![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In DS van dit WE verscheen een noodkreet van een jonge verpleegster die de verwaarlozing van de residenten in een privérusthuis aanklaagde.
Persoonlijk geeft zij blijk van heel veel moed en stel mij de vraag of zij in dergelijke instellingen nog ooit een job zal vinden. Persoonlijk heb ik ervaring met dergelijke toestanden in een gemeentelijke RZC ( rust en zorg centrum ) Zijn er onder onze bloggers personen die daar ook ervaring bij hebben met bijvoorbeeld familieleden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dus als het computerprogramma zegt dat ge een gepensioneerde in 7min 25 sec kunt wassen dan is dat zo want de computer heeft altijd gelijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() En dus is het normaal dat onze oudje hieronder moeten lijden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb veel ervaring met rusthuizen. En één ding is mij duidelijk geworden: de dienstverlening en persoonlijke omgang is 1000 maal beter in de OCMW-rusthuizen dan die in de privéinstellingen.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ook ik heb ervaring met één OCMW-rusthuis, niet met een privé. Daarom dat ik geen vergelijking kan maken. Mijn vrouw en ik hebben mekaar beloofd ons nooit te laten opnemen in dat OCMW-ziekenhuis. Tot onze laatste cent zullen wij ons privé thuis laten verzorgen. Maaltijden aan huis laten bezorgen en verpleegsters aan huis laten komen. Voor mekaar naar de bib gaan en bij het minste aanvoelen van ziek zijn beroep doen op de dokter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daarvoor, voor een dienstverlening beneden alle peil, betalen onze bejaarden +1500€ per maand....ronduit een schande.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Die schande moet je eerder bij de Vlamingen zelf gaan zoeken Skobelev, want ik weet niet of jij je de slogan "werkt, spaart en onderneemt" nog kan herinneren, die 32% van de Vlamingen kon overtuigen, en waar er geen woord stond geschreven over de "eigen" ouder wordende bevolking en de opvang en verzorging van die bevolking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe naar mijn kunnen wat aan wat men noemt 'mantelzorg' p.s. Hoge werkdruk in rusthuizen: te weinig tijd om met bewoners te praten
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 22 augustus 2016 om 07:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want er komt mogelijk een tijd dat je ouders niet meer in staat zijn om alleen te blijven, en dan is het kiezen tussen een rusthuis of een verpleging of oppas 24/24 7/7, en dat kost ook veel geld, of....jij moest het zelf doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Voli�*! Daar zit het hem.
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...sthuizen.dhtml Dit is echt de situatie vandaag terwijl ik goed weet hoeveel er aan die menskes verdiend wordt. Het is een schoonzus van ons die het leefcomfort van onze moeder tracht bij te houden en iedere dag ons moeder ververst en proper in bed legt. Gewoon schande dat volksgezondheid niet langs gaat bij de bewoners van rusthuizen om vast te stellen of alles "menselijk" in orde is. Een etentje met de directie en het controleren van de documenten voor het rijkelijk vergoeden van de rusthuizen is echt niet voldoende.
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We verplaatsen vandaag nog ons moeder. Nochtans betalen we genoeg en zou ze in één van de betere inrichtingen moeten zitten. De realiteit is wat ze is juist, er is te weinig opvang, te weinig personeel en veel mensen kunnen het niet betalen met hun pensioen. Dat ze geld willen verdienen is héél normaal maar daar ze wel met "mensen" bezig zijn moeten ze "menselijke" normen hanteren, desnoods aanrekenen. Er is gewoon te weinig controle van de leefkwaliteit bij die weerloze slachtoffers van het geldgewin. Het wordt vooral hopeloos als je volledig afhankelijk bent van hun "diensten ...?" Zoals we bij ons moeder vast stellen.
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zie me nu nog niet mijn moeder verversen. Trouwens waarom moeten we dan al die studies, docenten, gebouwen en instellingen in stand houden als we alles zelf moeten doen terwijl we er helemaal niet voor opgeleid zijn?
![]() |