![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() BREXIT , SCHEXIT EN VLEXIT
Wat doet een topic over BREXIT op politics binnenlandse zaken ? Omdat bepaalde zaken wel interessant zijn om te volgen , te vergelijken en te bediscuteren . Groot Brittannië heeft net zoals België verschillende regeringen. En elke regering heeft de plicht om de meerderheid van zijn bevolking te volgen. Groot Brittannië stemde dus voor een BREXIT. Maar als we Schotland nemen, daar stemde de meerderheid tegen. Het is dus de taak van de Schotse regering om stappen te ondernemen om de meerderheid van hun kiezers ( Schotten ) te volgen. Idem dito N Ierland. De Schotten zullen wellicht een nieuw referendum krijgen met de vraag om ze nog in GB willen blijven . Deze vraag werd reeds gesteld in 2014. Maar nu is de vraag iets pittiger. Willen jullie nog in de GB blijven die jullie Schotten uit EUR gaan zetten, terwijl jullie in EUR willen blijven? Dit referendum wordt een beetje de moderne “slag bij Stirling bridge” van 1297. Bij het grote public bekend van braveheart. Vijf jaar later was er de Guldensporenslag in Vlaanderen 1302. Bij de slag van Stirling bridge waren er in 1297 ook “Vlaamse” ridders die meevochten. De slag bij Stirling Bridge was uniek voor zijn tijd. Er was een nooit gezien tactiek van vechten. De tactiek die in Striling gebruikt werd, die werd ook deels gebruikt bij de Guldensporenslag. De “ Vlaamse “ ridders hadden deze tactiek afgekeken. En dit is mijn invalhoek om deze topic te plaatsen bij binnenland op politics.be Welke invloed zou een Schotse onafhankelijkheid hebben op Vlaanderen en de gevoelens voor een VLEXIT ( uit Belgie wel te vestaan ) aanwakkeren?. Hoe legt de SNP het aan boord ? Welke tactiek kan NVA / VBL afkijken ? Hoe speelt SNP het met de verschillende regeringen ? Hoe bespelen ze Ierland ? Hoe kan NVA de duitstalige regering bespelen ? Wanneer kan een referendum komen in Schotland en de onafhankelijkheid ? Kan deze timing van Schotland vallen net voor er verkiezingen zijn in Vlaanderen ? Kan dit invloed hebben ? Hoe reageert Europa ? Hoe vlot gaat een erkenning ? Bij vlotte erkenning valt een argument van Belgisch nationalisten weg ? En als uitsmijter een uitspraak van Liesbeth Homans ( NVA ) , dat er in 2025 mogelijks geen België meer is. Als ik mag profetisch zijn . 2016 nu 2018 referendum schotland 2020 onafhankelijk schotland En dan 5 jaar later ( net zoals verschil Stirling / guldensporenslag ) VLEXIT ?
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 25 juni 2016 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Stel dat we in België een referendum zouden organiseren rond EU-lidmaatschap, dan zouden de Vlamingen voor stemmen, en de Walen tegen
![]() Uiteraard zal België geen referendum organiseren zolang dat in Frankrijk ook niet gebeurd, maar eens dat het geval is zullen de Walen vragende partij worden om hetzelfde te doen. Dan is het moment gekomen waarop Vlaanderen zich kan aansluiten bij het gezonde Noord-Europese blok onder leiding van Duitsland. Helaas, het zal afhangen van veel toevalligheden ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Finland: FIXIT!
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 2
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Geachte moderator
@ pontifex Ik heb deze topic gestart rond een buitenlandse gebeurtenis (BREXIT ) die wel eens invloed zou kunnen hebben op onze binnenlandse politiek ( VLEXIT ). Ik geef toe, voor mezelf was het een twijfelgeval of ik deze topic zou plaatsen onder buitenland of binnenland. Voor mezelf was het dus aanvankelijk twijfelgeval. Dominant in mijn topic was de vraagstelling naar het gevolg op niveau van binnenlandse politiek. Ik heb ergens de knoop moeten doorhakken en heb naar eigen subjectiviteit deze topic onder binnenland geplaatst . Want het zwaartepunt van mijn topic lag bij een VLEXIT Ik zie dat u als moderator deze topic onder buitenland heef geplaatst . Ik aanvaard uw subjectiviteit en heb er totaal geen probleem mee. Want bij mezelf was het een twijfel geval . Waar ik wel een probleem meeheb, is het kleuterjuf gedrag om volwassenen personen een berisping te geven : “Onderwerp geplaatst in foutief subforum “ Ikzelf werk in een bedrijf van +- 600 personen en mijn geschreven instructies hebben invloed op +- 450 mensen. Ondanks alle voornemens , dan nog loopt er wel eens iets verkeerd. Als ik als kleuterjuf dan strafpuntjes zou uitdelen, dan is dit niet meer van deze tijd, zeker niet met volwassen mensen. Wat we altijd doen is de “waarom boom” starten. Het eerste wat we doen is de fout zoeken in het systeem of de structuur of de instructies . Het laatste wat we doen is zoeken naar persoonlijke fouten bij de overtreder. En als we dan toch uitkomen bij een persoonlijke fout van een overtreder. Dan nog gaan we geen kleuterjuf strafpuntjes uitdelen. Maar met de waarom boom verder uitzoeken wat de motieven waren van de overtreder. U begrijpt pontifex, dat mijn vraag eigenlijk is om eens zelf een “waarom boom” op te zetten. Mijn topic heeft als zwaartepunt ligt bij een VLEXIT. Toon mij eens aan waar politics.be 100 % duidelijk is, dat ik deze topic moest plaatsen onder buitenland. Onderstaand de tekst op politics.be Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. Europa In dit forum kun je debatteren over de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... Nogmaals, geen probleem dat u dit topic heeft verplaatst. Wel met de kleuterjuf strafpuntjes. U hoeft niet persoonlijk te antwoorden. Ik hou ploitics.be als actief deelnemer voor enkele weken voor bekeken. Zal wel passief even meekijken. U persoonlijk antwoord zal ik dus niet lezen gezien ik voor lange tijd niet meer zal actief inloggen.
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Morpheus, je hoeft het allemaal niet zo serieus te nemen.
Het is maar een forum.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vroegere Kolen- en Staal Gemeenschap evolueerde naar een grotere Europese Economische Gemeenschap en tot een Europese Unie.
Effe mentaal terugwinden om te kijken waar men de fout inging zou eventueel moeten toelaten om de mentaliteit van J' agis puis je reflechis bij te sturen. Probleem is: 28 - 1 overgebleven ego's zonder weerga in de naoorlogse geschiedenis.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 25 juni 2016 om 15:00. |
![]() |
![]() |