![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De oorlog is begonnen, Demonen zal blij zijn.
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Dit stond toch allemaal in de sterren geschreven ?
Heel veel ambtenaren, en vooral gemeentelijke ambtenaren, zijn eerst jaren contractueel voordat ze benoemd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is een zeer leugenachtige mededeling van de vakbond.
Wat was de vuile truuk van sommige gemeentebesturen ? Ze lieten iemand lange tijd werken als contractuele; niet als benoemde statutaire. En pas echt tegen het einde van zijn of haar loopbaan, benoemde men hem/haar. Gevolg: een pensioen als een ambtenaar ipv als contractuele. Nu ben ik wel voorstander van iedereen eenzelfde pensioen te geven als een ambtenaar, maar dan wel volledig legaal en volledig in orde met de bijdragen van in het begin. Het is maar correct dat smerige gemeentebesturen met hun vuile oplichtingstruken afgestraft worden. Iedereen gelijk voor de wet. Geen vriendjespolitiek en geen oplichtingstruken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de vastbenoemde ambtenaren geen pensioen want daarvoor werden er nooit bijdragen gestort, niets, nada. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zeker dat dat het juiste woord is? Daar moet je voor bewegen en denken hé .....
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een haircut op de lopende ambtenarenpensioenen dringt zich op... Zal de regering het durven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, sp.a zit in de oppositie. Deze regering heeft de volle federale bevoegdheid over pensioenen, het departement zit bij de liberalen. Het is aan het kernkabinet van knopen door te hakken. Sorry hoor, maar het excuus van "de PS en sp.a willen dat niet" gaat helemaal niet op. Laat dit kabinet maar eens aantonen dat hun kritiek op de houding van de regering EDR inzake overheidspensioenen meer was dan wat slogans om verkozen te raken. Ze wilden de bevoegdheid om te kunnen veranderen zonder de sossen. Ze hebben de bevoegdheid om te kunnen veranderen zonder de sossen. Vooralsnog zie ik weinig nieuws onder de zon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten voelen aan de bonden dat de trein in beweging is en dat ze niet gaan afremmen, wel in tegendeel. Die staking kan de regering toch niet tegenhouden. Ook Di Rupo heeft nationale stakingen gehad, die moeten trotseren. Voor Michel is dat identiek hetzelfde. Als je weet dat iets onvermijdelijk is, kun je er mee omgaan en je actie erop instellen. Een beetje terug kietelen hoort bij het spel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken u niet, gij kent mij niet, dus misbruiken kunnen we deze kennis al helemaal niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We glijden af van het onderwerp van de draad: de beslissing van de regering omtrent gemengde overheidsloopbanen.
Ik doe dan maar mee hé. Als ik hierboven zei dat ik vind dat iedereen een pensioen gelijk een ambtenaar hoort te hebben, dan bedoel ik daarmee het confortabel bedrag. Niet de berekeningswijze, en zeker niet de methode waarmee het geld gevonden wordt om het pensioen te kunnen uitbetalen. Ik verwijs naar de ideeën omtrent "het rugzakje", naar de werkwijzen in het buitenland (vooral de kapitalisatiemethode en de transparante nodige solidariteit) en naar de logische overgangsmaatregelen. We hebben daar al veel over gezeverd in vele draden op dit forum. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Toen de beleidsverklaring af was en de regering pas gevormd was stelde Prof Matthijs vast dat de pensioenkosten deze legislatuur stegen van 40 naar 50 miljard Euro en dat er in de beleidsverklaring geen budget was voorzien.
Gisteren Ter Zake : vakbondsman zegt "Het is niet goed dat Bpost Post NL overneemt want dan zijn wij geen overheidsbedrijf meer maar een privébedrijf en de helft van ons personeel is statutair". Iemand moet die waanzin stoppen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij evolueren zeer snel naar een klein basispensioen voor IEDEREEN. Wil je later meer pensioen : SPAAR ZELF! ps Netto-ontvangers hebben niets bijgedragen voor hun pensioen. Die afhoudingen zijn fictief! U bent trouwens op uw 50ste vrijwillig met vervroegd pensioen gegaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!! Waarom moet de gemeenschap opdraaien voor die leegloopjaren? Of is dat ook "uitgesteld werk"? Laatst gewijzigd door demonen : 28 mei 2016 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu vindt ge zelfs de kerktoren niet. .
|
![]() |
![]() |