Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Bekijk resultaten enquête: Voor welke regio's moet er een algemene migratiestop komen?
West-Europa 10 50,00%
Oost-Europa in de EU 10 50,00%
Oost-Europa niet in de EU 10 50,00%
Rusland 8 40,00%
Islamitische landen 13 65,00%
Rest van Afrika 12 60,00%
India 9 45,00%
Oost- en Zuidoost-Azië 7 35,00%
Oceanië 6 30,00%
VS, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland 6 30,00%
Latijns-Amerika 6 30,00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 25 juli 2016, 12:22   #1
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard Algemene migratiestop

Naar aanleiding van de verschillende aanslagen gepleegd door moslimextremisten (deze term is voor discussie vatbaar, maar dat is het punt niet) in Europa, bepleiten velen op dit forum een migratiestop. Ik zou graag eens weten welke landen allemaal onder die migratiestop vallen.

Ik heb het dus over een algemene migratiestop: dat betekent dat iedere vorm van migratie (zowel voor economische migranten als voor vluchtelingen) wordt stopgezet. Enkel tijdelijke visums worden nog verleend voor toeristen e.d.

Ik heb voor het gemak de wereld opgedeeld in verschillende regio's volgens het kaartje in bijlage. Dit kaartje is ook voor interpretatie vatbaar (zo zou je Ethiopië bij de rest van Afrika kunnen plaatsen, maar vanwege de significante Islamitische minderheid heb ik deze bij de Islamitische landen gezet), maar opnieuw, daar gaat de discussie niet over).
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Migratie.png‎
Bekeken: 58
Grootte:  46,7 KB
ID: 103297  

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 25 juli 2016, 12:28   #2
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Ik had misschien Israël apart moeten zetten en de mogelijkheid geven om voor geen enkel land een algemene migratiestop in te voeren, maar ik kan dat niet meer aanpassen

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2016, 00:53   #3
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zelfs een migratiestop vanuit bepaalde landen zonder er duizenden weer buiten te kieperen die zich hier reeds vastgezogen hebben en verder kweken als konijnen zou nog totaal onvoldoende zijn.
Neen, men zal het rustig en gewoon allemaal naar de bliksem laten gaan.
Vooral erg voor de volgende generaties: die zullen straks niet meer weten in welk wereldje ze zitten...
andev is offline  
Oud 26 juli 2016, 07:12   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zelfs een migratiestop vanuit bepaalde landen zonder er duizenden weer buiten te kieperen die zich hier reeds vastgezogen hebben en verder kweken als konijnen zou nog totaal onvoldoende zijn.
Neen, men zal het rustig en gewoon allemaal naar de bliksem laten gaan.
Vooral erg voor de volgende generaties: die zullen straks niet meer weten in welk wereldje ze zitten...
Ach, die jonge garde, die gespierde 6-pack zot getrainde (gespoten) barbiepoppen (voor de vrouwtjes dan) bende die zullen er het hoofd wel kunnen aan bieden denk ik, als ze moeten beginnen vechten, om aanspraak te kunnen blijven maken op de luxeleventjes die ze nu leiden maar dan zal het te laat zijn en eerder een héle lijdensweg worden.

Ben ik de enige die dat ziet aankomen?

Zoals ik al eerder schreef was ik vroeger nooit een fan van de zin:

'Het zal mijn tijd wel duren'

Tegenwoordig wel hoor.
Oud 26 juli 2016, 07:38   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ach, die jonge garde, die gespierde 6-pack zot getrainde (gespoten) barbiepoppen (voor de vrouwtjes dan) bende die zullen er het hoofd wel kunnen aan bieden denk ik, als ze moeten beginnen vechten, om aanspraak te kunnen blijven maken op de luxeleventjes die ze nu leiden maar dan zal het te laat zijn en eerder een héle lijdensweg worden.

Ben ik de enige die dat ziet aankomen?

