![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() WIE LIEGT ER NU ? DIESELTAKS
Het is me opgevallen de laatste tijd dat zowel Oppositie en vakbonden Leden van de regering Elkaar verwijten over het verspreiden van leugens en foute info Als gewone burger moet u dan best beide infokanalen aanhoren om de waarheid te zoeken Ik werd onlangs uitgenodigd door iemand van de vakbond op via de vakbond website een berekening te laten maken hoeveel ik verlies door Michel I Raar, dieselwagen staat er ook bij. We waren gewoon om 1.2 €/liter te betalen aan de pomp. Ik neem aan ( zonder kennis ) dat 2/3 daarvan BTW is. Dus 0.8 €/liter. Met mijn 25000 km op een jaarbasis en een verbruik van 6 liter kom ik op een BTW bedrag van 1200 € op jaarbasis Tijdens de regering Elio I piekte de prijs van een liter diesel naar 1.5 €. Op prijsstijgingen op de internationale markt heeft de Belgische regering geen vat. Wel op de BTW. Ondanks oproepen van de oppositie verlaagde Elio I in deze uitzonderlijke situatie de BTW op diesel niet. Wat eigenlijk een verdoken BTW verhoging was. Dus 1.5 €/liter te betalen aan de pomp. Ik neem aan ( zonder kennis ) dat 2/3 daarvan BTW is. Dus 1.0 €/liter. Met mijn 25000 km op een jaarbasis en een verbruik van 6 liter kom ik op een BTW bedrag van 1500 € op jaarbasis. Dus 300 € extra Nu betalen we afgerond 1.0 € / liter. 1.0 €/liter te betalen aan de pomp. Ik neem aan ( zonder kennis ) dat 2/3 daarvan BTW is. Dus 0.66 €/liter. Met mijn 25000 km op een jaarbasis en een verbruik van 6 liter kom ik op een BTW bedrag van 990 € op jaarbasis. Ik moet uiteraard de verhouding 2/3 iets wijzigen, want het % btw is gestegen. Maar met de natte vinger voel ik nu al aan dat ik minder Btw betaal op 1 liter dan bij Elio I. En toch zegt de vakbond website dat ik meer BTW betaal aan diesel
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 2 juni 2016 om 17:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tax tax tax...Diesel diesel diesel... muzels muzels muzels... brussel bruxelles BLX... EU...
Gewoon verhuizen, dieselmotoren zijn gewoonweg veel krachtiger dan benzine, u mag toch maar 30km/u rijden in Belziek... Geniet van een prachtige megajeep in de jungle of de woestijn. Geen flitsers noch gasboets... Kan U dat niet aan? Ga dan elk jaar wat tomaten gooien in Spanje. LOL Meer tax, snelheid verbieden en nu kracht extreem belasten is een absolute no go. Wat een 'conditionering' toch, ochgottekes. Laatst gewijzigd door zonbron : 2 juni 2016 om 17:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
hoe je het ook draait of keert de btw nu is goedkoper/hetzelfde als vroeger enige wat de regering gedaan zal hebben is de % omhoog om de belasting op een gelijkaardig niveau te houden zou eigenlijk al straf zijn als dat niet het geval zou zijn met 50% goedkopere diesel dan paar jaar terug probleem zit hem natuurlijk in het concept dat wat als de olieprijzen weer stijgen op termijn, dan zou het wel eens kunnen dat aan dezelfde olieprijs de diesel aan 1.6-1.7E/l zal zitten ik dacht trouwens dat ze een of ander omgekeerd clik systeem of zo gingen gebruiken, als de prijs omlaag ging de belasting omhoog zodat je het minder zou merken, met het idee om het omgekeerde te doen als de prijs weer omhoog zou gaan natuurlijk dat laatste valt nog af te wachten of het effectief gaat gebeuren. bedrijven verhogen ook graag hun prijzen met allerlei excuses zoals dure grondstoffen, om het dan nooit te verlagen als diezelfde grondstoffen plots de helft goedkoper zou worden. en wat de vakbond dus doet is halve waarheden verkopen om je op te stoken niet meer dan dat, uiteindelijk is het goedkope misleiding zodat je meer geneigt bent hun standpunt te volgen Laatst gewijzigd door Aenigma : 2 juni 2016 om 19:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
stop met liegen en foute info en Elio 1 deed een passieve btw verhoging toen de diesel 1.5 stond
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 2 juni 2016 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
en toch betalen we nu minder BTW op een liter diesel dan normaal. en stukken minder dan tijdens Elio en toch wil de vakbond website ons wijsmaken dat we inleveren t.o.v. van Elio 1 let op ik heb het over BTW bedrag op een liter. daar heeft de regering vat op. over de olieprijs op de wereldmarkt niet concreet en onweerlegbaar. we betaalden onvoorstelbaar veel BTW tijdens Elio 1 toen de diesel erg hoog was. de kleine man treffen, weet u wel
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
u moet kettingroker zijn, een grote zatlap die dan met veel cola zijn nadorst vervuld en met een oude veel zuipende mobiel home rondrijd om 1300 € schade te ondervinden van Michel 1. en eigenlijke rijdt die dan nu goedkoper rond met mobiel home dan ten tijde van Elio 1
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() BTW wordt uitgedrukt
in wat je uit uw portemonnee haalt per liter aan de pomp en dat is stukken minder dan bij Elio 1 maar volgens de vakbonden ........... leugens !!!
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ik heb het steeds over de BTW op 1 liter we betaalden meer BTW per liter tijdens Elio dan nu met Michel bepaalde mensen beroepen zich op % age BTW. Ik beroep me wat er van mijn rekening- in bedrag -aan BTW gaat per liter onder Elio en onder Michel in onder Michel is dit stukken minder en volgens de vakbonden meer ik voel het genoeg als ik aan de pomp staat u weet toevallig niet het juiste % btw onder elio toen de diesel aan 1.5 € stond en het juiste % btw onder michel ?
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu is de prijs sterk bergaf gegaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
mensen betalen nu minder eurocent btw op een liter dan ten tijde van elio elio parasiteerde op de hoge diesel prijs en verkreeg extra btw u moet ook eens lezen. de regering heeft het % aan btw wat doen stijgen omdat de inkomsten uit dieseltaks enorm aan het zakken waren leest u het goed ? " omdat de inkomsten uit dieseltaks enorm aan het zakken waren"
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
doelstelling is dat deze in de buurt komt van benzine
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Snapt u het verschil tussen BTW en accijnzen eigenlijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
maar ik zie dat u een kenner is wat is het verschil btw/ac en wat was het verschil aan accijnzen in bedrag onder Elio en Michel
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BTW wordt geheven op de verkoopprijs van een product. Bij brandstof wordt die berekend op de totaliteit van de basisprijs en de accijnzen. Als de accijnzen dus stijgen, zal er bij een hoger effectief bedrag aan BTW uitgekomen worden. Ook al blijft het procent hetzelfde. |
|
![]() |
![]() |