![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron
Detail tekst: Citaat:
Langs de andere kant van de medaille denk ik dat er veel dingen zijn waar men beter op zou gaan besparen. Citaat:
![]() Sfeerbeeld: Langdurig zieke die men, na vele jaren ziek/thuis of in een kliniek, gezeten te hebben terug in die grauwe buitenwereld stampen waar hij/zij misschien al jaar en dag in bepaalde gevallen niet meer in meedraait? Om iemand uiteindelijk nog zieker te maken lijkt mij dit wel een goed plan met alle gevolgen van dien. Ik heb er geen idee van met wat voor soort oefeningen die madam de Block zich allemaal aan het bezighouden is maar ik denk dat ze zich beter met wat anders zou bezighouden. Beetje neuspeuteren missschien ![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 15 februari 2015 om 08:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De man is 15 jaar thuis geweest met rugklachten. Op een keer moest ie bij de controlearts van de verzekering komen. De arts was zeer meelevend en somde voor de brave man op wat ie allemaal niet meer kon in zijn toestand. - Langdurig zitten - Langdurig rechtstaan - Voortdurend bukken - Heffen - ..... Mijn kennis bevestigde het steeds (is ook wel waar). ....... maar zij die arts, we hebben daar iets op gevonden, we hebben een aangepaste job voor u, al die dingen die u niet kan, moet u in die job niet doen. Mijn kennis had de keuze, de job of een veel kleinere verzekeringsuitkering. Hij werkt nu al meer dan 10 jaar aan hetzelfde loon waar hij als mekanieker mee gestopt was. De verzekering betaald het verschil bij. Ik zie dus mogelijkheden in het voorstel De Block. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het voorstel is dus minder absurd dan jij doet uitschijnen. Langst de andere kant, word de willekeur van de RIZIV-artsen om iemand op invaliditeit te zetten of deze te weigeren hiermee afgebouwd. Nog een voordeel is, dat de zieke nu een duidelijk beeld krijgt van welke jobs hij/zij nog wel kan uitvoeren en welke niet kunnen,door de inschakeling van een arbeidsgeneesheer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() En hoe willen ze het volgende oplossen: er zijn +- 6.400 mensen in het buitenland die hun Belgische invaliditeitsuitkering krijgen (kostenprijsje maandelijks +- 60 miljoen euro). En ik ken er een flink aantal die "zogezegd" (ben onlangs terug uit Spanje heb er 15 jaar gewoond) invalide zijn maar fulltime werken in de horeca en quasi nauwelijks gecontroleerd worden? Daar kookt mijn bloed van als het ware!
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er zijn langdurig werklozen die nog harder werken dan ooit toen ze nog 'werkten'.
Tussen al het koren zit er ook veel kaf. Laatst gewijzigd door DewareJakob : 15 februari 2015 om 10:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Nederlanders van dat soort heb je ook, de Nederlandse organisatie komt hier regelmatig controleren en vele zijn al betrapt op werkzaamheden waar ze in Nederland voor werden afgekeurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat betekent niet dat het plan van Maggie haalbaar is, want wanneer een werkgever iemand aanneemt voor een bepaalde functie, is het niet gezegd dat binnen dat bedrijf aangepast werk aangeboden kan worden. En deeltijds hervatten , waarbij minder uren worden gepresteerd kan niet binnen elke functie en houdt voor werkgevers nog altijd het risico in dat regelmaat in het werk onvoldoende garanties heeft. Wat wel kan is wanneer iemand definitief arbeidsongeschikt is voor een functie, veel sneller via opleidingen opnieuw inschakelen op de arbeidsmarkt. Nu wordt de zure appel doorgeschoven naar werkgevers, dat is helemaal niet in het belang van langdurig zieken, werkgevers gaan zo sneller overgaan bij veelvuldige korte ziekte, tot ontslag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de werkgever moet de zieke, gehandicapte aanpakken hij moet accepteren dat de zieke/gehandicapte minder productief zal zijn hij moet bereid zijn daar meer energie in te steken als in iemand anders hij moet bereid zijn om evtl in begeleiding/aangepaste werkvloer te investeren ... ik vrees dat een ruime overgrote meerderheid van werkgevers dan liever 1 van de 200 000 gezonde werkzoekende aanpakt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is vooral regelmaat in het werk door afwezigheden door ziekte die niet haalbaar zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens is het zeker een goed plan, maar of het in de praktijk ook iets wordt is maar de vraag. Genoeg mensen die al jaren thuis zitten met een zelf-aangeleerde ziekte zoals stress of depressie of fake rugklachten. Die mogen ze zo snel mogelijk terug activeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 15 februari 2015 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen kent wel iemand in zijn / haar omgeving die "ziek" is maar daarbij kan klussen dat het een lieve lust is. Hier in de buurt woont iemand die al jaren wegens rugklachten niet meer op de arbeidsmarkt kan presteren (ondertussen gepensioneerd), hij heeft het huis van zijn dochter rechtgezet (van fundering tot nok). Hij stookt enkel en alleen hout, hij moet hiervoor: - Bomen omzagen - Het hout uit de bossen slepen - Het hout in stukken zagen en klieven - Het hout tasten - Het hout binnenhalen om te stoken Hij gaat ook jaarlijks enkele maanden op vakantie, combinatie mobilhome en moto. Iemand die zoiets kan, die kan ook presteren op de arbeidsmarkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij mogen ze desnoods oude dossiers terug bovenhalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er moeten vanuit de overheid natuurlijk ondersteunende maatregelen komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken voldoende personen die menen dat driemaal ziek "vieren" per jaar een recht is. |
|
![]() |
![]() |