Zoals ik al eerder schreef was ik vroeger nooit een fan van de zin:

'Het zal mijn tijd wel duren'

Tegenwoordig wel hoor.
Als je nog een jaar of 40, 50 mee moet gaan durf ik daar aan te twijfelen. Zoals het nu evolueert lijkt het eerder geen 10 jaar meer te duren voor er serieus miserie van komt.
Skobelev is offline  
Oud 26 juli 2016, 08:04   #6
Peche
Banneling

Standaard

Nog een vier jaartjes geduld uitoefenen.
Mijn glazen bol is good.
Peche is offline  
Oud 27 juli 2016, 21:02   #7
steventje
Burger

Standaard

Migratiestop moest er decennia geleden komen. Het kalf is a lang verdronken.
Burgeroorlog staat ons te wachten.
steventje is offline  
Oud 27 juli 2016, 21:41   #8
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Een migratiestop is geen oplossing meer natuurlijk, maar alle beetjes helpen zeker ...
HOUZEE ! is offline  
Oud 28 juli 2016, 03:54   #9
Peche
Banneling

Standaard

Waarom zou dat geen oplossing meer zijn? Denkt U dat de meerderheid al binnen is?
We staan nog maar aan het begin van een lange migratiegolf.
We mogen niet vergeten dat mensen die van oorlog vluchtten hier al jaren zijn he. Al wat later komt is een verdacht pakket.
Peche is offline  
Oud 28 juli 2016, 04:07   #10
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door steventje Bekijk bericht
Migratiestop moest er decennia geleden komen. Het kalf is a lang verdronken.
Burgeroorlog staat ons te wachten.
ja misschien is dat nog de oplossing .... eens onze opgesloten haat kunnen uit laten, al die oneerlijkheid die we dagelijks aangedaan worden , de zwijgplicht , de onderdrukkingen , de pesterijen van de overheid op autochtone burgers over gans de lijn... al jaren ... hoelang kunnen mensen die wakker zijn het nog opkroppen... een zeer gevaarlijk disccour aan het worden... ze tonen geen greintje begrip de overheden ,zie nu al die gruweldaden de laatste tijd op onze burgers ...niemand gaat in de diepte ,, ze laten de slachtoffers nabestaanden zowel massaal stikken...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 28 juli 2016 om 04:10.
de vuile muilekoek is offline  
Oud 28 juli 2016, 05:22   #11
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Migratiestop nu is noodzakelijk maar brengt geen oplossing voor al de miserie die politici reeds creeerden sinds decenia.
Nultolerantie voor religieus jihadisme van vreemdelingen en dubbele nazionali-tieten. -> Met klikken en klakken buiten om ze te laten praten met god en piereke.
Voor single Belgische nationaliteit: Kijken of St Helena niet te huur is of anders investeren in de uitbreiding van 'Breda-Hilton'.
Eventueel outsourcing naar Kim Jong Un overwegen want Guantanamo of Abu Ghraib is zo last century.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 28 juli 2016 om 05:25. Reden: Babbelen met god en piereke...
Jay-P. is offline  
Oud 29 juli 2016, 21:18   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Een migratiestop is inderdaad meer dan noodzakelijk, had er al lang moeten geweest zijn.

Men dient het 'Paard van Troje' te stoppen.

Maar de reacties van de forumleden gelezen te hebben is het 'kalf' al meer dan verzopen.

Grenzen dicht, Schengen afschaffen, uit de EU gaan, Hoofdstad van Europa laat dat aan een ander land over, asielcentra sluiten afbreken die handel ... is dat nu zo moeilijk (<-door Sarcasmus)

Ik neem van de gelegenheid gebruik om u er met zen allen nog maar eens aan te herinneren dat het allemaal om Syriërs ging die men een tijdelijke humanitaire hulp wist aan te bieden omdat ze een probleempje hadden in hun land (in scene gezet???), niet héél Afrika dat de EU komt overspoelen.
Oud 29 juli 2016, 21:30   #13
Peche
Banneling

Standaard

Inderdaad. Terug naar eigen land. We don't give a f...
https://www.youtube.com/watch?v=r2DQE0Z9S0c
Klachten van vluchtelingen.

Een comment:
Citaat:

Glennvanni Maiquez1 week geleden

I'm an American marine... we slept on the dirt for months and got shot at. we were thankful for everything we had and more grateful to be ALIVE... I would rather shoot these people than save em. these guys have a better living conditions "for FREE" than most homeless americans and theyre still bitchin. UNGRATEFUL.... fuckin unbelievable guys....
Peche is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be