen nog wat andere spullen kunt kopen ). Ondertussen,omtrent het draadje,kan onze regering inderdaad nog duidelijker maken dat ze niet toegeeft ongeacht hoeveel "sociale akties" er nog komen.We hebben al gezien dat de spoorbonden feitelijk nul op het request krijgen,ook de gevangenisbewaarders zullen mogen ondervinden dat ze hun wil niet KUNNEN opleggen. NU ,in een volgende fase,denk ik toch,dat er ONTSLAGEN mogen volgen.(zoals ik persoonlijk,altijd al privé-werknemer geweest zijnde,ook al eens meegemaakt heb,en NIET wegens recalcitrant gedrag)... Er zijn eenvoudig veel te veel gevangenisbewakers ingeschreven op de roosters en zelfs zonder staking komen honderden per dag niet opdagen blijkbaar.Diegenen die het niet aankunnen moeten er uit,zoals ook de privé zou doen...... Laatst gewijzigd door kelt : 14 mei 2016 om 07:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga u een ander voorbeeld geven: je bestelt op alibaba een gsm-schermtje en betaalt 5 euro. De chinezen versturen dat voor 1 euro naar Belgie, en de Belgische post dropt dat dus in uw brievenbus Jij zendt een pakje naar china met gelijk welke verzendingsmethode, de belgen rekenen 35 euro.... Wie is er de dommerik ?? Vermoedelijk is er een uitwisselingsprogramma, en het chinese pakje wordt op ons kosten getransporteerd, en wij denken dat we slim zijN... het enige dat we doen is onze eigen export belasten capité |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overal wordt men van het kastje naar de wand gestuurd.....is misschien ook normaal want niemand weet nog hoe of wat in die digitale chaos..... Hoeveel keer ik moet horen....Mijnheer wij kunnen daar niks aan veranderen dat zit zo in het systeem.....Alles zit nu in het systeem....En de mensen die je moeten helpen zijn twintigjarige onbekwame en onwetende meisjes die een autocue afhaspelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger was je bij de stedelijke postkantoren echt een nummer. Ellenlange rijen om dan te eindigen op een glazen wand met erachter vrij norse postbeambten. In de kleine kantoortjes was men wel vriendelijk, misschien gewoon omdat het kleinschalig was en men elkaar kende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Post.nl en DPD zijn zowat de slechtste pakjesbezorgers die ik ooit heb mogen/moeten gebruiken.
Bpost, DHL en UPS zijn stukken beter. En ik verstuur professioneel behoorlijk wat rond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Door de vluchtelingencrisis verwacht de Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling (VDAB) dat in de loop van dit jaar 10.000 extra nieuwkomers een baan zullen zoeken. "Irakezen, Afghanen en Syriërs zijn de grootste groepen van werkzoekenden onder de nieuwkomers", zegt Piet Cosemans, woordvoerder van de VDAB.
Afghanen zijn veruit het laagst geschoold. Van alle Afghaanse werkzoekenden (2.063) heeft 71,7 procent slechts een diploma lager onderwijs of zelfs helemaal geen diploma. Bij de Irakezen (1.668) is dat 50,2 procent, bij Syriërs (1.126) 49,1 procent. Amper 8,4 procent van de Afghanen is hoogopgeleid, bij Irakezen is dat 23,4 procent, bij Syriërs 20,9 procent. Taalondersteuning "De laaggeschooldheid van de nieuwkomers stelt ons duidelijk voor de grootste uitdaging", zegt Cosemans. Om de nieuwkomers aan een job te helpen, wil de VDAB investeren in beroepsopleidingen en taalondersteuning. "We willen werkgevers warm maken om de nieuwkomers in hun bedrijf op te leiden". http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluch...itdaging.dhtml Deze mensen gaan zorgen dat het land terug werkt. Om plaats te maken zal Muyters nog 10.000den Vlaamse werklozen schorsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met post.nl heb ik alleen maar goede ervaringen. Met UPS heb ik al beschadigde waren gekregen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
7-5-2015 Nog dit jaar wil N-VA een zitje veroveren in de raad van bestuur van de NMBS. Daarvoor denkt ze aan ex-postbaas Johnny Thijs. N-VA is duidelijk haar tentakels aan het uitspreiden. Onder meer met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 hoopt de partij een stevige vinger in de pap te krijgen in overheidsbedrijven die veel kunnen betekenen voor het lokale niveau, zoals De Lijn, de Nationale Loterij en dus ook de spoorwegen. De partij schuift Johnny Thijs naar voren voor de raad van bestuur, zo wordt ons bevestigd. Thijs stapte in 2013 op als CEO van bpost, omdat de regering-Di Rupo zijn wedde wilde kortwieken. Sindsdien stapelde bij de bestuursfuncties op. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...bij-NMBS.dhtml Maw, "oude wijn in nieuwe zakken", omdat de vorige plaat grijs gedraaid is en was. Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 14 mei 2016 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Voor wat het financiële betreft bij Bpost,best er in een grote boog omheen lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Natuurlijk zegt J. Thijs dat België een failled state is. Hij hoopt gewoon op een zeer goed betaald postje ergens.
En over dat klantvriendelijk zijn, alle kleine postkantoortjes afgeschaft. En nu moeten de mensen de stad in om hun post en pakjes te doen. Probeer dat maar eens aan de oudere mensen uit te leggen. Ikzelf kreeg onlangs een brief in mijn brievenbus die normaal voor een adres in Oostende was en ik woon helemaal ergens anders. Zelf de straatnaam was compleet anders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() De post heeft nog nooit zo goed gewerkt. Ik gebruik ze regelmatig voor pakjes en ze leveren op tijd, goed getraceerd en via de postpunten ook flexibel voor de werkmens.
Er is geen kat die nog postkantoren gebruikt. Daarom worden ze gesloten. |
![]() |
![]() |