![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik las onlangs dat het opslaan van stamcellen uit navelstrengbloed wel eens heel wat problemen in de toekomst zou kunnen oplossen. meer bepaald voor je eigen kinderen. Maar ik had graag eens andere meningen gehoord hierover.
www.cyro-save.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wil hier later best wel eens op terugkomen.
Wat ik voorlopig al wel kan zetten, is dat er nog niet zo lang geleden een fameuze rel was met dat bedrijfke. Het is immers zo dat verschillende overheidscentra (univ ziekenhuizen bvb) ook zulke stamcelbanken bijhouden, en dat dat "gratis" is voor de gebruikers. Anyway, mirakeloplossingen vertrekkende van stamcellen zijn voorlopig science fiction: het hele proces zit vooralsnog in een primaire onderzoeksfase.
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door jan hyoens : 3 november 2004 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu ja, het ganse biotechnologisch onderzoek is dan ook niet makkelijk te bevatten. En met de herverkiezing van Bush G.W. worden concrete resultaten weeral met ettelijke jaren uitgesteld (spijtig genoeg, maar dan spreek ik eerder voor mijn eigen winkel). Maar zoals gezegd: het blijft een beetje koffiedik kijken waar we in de toekomst op zullen uitkomen, maar imho zou de moderne geneeskunde niet de moderne geneeskunde zijn moest ze voor aan de stamcelproblematiek geen afdoende oplossingen vinden ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Waarom zou je voor dat je een kind krijgt de DNA enzo gaan bepalen, dan krijg je kinderen die aan een beeld van perfectie moeten voldoen, op die manier krijg je sneller minachting van de ouders naar de kinderen toe, ze konden tenslotte zelf bepalen hoe het uiterlijk van het kind eruit zou zien, sommigen zullen dan ook uit gaan van het innerlijk. Ik vind dat ze sommige ziektes er natuurlijk uit mogen filteren, maar daarna moet het ophouden, we zijn mensen geen robots.
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |