![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Hoe schijnheilig zijn de regimepartijen?
Uit het e-magazine van het Vlaams Blok: Het Centrum-Leman en de paars-groene junta blijven het natuurlijk zo voorstellen alsof de beslissing om naar Cassatie te gaan volstrekt autonoom werd genomen door het Centrum zelf, en dat er geen enkele politieke inmenging was. Deze leugens moeten dringend stoppen. Het Centrum-Leman IS zowat de regering-Verhofstadt. De beslissing om het Vlaams Blok te vervolgen werd genomen door de raad van bestuur van het Centrum-Leman, dienst van de eerste minister, op 10 oktober 2000, in een vergadering waaraan deelnamen: Nadia MERCHIERS, oud-senator SP.A en huidig gemeenteraadslid SP.A te Gent; Marc MORRIS, plaatsvervanger voor Nahima LANJRI, ondervoorzitter CD&V; Yves VAN DE VLOET, kabinetsmedewerker federaal PS-minister Picqué; Brigitte DE PAUW, kabinetsmedewerker Brussels CD&V-minister Chabert.. De partijpolitieke greep op het Centrum is sindsdien enkel versterkt. De huidige raad van bestuur bestaat sedertdien uit een aantal nieuwe leden, waaronder: Als voorzitter: Raymonde FOUCART, directeur-generaal bij het Ministerie voor Buitenlandse Zaken, tot voor kort adjunct-kabinetschef van minister Michel; Walter STEVENS, kabinetsmedewerker van eerste minister Verhofstadt, lid van diens ‘cel beleidsvoorbereiding’(!); Stefan ECTOR, kabinetschef van Vlaams en Brussels VLD-minister Guy Vanhengel; Yamila IDRISSI, kabinetsmedewerker van SP.A-minister Frank Vandenbroucke; Pascale LABIAU, kabinetsmedewerker Brussels minister-president De Donnéa; Eric LEMMENS, kabinetsmedewerker PS-vice-premier Onkelinkx; Als ondervoorzitter, Said EL KHADRAOUI, lijsttrekker van de SP.A in Leuven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Tja, net zoals vroeger worden personen met de juiste politieke kleur op de juiste plaats gezet..
En ik doel hier zeker niet alleen op het centrum-Leman. Trouwens Kuifje, ge verwacht toch zeker niet dat een Vlaams Blokker een plaats krijgt in deze organisatie ... Laat het Blok aan de macht komen, precies hetzelfde fenomeen zal zich stellen... Wie éénmaal de macht proeft gebruikt ze meestal in z'n eigen voordeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Slechter dan nu kan het in ieder geval niet zijn. ![]() Laat ze aan de macht en spreek je dan uit bietekwiet! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Eerst en vooral ga ik ervan uit dat het cordon doorbroken wordt. Dit kan u toch alleen maar prima vinden. Hindert mij trouwens ook niet. Als dit democratisch een mogelijkheid is, waarom dan niet.. Maar ik ben er ook van overtuigd, het Blok is niet heiliger dan de Paus... En dit is niet onnozel maar realistisch. Door politieke macht krijg je zoveel meer mogelijkheden op allerlei vlakken. Hierdoor tracht elke partij enerzijds om de eigen toekomst te verzekeren en anderzijds om aan zoveel mogelijk touwtjes te kunnen trekken om zoveel mogelijk gelijkgezinden op de juiste plaats te zetten... Wat zeker niet wil zeggen dat het Blok die toestanden niet mag aanklagen. Integendeel !!! Maar als ze éénmaal aan de macht mochten komen dan zullen we zien wie de echte bietekwiet is.... En wie om de tuin is geleid... Jij hebt op dit moment natuurlijk het voordeel van de twijfel. Ik persoonlijk zal er wel geen probleem mee hebben als ik op dit ogenblik een verkeerde visie heb en zal dat op dat moment grif durven toegeven.. Of jij, van jouw kant, dit ook kan stellen.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wie de leugens van het Vlaams-Blok geloofd is ofwel nogal naïef of nen bietekwiet. Sorry, maar ze doen mij altijd denken aan de propaganda van de Duitsers tijdens de oorlog.
Vriendelijke groet,
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het blok is even machtsgeil als de rest, er lopen natuurlijk overal idealisten rond, bij nationalisten misschien meer dan ergens anders, maar verwijzen naar WO2 is stom, die gasten hebben daar niks mee te maken.
De grootse machtsgeilen blijven natuurlijk de Sp, die het blok buitenspel zetten met het cordon, maar ze zullen het wel geweten hebben, den 18e....
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Bij de machtsgeilen mag je het gouden trio: Van Quickenborne, Dedecker, Vandenbosche natuurlijk niet vegeten. De vaandeldragers van onze politiek.
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn grootste bezwaar tegen dit soort aanpak en deze processen is altijd geweest dat ze het slechte in de mens en in de partij politiek naar buiten laten komen. Als democratische partij moet men zich juist onthouden van alles wat de indruk kan wekken dat men overgaat tot openlijk of verdoken machtsmisbruik. Stel dat het blok aan de macht komt dan heeft men geen enkel moreel argument meer om het blok te verbieden om heel wat democratische verworvenheden opzij te zetten. Jarenlang hebben die zogenaamd democratische partijen immers niets anders gedaan dan rechtzaken uitlokken, het kiesstelsel hervormen, de media ingepalmen, massa's mensen Belg maken, of mensen dit land binnen leiden die hier in feite geen toekomst hebben. Heel de tijd geeft men de boodschap dat zoiets allemaal kan mag en zelfs aan te moedigen is. Om een vergelijking te maken, van het Romeinse rijk vond men dat dit het beste was wat men kon bedenken, er waren echter zeer weinigen te bereid om het te verdedigen. Met onze democratie gaat het dezelfde weg op, iedereen vind het prachtig maar slechts weinigen willen echt voor de democratie opkomen. Het eigen belang noemt men democratie, het partij belang noemt men democratie, het eigen verworven recht, de eigen benoeming. De echte democratie, de stem, het denken en voelen van het volk wordt monddood gemaakt. Dag na dag wordt het eenheids denken er ingepomt. 1984 is voorbij en we merkten niet eens dat het echt was. mvg Rogier ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Al sinds ik mag gaan kiezen ,voor tal van zaken en zeer zeker niet alleen voor het migranten vraagstuk! Ik geloof tot op heden dat het blok het een pakske beter zal doen dan de nu gevestigde partijen! Overal heb je personen die niet zo zuiver op de graat zijn ,doch ik WEET dat het blok zo een personen uit de rangen zal weren en ze niet op hun postje zullen laten zitten ,zoals nu wel gebeurd bij de zogenoemde democratische partijen! De dag dat het blok iets doet dat mij totaal niet gaat (iets dat in zal druisen tegen mijn idealen) dan krijgt zij uiteraard mijn stem niet langer. Maar dan mag er nog opkomen wie wil ik zal WEIGEREN nog te gaan stemmen! Maar aan allen die zitten zeveren van: die nazi -partij=vlaams blok en voorstanders van het cordon sanitaire wil ik nog zeggen :wij hebben niets met dat nazi gedoe te doen en inplaats van het blok tegen te werken zou je beter ze aan de macht laten komen ,zoals in antwerpen met hun 33%. Dan hadden ze al iets kun en laten zien en zullen jullie bekjes al opengevallen zijn en je woorden ingetrokken!!! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En zwartzakken ![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wie ben jij om mij een zwartzak te noemen.... ![]()
![]() |